Zolang het Curatorium geen genoeg studenten aanneemt, zal er een tekort aan predikanten blijven. Dan kun je wel allerlei oplossingen noemen, maar mijns inziens zijn die absoluut niet reëel in vergelijking met het probleem. En waarom zou het feit dat veel predikanten een derde dienst vervullen en het feit dat veel gemeenten van uiterst links tot uiterst rechts videoverbinding hebben, niet een mogelijkheid kunnen zijn die ons onder de gunst des Heeren van Hogerhand als een 'oplossing' geboden wordt?Ad Anker schreef:Ik heb het 4e gebod genoemd. Ik heb dé oplossing genoemd. Als jij dat niet steekhoudend vindt...Jantje schreef:Ik vind dat @Ad Anker echt flink overdrijft.
Eerst keurde hij gecombineerde diensten af, vervolgens ook videoverbinding en nu moet de derde dienst van de dominee er ook nog aan geloven.
Sorry, maar het is een discussie die puur en alleen gebaseerd is op gevoel en waarbij geen steekhoudend argumenten genoemd worden.
@Ad Anker, je maakt mij niet wijs dat jouw dochter niet via YouTube met de videoverbinding heeft meegekeken.
Mijn dochter kijkt inderdaad niet met de YouTube verbinding mee. We luisteren gezamenlijk via de scanner. We hebben er alle vijf geen behoefte aan, gelukkig.
En ik zie verder niet in waarom je als dominee geen derde dienst zou mogen vervullen. Ik zie ook niet in waarom dat een overtreding is van het 4de gebod. Ik heb geen zin om die discussie helemaal opnieuw te gaan overdoen. Volgens mij heeft @Luther er, toen ik net actief was op het forum, behartigenswaardige zaken over geschreven. Die zijn vast nog wel ergens terug te lezen.
Of wil jij nu beweren dat het een overtreding van het 4de gebod was dat ds. Maljaars gisteren vanuit Meliskerke naar Oostkapelle ging om een derde dienst te vervullen? In totaal is hij daarvoor nog geen half uur onderweg geweest.
Ik zou dat een ernstige beschuldiging vinden.