Waar denk je op dit moment aan? [4]

Mannetje

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mannetje »

merel schreef:Wij waren met 2 gezinnen; 12 personen ( 8 kinderen onder de 12 jaar) en 4 volwassenen 10 km gewandeld. Het was dus volledig binnen de regels.
Ik gun je van harte je wandeling, want wandelen is heerlijk. Maar het is niet conform de regels.

Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee. Dit geldt voor alle voor publiek toegankelijke plaatsen, binnen en buiten. Dat wil zeggen: op alle openbare plaatsen en in de buitenlucht.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... itenlucht.
Maximaal 2 is niet 4...
- Niet meer zo actief -
merel

Bericht door merel »

Dat begrijp ik niet. Twee gezinnen met jonge kinderen is toch binnen de regels?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

2 personen staat er. Geen twee gezinnen. Dus met vier volwassenen ben je in overtreding als je gezamenlijk oploopt.
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

merel schreef:Dat begrijp ik niet. Twee gezinnen met jonge kinderen is toch binnen de regels?
Volgens de regels mag een gezelschap uit maximaal 2 personen bestaan. Dan is 4 dus niet binnen de regels.
merel

Bericht door merel »

Dan hebben wij het verkeerd gedaan. Eigenlijk best vreemd; wij zouden met z'n 12-en bij elkaar mogen zijn in een huis, maar niet buiten met ventilatie.
DDD

Bericht door DDD »

Dat is inderdaad gek.
Forummer

Bericht door Forummer »

merel schreef:Dan hebben wij het verkeerd gedaan. Eigenlijk best vreemd; wij zouden met z'n 12-en bij elkaar mogen zijn in een huis, maar niet buiten met ventilatie.
Ik denk dat je van de regel uitging dat je 2 volwassenen mag ontvangen. Niet vreemd, ik zou ook zo gedacht hebben. Wie bedenkt nou dat buiten de regels nog strenger zijn dan binnen? Ik wist het ook niet.

Nou ja, vanaf vrijdag waarschijnlijk nog strenger. Dat vind ik echt heel jammer want ik gebruik de avond
(on)regelmatig voor een wandeling alleen of met een vriend. Dat wordt altijd later dan 20 uur omdat ik op z'n vroegst om 19:30 kan gaan maar meestal is het 20:15 ofzo.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
merel

Bericht door merel »

Klopt inderdaad. Wij hadden juist al buiten afgesproken zodat we niet met 12 personen binnen zouden zijn en dan konden de kinderen even uitrazen.

Ik zou mn wandelingen ook missen met een avondklok. Vorige week heb ik drie avonden gewandeld van 20.30-22.00. Als het niet nog zo donker was, zou ik de ochtenden gaan wandelen.
Klavart

Bericht door Klavart »

merel schreef:Klopt inderdaad. Wij hadden juist al buiten afgesproken zodat we niet met 12 personen binnen zouden zijn en dan konden de kinderen even uitrazen.

Ik zou mn wandelingen ook missen met een avondklok. Vorige week heb ik drie avonden gewandeld van 20.30-22.00. Als het niet nog zo donker was, zou ik de ochtenden gaan wandelen.
Als je van 20.30-22.00 wandelt, is het toch ook donker?
merel

Bericht door merel »

Dan lig ik liever in mijn bed tot 6.00- 6.30 uur ;). Het wandelen zou dan voor die tijd moeten.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik hoorde dat veel hondenbezitters al wordt gevraagd of de hond geleend kan worden 's avonds. Ik zou mijn hond zelf niet uitlenen trouwens.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mij hebben ze dat helaas nog niet gevraagd. Ik zou het prima vinden als iemand 's avonds onze hond uit komt uitlaten.
newton

Bericht door newton »

merel schreef:Ik zou mn wandelingen ook missen met een avondklok. Vorige week heb ik drie avonden gewandeld van 20.30-22.00. Als het niet nog zo donker was, zou ik de ochtenden gaan wandelen.
Om XP te scoren met ommetje is 's morgens vroeg wandelen ook goed. Bonus punten voor 'vroege vogel'.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Dodo schreef:Ik hoorde dat veel hondenbezitters al wordt gevraagd of de hond geleend kan worden 's avonds. Ik zou mijn hond zelf niet uitlenen trouwens.
Nee ik ook niet. En nu kan ik in iedergeval s avonds nog een rondje doen, legaal.
huisman

Bericht door huisman »

Lilian1975 schreef:
Dodo schreef:Ik hoorde dat veel hondenbezitters al wordt gevraagd of de hond geleend kan worden 's avonds. Ik zou mijn hond zelf niet uitlenen trouwens.
Nee ik ook niet. En nu kan ik in iedergeval s avonds nog een rondje doen, legaal.
Ik hoorde net van onze goudvis dat hij ook behoefte heeft aan een ommetje voor het slapen gaan. Dat zou toch ook wel legaal zijn of gaan we discrimineren op ras?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie