COVID-19
-
- Verbannen
Re: COVID-19
Er is een Nederland een groep
Mensen zo’n 200 a 300 die elke zondag kerk houden in verschillende kerken, elke week komen ze bij elkaar om te bidden in een huis, er zitten Allerlei mensen tussen van boer tot en
Met arts, nog geen enkele keer in al de tijd dat COVID er is, is er iemand ziek geworden of overleden, deze
Mensen bidden voor ieder mens op deze aarde en leven in pure afhankelijkheid van onze God, dat zei niet ziek worden zegt alles over Gods goedgunstigheden, dat wil Hij zien pure afhankelijkheid van Hem.
Mensen zo’n 200 a 300 die elke zondag kerk houden in verschillende kerken, elke week komen ze bij elkaar om te bidden in een huis, er zitten Allerlei mensen tussen van boer tot en
Met arts, nog geen enkele keer in al de tijd dat COVID er is, is er iemand ziek geworden of overleden, deze
Mensen bidden voor ieder mens op deze aarde en leven in pure afhankelijkheid van onze God, dat zei niet ziek worden zegt alles over Gods goedgunstigheden, dat wil Hij zien pure afhankelijkheid van Hem.
Nou, of je op basis van zo'n detail meteen een oordeel kunt geven, vraag ik me af. Maar met alle respect, heel geloofwaardig vind ik de opvatting van Seldenrijk niet.Ambtenaar schreef:Als mensen ´Stanfort´ schrijven, dan is dat al een teken dat je dit medium heel snel links moet laten liggen. Dan negeer je nog het feit dat ze een wappie ruimte geven om zijn complottheorieën te delen.Charles schreef:Gisteravond verscheen Gereformeerd Venster nr 16 in mn mailbox. Een interview met Seldenrijk. Heb er her en der mn vragen over maar zitten ook lezenswaardige dingen in.
https://us2.campaign-archive.com/?u=155 ... nischeplan
Ik ben afgehaakt bij zijn stelling dat de IC nu vol ligt met gevaccineerde mensen.
Ik ook. Idem bij de 'tienduizenden doden als gevolg van de massavaccinatie'.merel schreef:Ik ben afgehaakt bij zijn stelling dat de IC nu vol ligt met gevaccineerde mensen.
Jammer. Het Gereformeerd Venster biedt verder een aantal goede principiële artikelen. Maar deze kant moet het echt niet op.
Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19
Ik maak geen denkfout!Mannetje schreef:Ik zeg niets over gevaccineerden, dat maak jij er van.Orchidee schreef:Je beweert hier nogal wat...Mannetje schreef:Hoe drijven ze er dan op? En dan heb ik het over diegenen die hun leven werkelijk in de handen van de Heere leggen.Orchidee schreef:Niet gevaccineerde "drijven" op de gevaccineerden.
Ze doen alsof en zeggen dat het niet zo is maar het is wél waar!
Ook in de post van @Zita kan ik me vinden!
Volgens mij drijven die niet ergens op, maar leef je dan in het vertrouwen of ik nu wel of geen corona krijg, ik ben veilig in Zijn handen.
Niet onverschillig, zo van, het kan mij niet schelen wat er gebeurt, maar wel, wat er gebeurt, daar ben ik veilig.
Er zijn vele gevaccineerde mensen die zeker wél in afhankelijkheid leven maar de middelen die gegeven worden ook in afhankelijkheid van Hem gebruiken!
Jij en ook ambtenaar maken de fout door te denken dat niet gevaccineerden denken: "nu zoveel mensen zijn gevaccineerd is de kans dat ik ziek word gelukkig ook kleiner". Maar dat is onterecht!
Het verschil zit hierin dat iemand die zich werkelijk in geloofsvertrouwen laat vaccineren, in dankbaarheid middelen van God gegeven gebruikt ter bescherming en dat degene die zich werkelijk in geloofsvertrouwen niet laat vaccineren in afhankelijkheid zijn hele leven in Gods handen legt,
Ik wilde wel dat ik beide geloofsgetuigenissen vaker hoorde.
Niet gevaccineerden zullen dat heus niet denken maar in de praktijk werkt het wél zo!
Zonder dat niet gevaccineerden er erg in hebben...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Zo, jij bent een geweldig kundig medicus en bijzonder wetenschapper. Ik ken er heel veel die er blijkens jouw bericht totaal geen verstand van hebben. Die zijn zelfs na jouw stellige en onwankelbare bewering dat het corona maar gewoon een zeer ernstige griep is, nog steeds van mening dat corona toch echt iets anders is dan een zeer ernstige griep. Maar ja, die zijn ook lang niet zo slim als jij waarschijnlijk.[/quote]Ditbenik schreef:
Hoeveel mensen zijn er aan Covid overleden? de afgelopen 16 maanden? 17000 in totaal.
Als je de cijfers bekijkt met voorgaande jaren vind ik de verschillen marginaal.
Zo stierven er in 2019 152.000 en in 2020 168.000.
