COVID-19
Re: COVID-19
Zo stuitend is de reactie van @ ambtenaar niet. Op veel vlakken minimaliseer je bepaalde risico's; gezond eten, sporten, niet roken/drinken, kinderen op zwemles ivm verdrinkingsgevaar, gordel om in de auto etc. etc. etc. Verzekeringen en vaccinaties passen heel goed in dit rijtje.
Een vreemde zaak om je eigen opvatting over vaccineren te gebruiken om de ander langs de meetlat te leggen en daar dan vervolgens te suggereren dat de Heere op basis daarvan vraagt of Hij nog geloof zal vinden op de aarde. Daarin ligt dan besloten dat degenen die niet gevaccineerd zijn de enige gelovige nog zijn. De vraag van de Heere die je aanhaalt heeft betrekking op het recht doen door God aan Zijn uitverkorenen. De SV heeft hier trouwens in het tegenstelling tot de HSV het lidwoord weggelaten. Het geloof vinden op aarde.Karlstad1970 schreef:Jij bent wel heel stellig in je oordeel over weigeraars, men is ook heel stellig over abortus, maar nu hoor ik niemand over de geaborteerde foetussen die gebruikt worden voor de vaccins die jullie voor eigen “gezondheid” grif in laten spuiten, hier ziet men het steeds verdere verval van de kerken in Nederland, het staan voor je geloof is verdwenen, De Heere zegt zal ik nog geloof vinden op aarde??
En staan voor je geloof moet je maar niet te vaak doen. Dan ben je voor jezelf aan het strijden.
Gisteravond verscheen Gereformeerd Venster nr 16 in mn mailbox. Een interview met Seldenrijk. Heb er her en der mn vragen over maar zitten ook lezenswaardige dingen in.
https://us2.campaign-archive.com/?u=155 ... nischeplan
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/238309 ... 20minister.
Dit geeft lucht bij de 60 plussers die niet tegen vaccineren zijn, maar wel zeer onrustig werden over de diverse pauze-knoppen van dit vaccin.
Maar vooral het feit dat er toch nog ruimte is en alles niet zo in beton gegoten zit als dat het de laatste tijd leek, wordt ervaren als opluchting.
'T valt ook niet mee om een land te besturen in zo'n wereldwijde pandemie.
Dit geeft lucht bij de 60 plussers die niet tegen vaccineren zijn, maar wel zeer onrustig werden over de diverse pauze-knoppen van dit vaccin.
Maar vooral het feit dat er toch nog ruimte is en alles niet zo in beton gegoten zit als dat het de laatste tijd leek, wordt ervaren als opluchting.
'T valt ook niet mee om een land te besturen in zo'n wereldwijde pandemie.
Hier is voldoende over gezegd in de afgelopen honderden bladzijdes. Dat ga ik niet nogmaals overdoen. Maar deze vergelijkingen slaan mijn inziens kant noch wal. Echt onzinnige vergelijkingen.merel schreef:Zo stuitend is de reactie van @ ambtenaar niet. Op veel vlakken minimaliseer je bepaalde risico's; gezond eten, sporten, niet roken/drinken, kinderen op zwemles ivm verdrinkingsgevaar, gordel om in de auto etc. etc. etc. Verzekeringen en vaccinaties passen heel goed in dit rijtje.
Als mensen ´Stanfort´ schrijven, dan is dat al een teken dat je dit medium heel snel links moet laten liggen. Dan negeer je nog het feit dat ze een wappie ruimte geven om zijn complottheorieën te delen.Charles schreef:Gisteravond verscheen Gereformeerd Venster nr 16 in mn mailbox. Een interview met Seldenrijk. Heb er her en der mn vragen over maar zitten ook lezenswaardige dingen in.
Als je de reacties die een andere visie weergeven dan jij voorstaat wegzet als stuitend en onzinnig, houdt het gesprek inderdaad op.Simon0612 schreef:Hier is voldoende over gezegd in de afgelopen honderden bladzijdes. Dat ga ik niet nogmaals overdoen. Maar deze vergelijkingen slaan mijn inziens kant noch wal. Echt onzinnige vergelijkingen.merel schreef:Zo stuitend is de reactie van @ ambtenaar niet. Op veel vlakken minimaliseer je bepaalde risico's; gezond eten, sporten, niet roken/drinken, kinderen op zwemles ivm verdrinkingsgevaar, gordel om in de auto etc. etc. etc. Verzekeringen en vaccinaties passen heel goed in dit rijtje.
- Maanenschijn
Re: RE: Re: COVID-19
Nogmaals, er is een apart topic over dit onderwerp en daar is alles (incl. de foetussen) al langs gekomen.Karlstad1970 schreef:Jij bent wel heel stellig in je oordeel over weigeraars, men is ook heel stellig over abortus, maar nu hoor ik niemand over de geaborteerde foetussen die gebruikt worden voor de vaccins die jullie voor eigen “gezondheid” grif in laten spuiten, hier ziet men het steeds verdere verval van de kerken in Nederland, het staan voor je geloof is verdwenen, De Heere zegt zal ik nog geloof vinden op aarde??
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Wijs jij ook alle medicijnen af waarvoor een dergelijke cellijn is gebruikt?Karlstad1970 schreef:Maar er word wel van geprofiteerd dat is net zo zondig als de daad zelf,refo schreef:Dat verhaal over die geaborteerde foetussen blijft maar rondzingen. Er zijn geen abortussen gepleegd met als doel vaccins te ontwikkelen. Abortus was destijds zelfs verboden.Karlstad1970 schreef:Jij bent wel heel stellig in je oordeel over weigeraars, men is ook heel stellig over abortus, maar nu hoor ik niemand over de geaborteerde foetussen die gebruikt worden voor de vaccins die jullie voor eigen “gezondheid” grif in laten spuiten, hier ziet men het steeds verdere verval van de kerken in Nederland, het staan voor je geloof is verdwenen, De Heere zegt zal ik nog geloof vinden op aarde??
