Ad Anker schreef:@Lilian, je vragen over HIV: als je een aangetoonde HIV besmetting hebt, is medicatie om erger te voorkomen anders dan het nemen van een vaccin. Ik snap je vergelijking niet goed. Net als dr. Agteresch dat doet met bloedverdunners. Bloedverdunners en anti-HIV medicatie wordt niet gegeven aan de hele wereldbevolking, maar alleen als daar een persoonlijke, lichamelijke reden voor is.
Wat vind je in het artikel van dr. v.d. Tang wijzen op gewetensdwang?
Wanneer je HIV heb, merk je dat niet. Je ziet het niet. Voel je je niet ziek. En ook is het nog eens zo dat niet iedereen met Hiv aids ontwikkelt. De behandeling is in principe toch zware medicatie. Gelijk. Zodra testen het uitgewezen hebben.
Daarnaast is het inmiddels zo dat als je trouw je medicatie inneemt. Therapietrouw bent. Je ook niet meer besmettelijk bent voor een ander. De medicatie is ook ter bescherming van je naaste. Ook is onlangs ons vertelt in het ziekenhuis zelfs geen gevaar meer op besmetting is in de gemeenschap tussen man en vrouw. Mits therapietrouw. Een van onze kinderen is besmet met HIV bij haar geboorte. Vandaar dat dit zo opkwam...
Ik zie daar vergelijking in met vaccinatie. Natuurlijk niet precies hetzelfde. Daar kan je de vaccinatie op dit moment ontvangen ook ter bescherming van je naaste. Ik zou de vaccinatie niet nemen omdat ik niet ziek wil worden. Of bang ben of wat dan ook.
Bij HIV neem je een medicatie tot je. Terwijl je niet ziek bent en niet weet of je ziek wordt als je het niet in zou nemen.
Geef je een moeder die positief getest is medicatie bevalling om te voorkomen dat kind besmet raakt bij bevalling. Terwijl de kans op besmetting lang niet 100 procent is.
Natuurlijk is het geen Covid. . Maar ik kan ondanks dat ik niet ernstig ziek wordt wel op dat moment nog een gevaar zijn voor hen die tot de risicogroepen behoort. Ik weet nl niet eens altijd of ik besmet ben. De kans dat ik een ander besmet is geen 100 procent. Nog steeds kan ik niet bij de ander het leven behouden. En nog steeds je het middel net als bij HIV in afhankelijkheid moeten gebruiken. Niks afgodisch aan. M.i.
En ook het vaccin zou ik net als die HIV medicatie nemen om eventueel erger te voorkomen.
Wel kan ik mij voorstellendgeen vaccinatie te nemen als de groepsimuniteit zo groot is net als bij griep. Nu is de kans dat ik een ander besmet die daardoor ook weer besmettelijk is voor risicogroepen veel groter.