In de vier afgelopen jaren lag het sterftecijfer steeds tussen de 150.000 en 160.000
Dus er is inderdaad wel een flinke verhoging, maar het is niet dubbel zoveel bijvoorbeeld.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Karlstad, lees nu eerst eens even rustig. Jouw antwoord houdt in dat Dodo miljoenen mensen zou moeten spreken met principiële bezwaren. Ik denk niet dat je dat bedoelt.Karlstad1970 schreef:Als je nu eens zelf onderzoek zou doen en je niet laat leiden door de overheid en geldslurpende farmacie bedrijven, zou je misschien wel eens een hele andere mening krijgen, het is geen klein groepje het zijn er miljoenen.Dodo schreef:Eerlijk is eerlijk, dat zijn er niet zoveel. De meeste mensen die zich niet laten inenten, doen dat omdat ze het vaccin niet vertrouwen, bang zijn voor bijwerkingen, de overheid niet vertrouwen, er op leunen dat voldoende anderen zich laten inenten, of omdat ze denken dat corona een oversized griepje is.eilander schreef:Hoe vaak spreek jij met mensen die principiële bezwaren tegen vaccineren hebben?
De wereld is groter dan Nederland. En je hebt hier ook te maken met de preventie-paradox. Het komt een beetje neer op: "autogordels zijn onzin, want er overlijden niet zoveel mensen doordat ze door of tegen de voorruit worden geslingerd." Waarbij vergeten wordt dat de gordels daar aan bijdragen.HersteldHervormd schreef:Hoeveel mensen zijn er aan Covid overleden? de afgelopen 16 maanden? 17000 in totaal.Ditbenik schreef:
Zo, jij bent een geweldig kundig medicus en bijzonder wetenschapper. Ik ken er heel veel die er blijkens jouw bericht totaal geen verstand van hebben. Die zijn zelfs na jouw stellige en onwankelbare bewering dat het corona maar gewoon een zeer ernstige griep is, nog steeds van mening dat corona toch echt iets anders is dan een zeer ernstige griep. Maar ja, die zijn ook lang niet zo slim als jij waarschijnlijk.
Als je de cijfers bekijkt met voorgaande jaren vind ik de verschillen marginaal.
In de vier afgelopen jaren lag het sterftecijfer steeds tussen de 150.000 en 160.000
Dus er is inderdaad wel een flinke verhoging, maar het is niet dubbel zoveel bijvoorbeeld.
Maar als we nu verder naar de wereld kijken, dan was dit al het geval in februari: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... eaths.html
Ondertussen hebben nog wat meer landen harde klappen gehad. Hongarije heeft 3 Covid doden per duizend inwoners en de pandemie is nog niet over.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Nu doe je niet helemaal eerlijk. Er is uitgebreid gediscussieerd over de principiële bezwaren tegen vaccinaties. In jouw bijdrage doe je daaraan absoluut geen recht. Als het zo eenvoudig lag, zou die hele discussie overbodig zijn. Een eerlijk gesprek hierover begint met luisteren naar bezwaren. Het lijkt er door jouw bijdrage op dat je zelfs dat al niet hebt gedaan.merel schreef:Als je de reacties die een andere visie weergeven dan jij voorstaat wegzet als stuitend en onzinnig, houdt het gesprek inderdaad op.Simon0612 schreef:Hier is voldoende over gezegd in de afgelopen honderden bladzijdes. Dat ga ik niet nogmaals overdoen. Maar deze vergelijkingen slaan mijn inziens kant noch wal. Echt onzinnige vergelijkingen.merel schreef:Zo stuitend is de reactie van @ ambtenaar niet. Op veel vlakken minimaliseer je bepaalde risico's; gezond eten, sporten, niet roken/drinken, kinderen op zwemles ivm verdrinkingsgevaar, gordel om in de auto etc. etc. etc. Verzekeringen en vaccinaties passen heel goed in dit rijtje.
Re: RE: Re: RE: Re: COVID-19
Het zal zeker waar zijn dat niet gevaccineerden minder vaak ziek worden als gevolg van een vaccin.Orchidee schreef:Ik maak geen denkfout!Mannetje schreef: Ik zeg niets over gevaccineerden, dat maak jij er van.
Jij en ook ambtenaar maken de fout door te denken dat niet gevaccineerden denken: "nu zoveel mensen zijn gevaccineerd is de kans dat ik ziek word gelukkig ook kleiner". Maar dat is onterecht!
Het verschil zit hierin dat iemand die zich werkelijk in geloofsvertrouwen laat vaccineren, in dankbaarheid middelen van God gegeven gebruikt ter bescherming en dat degene die zich werkelijk in geloofsvertrouwen niet laat vaccineren in afhankelijkheid zijn hele leven in Gods handen legt,
Ik wilde wel dat ik beide geloofsgetuigenissen vaker hoorde.
Niet gevaccineerden zullen dat heus niet denken maar in de praktijk werkt het wél zo!
Zonder dat niet gevaccineerden er erg in hebben...
Dat speelt echter geen enkele rol in de overwegingen. Niet bewust, niet onbewust. Want het geloof rekent in dezen niet, behalve op Gods trouwe zorg, in ziekte en gezondheid.