Beide niet, als het recht ligt. Dan is de Heere goed, ook als ik wél ziek word.merel schreef:Dat kan, maar is het dan 'de Heere zegent mijn keuze, want ik ben niet ziek geworden", of is het 'De Heere zegent mij doordat de ander wel deze keuze hebben gemaakt'?Bertiel schreef:Zou de Heere, de vaccinatiegraad van de omstanders, van hen die op grond van gewetensbezwaren niet inenten, als middel kunnen gebruiken?
De kans dat iemand ziek wordt als het overgrote merendeel om hem heen gevaccineerd is, is natuurlijk minimaal. In dat kader lift je mee of de groepsimmuniteit van de rest.windorgel schreef:Beide niet, als het recht ligt. Dan is de Heere goed, ook als ik wél ziek word.merel schreef:Dat kan, maar is het dan 'de Heere zegent mijn keuze, want ik ben niet ziek geworden", of is het 'De Heere zegent mij doordat de ander wel deze keuze hebben gemaakt'?Bertiel schreef:Zou de Heere, de vaccinatiegraad van de omstanders, van hen die op grond van gewetensbezwaren niet inenten, als middel kunnen gebruiken?
Het is veel breder dan dat. Ik verwijs graag naar documentatie over Operatie Paperclip.windorgel schreef: Wijs jij ook alle medicijnen af waarvoor een dergelijke cellijn is gebruikt?
Lees mijn reactie op Ambtenaar nog eens goed. Ik vind het stuitend hoe men nu naar mensen reageert die er voor kiezen niet te vaccineren. Dat iemand anders wel vaccineert en dat kan verantwoorden vind ik prima. In mijn reactie op Ambtenaar schreef ik dat ik het stuitend vindt dat Ambtenaar dat blijkbaar niet kan accepteren van mensen die niet vaccineren. Gevolgd door mijn motivatie waarom ik mezelf niet vaccineer.merel schreef:Als je de reacties die een andere visie weergeven dan jij voorstaat wegzet als stuitend en onzinnig, houdt het gesprek inderdaad op.Simon0612 schreef:Hier is voldoende over gezegd in de afgelopen honderden bladzijdes. Dat ga ik niet nogmaals overdoen. Maar deze vergelijkingen slaan mijn inziens kant noch wal. Echt onzinnige vergelijkingen.merel schreef:Zo stuitend is de reactie van @ ambtenaar niet. Op veel vlakken minimaliseer je bepaalde risico's; gezond eten, sporten, niet roken/drinken, kinderen op zwemles ivm verdrinkingsgevaar, gordel om in de auto etc. etc. etc. Verzekeringen en vaccinaties passen heel goed in dit rijtje.
P.s.: Dat meeliften is natuurlijk deels waar, het risico voor anderen neemt ook af als het virus niet terug zou keren of in een hele milde variant. Maar dat is nu nog koffiedik kijken. Daarnaast heeft vrijwel iedereen in mijn omgeving de mazelen gehad terwijl ook heel Nederland daarvoor is ingeënt. Het meeliften valt denk ik dus ook weer wel mee.
Hoe komt je daarbij, dat ik niet zou kunnen accepteren dat mensen een vaccin weigeren? Ik duid slechts hun gedrag in een Bijbelse context.Simon0612 schreef: Lees mijn reactie op Ambtenaar nog eens goed. Ik vind het stuitend hoe men nu naar mensen reageert die er voor kiezen niet te vaccineren. Dat iemand anders wel vaccineert en dat kan verantwoorden vind ik prima. In mijn reactie op Ambtenaar schreef ik dat ik het stuitend vindt dat Ambtenaar dat blijkbaar niet kan accepteren van mensen die niet vaccineren. Gevolgd door mijn motivatie waarom ik mezelf niet vaccineer.
Ambtenaar schreef:Hoe komt je daarbij, dat ik niet zou kunnen accepteren dat mensen een vaccin weigeren? Ik duid slechts hun gedrag in een Bijbelse context.Simon0612 schreef: Lees mijn reactie op Ambtenaar nog eens goed. Ik vind het stuitend hoe men nu naar mensen reageert die er voor kiezen niet te vaccineren. Dat iemand anders wel vaccineert en dat kan verantwoorden vind ik prima. In mijn reactie op Ambtenaar schreef ik dat ik het stuitend vindt dat Ambtenaar dat blijkbaar niet kan accepteren van mensen die niet vaccineren. Gevolgd door mijn motivatie waarom ik mezelf niet vaccineer.
Ik vind bovenstaande reactie redelijk veroordelend. Hiermee toon je geen enkel begrip voor mensen die er voor kiezen om niet te vaccineren. Je wijst het af, en besluit eigenstandig ook nog eens dat ze niet voldoen aan de opdracht van naastenliefde (wat jij dus direct verbind met een vaccin) en dat ze het niet kunnen doen uit de overtuiging dat ze God meer liefhebben dan een vaccin. Wie bepaald dat? Jij? Ben jij een hartenkenner? Misschien duid je slechts hun gedrag in JOUW Bijbelse context.En dat is mijn belangrijkste punt, weigeraars plaatsen hun private belang boven het algemene belang. Je naaste liefhebben als jezelf is een opdracht waaraan ze niet voldaan. En nee, het weigeren van een vaccin is niet God liefhebben boven alles.