Het grote weertopic
Re: Het grote weertopic [2]
deelen gaat niet officieel worden
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Is dat bevestigd? Het KNMI zou onderzoek doen of de apparatuur goed werkte.Bertiel schreef:deelen gaat niet officieel worden
Hebben ze dat intussen geconstateerd?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
rd.nl meld het nu ook en ik had sterke vermoedens.
Alle omliggende (officieuze) stations waren een stuk lager
Alle omliggende (officieuze) stations waren een stuk lager
Wat bezielt mensen om maar de warmste temperatuur te hebben en te delen?

Als ze "gewonnen" hebben krijgt die hele straat/streek/plaats als prijs allemaal een airco krijgen oid?

Als ze "gewonnen" hebben krijgt die hele straat/streek/plaats als prijs allemaal een airco krijgen oid?

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
dat noemen ze een hobby
dat is net zoiets als kaarten borduren of andere nonsens
dat is net zoiets als kaarten borduren of andere nonsens
Dit is nieuws! Dit is immers nooit eerder gebeurt in dit land? Als er bijvoorbeeld oorlog uitbreekt is dat ook nieuws, maar ook als er ongewoon veel processierupsen zijn. Dat is nieuws, en wel bijzonder nieuws. Of zie ik dat fout?Orchidee schreef:Wat bezielt mensen om maar de warmste temperatuur te hebben en te delen?
-
- Verbannen
Nieuw record: 40,4°C in Gilze-Rijen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat is de eerste maal dat in NEDERLAND de 40-gradengrens is overschreden.
Bizarre weerdag, als liefhebber, genieten.
Twente airport 39,7 tot op heden, temperatuur stijgt nog wel anderhalf uur, dus wie weet ook een Riesensse 40+ Dia!
Twente airport 39,7 tot op heden, temperatuur stijgt nog wel anderhalf uur, dus wie weet ook een Riesensse 40+ Dia!
OP DE WEBSITE VAN RADIO 1 LAS IK DIT:
'Het hitterecord verbreken is leuk, maar dit is een verontrustend record'
donderdag 25 juli 2019 | KRO-NCRV
Iedereen heeft het over het extreem warme weer. Op het internet wemelt het van berichten over hoe de hitte te doorstaan is en dat het 75-jarige hitterecord is verbroken. Maar journalist Leonard Ornstein zegt dat de berichtgeving niet gaat over waar het over zou moeten gaan: het effect van klimaatverandering.
Nu écht bewezen
Volgens Ornstein doen de media wel wat om het onder de aandacht te brengen. Zo publiceerde Trouw vandaag dat het in de afgelopen 2000 jaar nog nooit zo snel zoveel warmer werd, en schreef de Volkskrant dat de klimaatverandering van nu echt uniek is.
Maar het is volgens de journalist niet genoeg. In Spraakmakers zegt hij dat het nu écht wel bewezen is dat de excessieve hittegolven een direct gevolg zijn van het klimaat. "Er zijn 400 branden in Alaska op dit moment, dat lezen we niet in de krant. Op de zuidpool zijn er ijsrotsen ter grootte van Flevoland op drift aan het raken. Dat is allemaal deze zomer. Daar ga je toch wel van denken: toch niet zo heel geweldig dat hitterecord."
Smeltend klontje
We zouden volgens Ornstein moeten stilstaan bij het feit dat de klimaatverschillen niet meer slechts regionaal zijn, maar dat het nu wereldwijd warmer wordt. Hij beschrijft de wereld als een klontje ijs dat aan alle kanten aan het afsmelten is.
'Het hitterecord verbreken is leuk, maar dit is een verontrustend record'
donderdag 25 juli 2019 | KRO-NCRV
Iedereen heeft het over het extreem warme weer. Op het internet wemelt het van berichten over hoe de hitte te doorstaan is en dat het 75-jarige hitterecord is verbroken. Maar journalist Leonard Ornstein zegt dat de berichtgeving niet gaat over waar het over zou moeten gaan: het effect van klimaatverandering.
Nu écht bewezen
Volgens Ornstein doen de media wel wat om het onder de aandacht te brengen. Zo publiceerde Trouw vandaag dat het in de afgelopen 2000 jaar nog nooit zo snel zoveel warmer werd, en schreef de Volkskrant dat de klimaatverandering van nu echt uniek is.
Maar het is volgens de journalist niet genoeg. In Spraakmakers zegt hij dat het nu écht wel bewezen is dat de excessieve hittegolven een direct gevolg zijn van het klimaat. "Er zijn 400 branden in Alaska op dit moment, dat lezen we niet in de krant. Op de zuidpool zijn er ijsrotsen ter grootte van Flevoland op drift aan het raken. Dat is allemaal deze zomer. Daar ga je toch wel van denken: toch niet zo heel geweldig dat hitterecord."
Smeltend klontje
We zouden volgens Ornstein moeten stilstaan bij het feit dat de klimaatverschillen niet meer slechts regionaal zijn, maar dat het nu wereldwijd warmer wordt. Hij beschrijft de wereld als een klontje ijs dat aan alle kanten aan het afsmelten is.
Gen 8 : 22
Voortaan al de dagen der aarde zullen zaaiing en oogst, en koude en hitte, en zomer en winter, en dag en nacht, niet ophouden.
KT 31) al de dagen
Dat is, zolang als de wereld staan zal.
Geloven we nog in de voorzienigheid Gods?
Voortaan al de dagen der aarde zullen zaaiing en oogst, en koude en hitte, en zomer en winter, en dag en nacht, niet ophouden.
KT 31) al de dagen
Dat is, zolang als de wereld staan zal.
Geloven we nog in de voorzienigheid Gods?
Dat is allemaal leuk en aardig, maar als 20 graden koud is en 60 graden warm, dan hebben wij toch een groot probleem.
Een warmterecord dat met enkele tienden van graden wordt verbroken zegt helemaal niets over klimaatverandering, het zegt alleen maar dat het al een keer eerder zo warm is geweest.
38,4 1944 naar 40,7 2019.
Das meer dan een paar tienden.
Klimaatverandering wordt niet besproken tov gisteren
Das meer dan een paar tienden.
Klimaatverandering wordt niet besproken tov gisteren
20 graden is niet koud en bij 60 graden kan je niet zaaien en oogsten; de grond is dan als beton.DDD schreef:Dat is allemaal leuk en aardig, maar als 20 graden koud is en 60 graden warm, dan hebben wij toch een groot probleem.