Dus drijven niet-gevaccineerden op de gevaccineerden? Nee. Want als zij in Gods voorzienigheid ziek waren geworden, zouden ze dat net als de gezondheid uit Gods hand ontvangen hebben.
Ik zou het ook anders kunnen zeggen: de keuze om in geloofsvertrouwen niet te vaccineren staat volkomen los van de kans op besmetting.
- Niet meer zo actief -
Ik heb er inderdaad geen begrip voor, omdat ik geen Bijbelse argumenten zie om vaccinatie te weigeren. En inderdaad, ik verbind vaccinatie aan het gebod tot naastenliefde. Niet enkel met betrekking tot dit virus, maar in algemene zin.Simon0612 schreef: Ik vind bovenstaande reactie redelijk veroordelend. Hiermee toon je geen enkel begrip voor mensen die er voor kiezen om niet te vaccineren. Je wijst het af, en besluit eigenstandig ook nog eens dat ze niet voldoen aan de opdracht van naastenliefde (wat jij dus direct verbind met een vaccin) en dat ze het niet kunnen doen uit de overtuiging dat ze God meer liefhebben dan een vaccin. Wie bepaald dat? Jij? Ben jij een hartenkenner? Misschien duid je slechts hun gedrag in JOUW Bijbelse context.
EEn kleine aanvulling: https://www.economist.com/graphic-detai ... hs-trackerparsifal schreef:De wereld is groter dan Nederland. En je hebt hier ook te maken met de preventie-paradox. Het komt een beetje neer op: "autogordels zijn onzin, want er overlijden niet zoveel mensen doordat ze door of tegen de voorruit worden geslingerd." Waarbij vergeten wordt dat de gordels daar aan bijdragen.HersteldHervormd schreef:Hoeveel mensen zijn er aan Covid overleden? de afgelopen 16 maanden? 17000 in totaal.Ditbenik schreef:
Zo, jij bent een geweldig kundig medicus en bijzonder wetenschapper. Ik ken er heel veel die er blijkens jouw bericht totaal geen verstand van hebben. Die zijn zelfs na jouw stellige en onwankelbare bewering dat het corona maar gewoon een zeer ernstige griep is, nog steeds van mening dat corona toch echt iets anders is dan een zeer ernstige griep. Maar ja, die zijn ook lang niet zo slim als jij waarschijnlijk.
Maar als we nu verder naar de wereld kijken, dan was dit al het geval in februari: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... eaths.html
Ondertussen hebben nog wat meer landen harde klappen gehad. Hongarije heeft 3 Covid doden per duizend inwoners en de pandemie is nog niet over.
Hier zie je meer over oversterfte. Natuurlijk is het moeilijk om te bepalen wat je als de basis voor overlijdenskans neemt. Maar dit geeft wel een idee. Als je landen ziet waar een groot deel van het jaar de sterfte het dubbele is van normaal, dan zie je dat het niet meevalt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
-
- Verbannen
Advies om de Bijbel nog maar eens goed te lezen.Ambtenaar schreef:Ik heb er inderdaad geen begrip voor, omdat ik geen Bijbelse argumenten zie om vaccinatie te weigeren. En inderdaad, ik verbind vaccinatie aan het gebod tot naastenliefde. Niet enkel met betrekking tot dit virus, maar in algemene zin.Simon0612 schreef: Ik vind bovenstaande reactie redelijk veroordelend. Hiermee toon je geen enkel begrip voor mensen die er voor kiezen om niet te vaccineren. Je wijst het af, en besluit eigenstandig ook nog eens dat ze niet voldoen aan de opdracht van naastenliefde (wat jij dus direct verbind met een vaccin) en dat ze het niet kunnen doen uit de overtuiging dat ze God meer liefhebben dan een vaccin. Wie bepaald dat? Jij? Ben jij een hartenkenner? Misschien duid je slechts hun gedrag in JOUW Bijbelse context.
-
- Verbannen
Heb je ook zo’n wetenschappelijk onderzoek over sterfte door kanker en hartziekten bv ? En de sterfte aan die ziekten?parsifal schreef:EEn kleine aanvulling: https://www.economist.com/graphic-detai ... hs-trackerparsifal schreef:De wereld is groter dan Nederland. En je hebt hier ook te maken met de preventie-paradox. Het komt een beetje neer op: "autogordels zijn onzin, want er overlijden niet zoveel mensen doordat ze door of tegen de voorruit worden geslingerd." Waarbij vergeten wordt dat de gordels daar aan bijdragen.HersteldHervormd schreef:Hoeveel mensen zijn er aan Covid overleden? de afgelopen 16 maanden? 17000 in totaal.Ditbenik schreef:
Hier zie je meer over oversterfte. Natuurlijk is het moeilijk om te bepalen wat je als de basis voor overlijdenskans neemt. Maar dit geeft wel een idee. Als je landen ziet waar een groot deel van het jaar de sterfte het dubbele is van normaal, dan zie je dat het niet meevalt.
Misschien moet je meer specifiek zijn.Karlstad1970 schreef: Advies om de Bijbel nog maar eens goed te lezen.