COVID-19
-
- Verbannen
Re: COVID-19
Als hij uit een vliegtuig springt is hij God aan het verzoeken omdat het risico heel hoog is. God heeft nooit bevolen om een ziekte in een gezond lichaam te spuiten, er zijn trouwens genoeg artsen die het er niet mee eens zijn. Lees bv het stuk eens van Jona walk en Bert Mulder.parsifal schreef:Ja ok geloof dat God alles bestuurt, maar vaak wel door middelen. Als iemand uit een vliegtuig springt dan vertrouwt hij op zijn parachute, en als hij zonder parachute springt dan zoekt hij zijn eigen dood (en ook dat gaat niet buiten God om).Karlstad1970 schreef:Zijn er hier nog Refo’s die geloven dat God alles bestuurd en bepaald wanneer je sterft? Niet een virus dood ons maar ons zondige leven, als je een weeergeboren mens bent heb je niks te vrezen voor de dood, zorg dat je bekeerd word. Ik ben verbijsterd dat er zo hoop word opgegeven over vaccineren.
Wat maakt dat jij zo’n voorstander bent? Die club van de farmacie worden schatrijk over de rug van onwetende mensen die bang gemaakt zijn voor de dood, de dood is de zekerheid van geboren worden en als je de dood wil ontlopen moet je wederom geboren worden en niet zelf denk je leven te kunnen bepalen en maakbaar te maken buiten God, Hij bepaalt wanneer je ziek word en of sterft en niet wij nietige mensen. Corona verdwijnt nooit meer maar blijft en als iedereen maar blijft spuiten muteert het alleen maar verder en word steeds sterker.
Okee, ander voorbeeld. Als iemand in de rivier springt om een tweejarig kind er uit te halen voor het kind verdrinkt, dan danken de ouders God, maar ze zijn ook dankbaar naar de persoon die het kind uit het water heeft gehaald. Die twee dingen zijn op geen enkele manier met elkaar in tegenspraak.Karlstad1970 schreef:Als hij uit een vliegtuig springt is hij God aan het verzoeken omdat het risico heel hoog is. God heeft nooit bevolen om een ziekte in een gezond lichaam te spuiten, er zijn trouwens genoeg artsen die het er niet mee eens zijn. Lees bv het stuk eens van Jona walk en Bert Mulder.parsifal schreef:Ja ok geloof dat God alles bestuurt, maar vaak wel door middelen. Als iemand uit een vliegtuig springt dan vertrouwt hij op zijn parachute, en als hij zonder parachute springt dan zoekt hij zijn eigen dood (en ook dat gaat niet buiten God om).Karlstad1970 schreef:Zijn er hier nog Refo’s die geloven dat God alles bestuurd en bepaald wanneer je sterft? Niet een virus dood ons maar ons zondige leven, als je een weeergeboren mens bent heb je niks te vrezen voor de dood, zorg dat je bekeerd word. Ik ben verbijsterd dat er zo hoop word opgegeven over vaccineren.
Wat maakt dat jij zo’n voorstander bent? Die club van de farmacie worden schatrijk over de rug van onwetende mensen die bang gemaakt zijn voor de dood, de dood is de zekerheid van geboren worden en als je de dood wil ontlopen moet je wederom geboren worden en niet zelf denk je leven te kunnen bepalen en maakbaar te maken buiten God, Hij bepaalt wanneer je ziek word en of sterft en niet wij nietige mensen. Corona verdwijnt nooit meer maar blijft en als iedereen maar blijft spuiten muteert het alleen maar verder en word steeds sterker.
Wat maakt Corona zo anders dan pokken, wat wel uitgeroeid is, of polio wat nauwelijks meer voorkomt? (Ja ik weet dat het heel anders is, maar gaat jouw redenering nog steeds op?)
In Israel, maar ook in Nederland en Zweden zie je gewoon dat het aantal Covid gerelateerde sterfgevallen in de gevaccineerde groepen eerder begon af te nemen dan in de rest van de bevolking. Verder worden de bijwerkingen van vaccins goed in de gaten gehouden. Daarom trapte men hard op de rem toen er meer tromboses werden waargenomen bij gevaccineerden. Ik ben een voorstander van voorzichtigheid en ook van autogordels, fietshelmen, kinderen uit de sloot redden en gezonde levensstijl en ja ook van vaccineren tegen ziektes die gevaarlijk zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik vind dat je een heel bijzondere mix van argumenten hebt.Karlstad1970 schreef:Als hij uit een vliegtuig springt is hij God aan het verzoeken omdat het risico heel hoog is. God heeft nooit bevolen om een ziekte in een gezond lichaam te spuiten, er zijn trouwens genoeg artsen die het er niet mee eens zijn. Lees bv het stuk eens van Jona walk en Bert Mulder.parsifal schreef:Ja ok geloof dat God alles bestuurt, maar vaak wel door middelen. Als iemand uit een vliegtuig springt dan vertrouwt hij op zijn parachute, en als hij zonder parachute springt dan zoekt hij zijn eigen dood (en ook dat gaat niet buiten God om).Karlstad1970 schreef:Zijn er hier nog Refo’s die geloven dat God alles bestuurd en bepaald wanneer je sterft? Niet een virus dood ons maar ons zondige leven, als je een weeergeboren mens bent heb je niks te vrezen voor de dood, zorg dat je bekeerd word. Ik ben verbijsterd dat er zo hoop word opgegeven over vaccineren.
1. God beschikt over leven en dood, dus vaccineren heeft geen zin / daarmee probeer je de Goddelijke voorzienigheid voor de voeten te lopen.
