Wil je werkelijk zo discussieren? Goed advies verder, maar ik lees er toch iets anders achter.Karlstad1970 schreef:Advies om de Bijbel nog maar eens goed te lezen.Ambtenaar schreef:Ik heb er inderdaad geen begrip voor, omdat ik geen Bijbelse argumenten zie om vaccinatie te weigeren. En inderdaad, ik verbind vaccinatie aan het gebod tot naastenliefde. Niet enkel met betrekking tot dit virus, maar in algemene zin.Simon0612 schreef: Ik vind bovenstaande reactie redelijk veroordelend. Hiermee toon je geen enkel begrip voor mensen die er voor kiezen om niet te vaccineren. Je wijst het af, en besluit eigenstandig ook nog eens dat ze niet voldoen aan de opdracht van naastenliefde (wat jij dus direct verbind met een vaccin) en dat ze het niet kunnen doen uit de overtuiging dat ze God meer liefhebben dan een vaccin. Wie bepaald dat? Jij? Ben jij een hartenkenner? Misschien duid je slechts hun gedrag in JOUW Bijbelse context.
Wat mijzelf betreft. Ik ben fel tegenstander van verplichte vaccinatie. Ik denk ook dat veel mensen die nu een vaccin weigeren een verkeerde keuze maken en inderdaad naar mijn mening de risicos die ze nu nog voor anderen zijn niet goed meenemen in hun risico of wel gewetensoverwegingen. Daarover kunnen we verder van mening verschillen.
Mensen die met een soort hybride afweging komen van "morele bezwaren" en "vaccin is niet veilig", "ziekte is niet zo erg" etc neem ik minder serieus.