Er is ook een draadje over covid vaccinatie, daar zijn al heel wat argumenten uitgewisseld. Wellicht goede leestipKarlstad1970 schreef:Gek genoeg gaat niemand in op het feit dat er geaborteerde foetussen gebruikt worden voor de vaccins, denken jullie dat God daar mee instemt? Blijkbaar zijn er hier die zeker weten dat het vaccin veilig is, hoe naïef ben je als er maar een hele korte tijd onderzoek gedaan is? Niemand weet op langere termijn of het vaccin misschien wel dodelijker is dan COVID zelf, pas na 13 maanden is bekent of het veilig is en echt werkt, dit vaccineren is een ongekend medisch experiment waarvan volgens een groot aantal artsen en wetenschappers, artsen en andere experts wel eens verschrikkelijk zouden kunnen zijn. Wat is er toch aan de hand met al die goedgelovige mensen, die toch hun mouw opstropen hiervoor? En met al die mensen die de injectiespuiten hanteren, daarmee sommige mensen tot trombose, een hersenbloeding,
Een chronische auto immuun ziekte of zelfs de dood veroordelend? En met instanties, directeuren en politici die hier opdracht toe geven, maar ondertussen wel op voorhand iedere aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid hebben afgewezen voor het geval het helemaal fout gaat met UW gezondheid, en misschien wel
Met uw leven? We hebben niets geleerd van de geschiedenis en zelfs niet van de recente.
COVID-19
Re: COVID-19
-
Wat mij opvalt is dat de besmettingen vorig jaar lager waren als nu, maar niet alleen besmettingen, maar niet alleen dat, precies een jaar geleden lagen er nog geen 150 mensen op de IC, nu een kleine 500. Hoe is dat te verklaren? Terwijl je miljoenen mensen gevaccineerd hebt, iedereen verplicht mondkapjes moet dragen etc.parsifal schreef:Ik ben benieuwd wat jou opvalt? Mij valt op dat de gemiddelde leeftijd van overleden mensen aan Covid nu een stuk lager is dan vorig jaar.HersteldHervormd schreef:
Als je de besmettingslijn met vorig jaar vergelijkt, wat valt je dan op?
Dit bericht was van vorig jaar, zonder vaccinaties etc en mondkapjes.
https://nos.nl/artikel/2335744-coronaci ... lopen-week
Oordeel zelf lieve mensen.
Als je die lijn doorzet heb je straks in de zomer wederom bijna geen IC bezetting etc meer, want dat was vorig jaar ook zo, en dan word het straks september/oktober en dan is daar inene weer een nieuwe zogenoemde variant. De zomer zorgt er ook voor dat je lichaam uitput, omdat je toch langer wakker bent in de zomermaanden, maar ook de warmte zorgt er uiteindelijk voor dat je weer vatbaarder bent.
Corona is en blijft gewoon een zeer ernstige griep, niet meer, niet minder. En ik vind de regels buitenproportioneel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Coronavirussen zijn anders dan griepvirussen. Zelfs dan zijn zeer ernstige griep epidemieën echt zeer ernstig. Kijk iets meer dan een eeuw terug. (Nee Covid haalt dat niveau niet gelukkig).HersteldHervormd schreef:Wat mij opvalt is dat de besmettingen vorig jaar lager waren als nu, maar niet alleen besmettingen, maar niet alleen dat, precies een jaar geleden lagen er nog geen 150 mensen op de IC, nu een kleine 500. Hoe is dat te verklaren? Terwijl je miljoenen mensen gevaccineerd hebt, iedereen verplicht mondkapjes moet dragen etc.parsifal schreef:Ik ben benieuwd wat jou opvalt? Mij valt op dat de gemiddelde leeftijd van overleden mensen aan Covid nu een stuk lager is dan vorig jaar.HersteldHervormd schreef:
Als je die lijn doorzet heb je straks in de zomer wederom bijna geen IC bezetting etc meer, want dat was vorig jaar ook zo, en dan word het straks september/oktober en dan is daar inene weer een nieuwe zogenoemde variant. De zomer zorgt er ook voor dat je lichaam uitput, omdat je toch langer wakker bent in de zomermaanden, maar ook de warmte zorgt er uiteindelijk voor dat je weer vatbaarder bent.
Corona is en blijft gewoon een zeer ernstige griep, niet meer, niet minder. En ik vind de regels buitenproportioneel.
Verschil met vorig jaar is dat er nu een besmettelijker en gevaarlijker variant rondgaat dan vorig jaar. De tweede golf leek over toen de Britse variant overnam. Vaccins lijken wel te werken trouwens (ook tegen de Indiase variant, waar ook in Engeland vooral niet-gevaccineerden worden getroffen.) Het zou kunnen dat er volgende winter een nieuwe variant is die de vaccins nutteloos maken, maar de aanwijzingen zijn er nog niet.
Vorig jaar was begin april de lijn in Nederland al aan het dalen, nu is het later. Dat zie je ook op ICs, ook overleden vorig jaar in april en mei meer mensen aan Covid.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
De laatste zin (regels buitenproporioneel) kan ik - voor wat we nu achter de rug hebben - wel onderschrijven. Echter, verder denk ik dat de redeneringen niet helemaal kloppen.HersteldHervormd schreef:Wat mij opvalt is dat de besmettingen vorig jaar lager waren als nu, maar niet alleen besmettingen, maar niet alleen dat, precies een jaar geleden lagen er nog geen 150 mensen op de IC, nu een kleine 500. Hoe is dat te verklaren? Terwijl je miljoenen mensen gevaccineerd hebt, iedereen verplicht mondkapjes moet dragen etc.
Vorig jaar ging het zo goed doordat mensen nauwelijks nog op pad gingen en de 1,5 meter massaal naleefden. Dat is nu niet het geval.
Daarom hebben we nu inderdaad nog meer mensen op de IC liggen mét vaccinaties dan een jaar geleden zonder vaccinaties. Dat wil echter beslist niet zeggen dat de vaccinaties geen rol spelen.
Verder is het niet zo dat de zomer ons lichaam uitput. Integendeel: we hebben juist meer weerstand door zon en buitenlucht. Daarom waren er vorig jaar september aanvankelijk ook veel minder IC-opnames ondanks een oplopend aantal besmettingen. In de loop van de winter is dat effect verdwenen.
Wel verwacht ik dat er in het najaar toch weer nieuwe uitbraken van besmettingen zullen komen, wellicht alleen plaatselijk. Hopelijk wordt dan niet wéér gegrepen naar drastische maatregelen die we nu achter de rug hebben. Dat zou m.i. niet nodig hoeven te zijn. Wél nodig is enige uitbreiding van de ziekenhuis- en IC-capaciteit.
-
Het komt omdat het nu langer koud is gebleven.parsifal schreef:Coronavirussen zijn anders dan griepvirussen. Zelfs dan zijn zeer ernstige griep epidemieën echt zeer ernstig. Kijk iets meer dan een eeuw terug. (Nee Covid haalt dat niveau niet gelukkig).HersteldHervormd schreef:Wat mij opvalt is dat de besmettingen vorig jaar lager waren als nu, maar niet alleen besmettingen, maar niet alleen dat, precies een jaar geleden lagen er nog geen 150 mensen op de IC, nu een kleine 500. Hoe is dat te verklaren? Terwijl je miljoenen mensen gevaccineerd hebt, iedereen verplicht mondkapjes moet dragen etc.parsifal schreef:Ik ben benieuwd wat jou opvalt? Mij valt op dat de gemiddelde leeftijd van overleden mensen aan Covid nu een stuk lager is dan vorig jaar.HersteldHervormd schreef:
Verschil met vorig jaar is dat er nu een besmettelijker en gevaarlijker variant rondgaat dan vorig jaar. De tweede golf leek over toen de Britse variant overnam. Vaccins lijken wel te werken trouwens (ook tegen de Indiase variant, waar ook in Engeland vooral niet-gevaccineerden worden getroffen.) Het zou kunnen dat er volgende winter een nieuwe variant is die de vaccins nutteloos maken, maar de aanwijzingen zijn er nog niet.
Vorig jaar was begin april de lijn in Nederland al aan het dalen, nu is het later. Dat zie je ook op ICs, ook overleden vorig jaar in april en mei meer mensen aan Covid.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Niet gevaccineerde "drijven" op de gevaccineerden.
Ze doen alsof en zeggen dat het niet zo is maar het is wél waar!
Ook in de post van @Zita kan ik me vinden!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dan bof ik maar. Ik krijg binnenkort één van beide vaccins.parsifal schreef:
Ondertussen zijn er trouwens wel aanwijzingen dat zeker Pfizer en Moderna ook wel beschermen tegen verdere verspreiding. Gevaccineerd bescherm je daardoor ook andere mensen.
Hoe drijven ze er dan op? En dan heb ik het over diegenen die hun leven werkelijk in de handen van de Heere leggen.Orchidee schreef:Niet gevaccineerde "drijven" op de gevaccineerden.
Volgens mij drijven die niet ergens op, maar leef je dan in het vertrouwen of ik nu wel of geen corona krijg, ik ben veilig in Zijn handen.
Niet onverschillig, zo van, het kan mij niet schelen wat er gebeurt, maar wel, wat er gebeurt, daar ben ik veilig.
- Niet meer zo actief -
En dan zou het nog wel eens kunnen dat het precies andersom is dan zoals Orchidee zegt... Wie het vat, die vatte het.Mannetje schreef:Hoe drijven ze er dan op? En dan heb ik het over diegenen die hun leven werkelijk in de handen van de Heere leggen.Orchidee schreef:Niet gevaccineerde "drijven" op de gevaccineerden.
Volgens mij drijven die niet ergens op, maar leef je dan in het vertrouwen of ik nu wel of geen corona krijg, ik ben veilig in Zijn handen.
Niet onverschillig, zo van, het kan mij niet schelen wat er gebeurt, maar wel, wat er gebeurt, daar ben ik veilig.
Op de groepsimmuniteit. Beperkende maatregelen worden opgeheven op basis van vaccinatiegraad, niet op basis van religieuze overtuigingen.Mannetje schreef: Hoe drijven ze er dan op? En dan heb ik het over diegenen die hun leven werkelijk in de handen van de Heere leggen.
Hetzelfde geldt voor mij, iemand die zich laat vaccineren.Volgens mij drijven die niet ergens op, maar leef je dan in het vertrouwen of ik nu wel of geen corona krijg, ik ben veilig in Zijn handen.
Het zou ook kunnen van niet. Dat jij graag weigeraars op een voetstuk wilt plaatsen snap ik. Maar je geeft geen enkel argument.eilander schreef: En dan zou het nog wel eens kunnen dat het precies andersom is dan zoals Orchidee zegt... Wie het vat, die vatte het.
Re: RE: Re: COVID-19
Je beweert hier nogal wat...Mannetje schreef:Hoe drijven ze er dan op? En dan heb ik het over diegenen die hun leven werkelijk in de handen van de Heere leggen.Orchidee schreef:Niet gevaccineerde "drijven" op de gevaccineerden.
Er zijn vele gevaccineerde mensen die zeker wél in afhankelijkheid leven maar de middelen die gegeven worden ook in afhankelijkheid van Hem gebruiken!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik zeg niets over gevaccineerden, dat maak jij er van.Orchidee schreef:Je beweert hier nogal wat...Mannetje schreef:Hoe drijven ze er dan op? En dan heb ik het over diegenen die hun leven werkelijk in de handen van de Heere leggen.Orchidee schreef:Niet gevaccineerde "drijven" op de gevaccineerden.
Er zijn vele gevaccineerde mensen die zeker wél in afhankelijkheid leven maar de middelen die gegeven worden ook in afhankelijkheid van Hem gebruiken!
Jij en ook ambtenaar maken de fout door te denken dat niet gevaccineerden denken: "nu zoveel mensen zijn gevaccineerd is de kans dat ik ziek word gelukkig ook kleiner". Maar dat is onterecht!
Het verschil zit hierin dat iemand die zich werkelijk in geloofsvertrouwen laat vaccineren, in dankbaarheid middelen van God gegeven gebruikt ter bescherming en dat degene die zich werkelijk in geloofsvertrouwen niet laat vaccineren in afhankelijkheid zijn hele leven in Gods handen legt,
Ik wilde wel dat ik beide geloofsgetuigenissen vaker hoorde.
- Niet meer zo actief -
Zo, jij bent een geweldig kundig medicus en bijzonder wetenschapper. Ik ken er heel veel die er blijkens jouw bericht totaal geen verstand van hebben. Die zijn zelfs na jouw stellige en onwankelbare bewering dat het corona maar gewoon een zeer ernstige griep is, nog steeds van mening dat corona toch echt iets anders is dan een zeer ernstige griep. Maar ja, die zijn ook lang niet zo slim als jij waarschijnlijk.HersteldHervormd schreef:Wat mij opvalt is dat de besmettingen vorig jaar lager waren als nu, maar niet alleen besmettingen, maar niet alleen dat, precies een jaar geleden lagen er nog geen 150 mensen op de IC, nu een kleine 500. Hoe is dat te verklaren? Terwijl je miljoenen mensen gevaccineerd hebt, iedereen verplicht mondkapjes moet dragen etc.parsifal schreef:Ik ben benieuwd wat jou opvalt? Mij valt op dat de gemiddelde leeftijd van overleden mensen aan Covid nu een stuk lager is dan vorig jaar.HersteldHervormd schreef:
Het gaat niet alleen om het verkleinen van de kans om ziek te worden, het gaat vooral om ruimte voor niet-coronapatienten in het ziekenhuis en daarmee opheffen van beperkende maatregelen. En dat is mijn belangrijkste punt, weigeraars plaatsen hun private belang boven het algemene belang. Je naaste liefhebben als jezelf is een opdracht waaraan ze niet voldaan. En nee, het weigeren van een vaccin is niet God liefhebben boven alles.Mannetje schreef:
Jij en ook ambtenaar maken de fout door te denken dat niet gevaccineerden denken: "nu zoveel mensen zijn gevaccineerd is de kans dat ik ziek word gelukkig ook kleiner". Maar dat is onterecht!