2. Vaccineren is het spuiten van een ziekte in een gezond lichaam.
3. Door vaccinatie wordt het virus alleen maar versterkt.
Voor 1 heb ik zeer veel respect. Tegelijk blijf ik - net als bij niet-verzekeren - wel altijd met wat vragen zitten. Wat is bij 1 het verschil met een rookmelder? Of gebruik je die dan principieel ook niet? Idem voor autogordels of zonnebrandcrème? Waar eindigt verantwoordelijkheid? Hoe weet je welke middelen de Heere wel wil dat we gebruiken, en welke middelen niet?
Wat is exact het bezwaar bij 2?
Is er veel bewijs voor 3?
Waarom het logisch is dat de minder gevaarlijke stam uit het lab ontsnapt is? Dat ze met meer stammen daar werken, geloof ik ook wel, dat het logisch dat de minder gevaarlijke ontsnapt is en met verder werkt aan het tot-wapen maken van het virus is weer minder duidelijk.Wim Anker schreef:Welke logica ontgaat je?parsifal schreef:Die logica ontgaat me. Lab-ontsnappingen gebeuren, zelfs Singapore heeft er wel eens mee te maken gehad (en ook Engeland en VS). Moedwillig laten ontsnappen lijkt me wel onwaarschijnlijk. Ook in China zou men wel doorhebben dat ongeveer iedere stad minder verdacht is dan Wuhan daarvoor.
-
Als je de besmettingslijn met vorig jaar vergelijkt, wat valt je dan op?parsifal schreef:Okee, ander voorbeeld. Als iemand in de rivier springt om een tweejarig kind er uit te halen voor het kind verdrinkt, dan danken de ouders God, maar ze zijn ook dankbaar naar de persoon die het kind uit het water heeft gehaald. Die twee dingen zijn op geen enkele manier met elkaar in tegenspraak.Karlstad1970 schreef:Als hij uit een vliegtuig springt is hij God aan het verzoeken omdat het risico heel hoog is. God heeft nooit bevolen om een ziekte in een gezond lichaam te spuiten, er zijn trouwens genoeg artsen die het er niet mee eens zijn. Lees bv het stuk eens van Jona walk en Bert Mulder.parsifal schreef:Ja ok geloof dat God alles bestuurt, maar vaak wel door middelen. Als iemand uit een vliegtuig springt dan vertrouwt hij op zijn parachute, en als hij zonder parachute springt dan zoekt hij zijn eigen dood (en ook dat gaat niet buiten God om).Karlstad1970 schreef:Zijn er hier nog Refo’s die geloven dat God alles bestuurd en bepaald wanneer je sterft? Niet een virus dood ons maar ons zondige leven, als je een weeergeboren mens bent heb je niks te vrezen voor de dood, zorg dat je bekeerd word. Ik ben verbijsterd dat er zo hoop word opgegeven over vaccineren.
Wat maakt Corona zo anders dan pokken, wat wel uitgeroeid is, of polio wat nauwelijks meer voorkomt? (Ja ik weet dat het heel anders is, maar gaat jouw redenering nog steeds op?)
In Israel, maar ook in Nederland en Zweden zie je gewoon dat het aantal Covid gerelateerde sterfgevallen in de gevaccineerde groepen eerder begon af te nemen dan in de rest van de bevolking. Verder worden de bijwerkingen van vaccins goed in de gaten gehouden. Daarom trapte men hard op de rem toen er meer tromboses werden waargenomen bij gevaccineerden. Ik ben een voorstander van voorzichtigheid en ook van autogordels, fietshelmen, kinderen uit de sloot redden en gezonde levensstijl en ja ook van vaccineren tegen ziektes die gevaarlijk zijn.
Dit bericht was van vorig jaar, zonder vaccinaties etc en mondkapjes.
https://nos.nl/artikel/2335744-coronaci ... lopen-week
Oordeel zelf lieve mensen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
- Verbannen
Lees het stuk van die twee wetenschappers zou ik zeggen.parsifal schreef:Okee, ander voorbeeld. Als iemand in de rivier springt om een tweejarig kind er uit te halen voor het kind verdrinkt, dan danken de ouders God, maar ze zijn ook dankbaar naar de persoon die het kind uit het water heeft gehaald. Die twee dingen zijn op geen enkele manier met elkaar in tegenspraak.Karlstad1970 schreef:Als hij uit een vliegtuig springt is hij God aan het verzoeken omdat het risico heel hoog is. God heeft nooit bevolen om een ziekte in een gezond lichaam te spuiten, er zijn trouwens genoeg artsen die het er niet mee eens zijn. Lees bv het stuk eens van Jona walk en Bert Mulder.parsifal schreef:Ja ok geloof dat God alles bestuurt, maar vaak wel door middelen. Als iemand uit een vliegtuig springt dan vertrouwt hij op zijn parachute, en als hij zonder parachute springt dan zoekt hij zijn eigen dood (en ook dat gaat niet buiten God om).Karlstad1970 schreef:Zijn er hier nog Refo’s die geloven dat God alles bestuurd en bepaald wanneer je sterft? Niet een virus dood ons maar ons zondige leven, als je een weeergeboren mens bent heb je niks te vrezen voor de dood, zorg dat je bekeerd word. Ik ben verbijsterd dat er zo hoop word opgegeven over vaccineren.
- Delftenaar
Zweden is een verhaal apart. In dat land verbood de grondwet om stringente maatregelen te nemen.
Ondertussen heeft Nederland het hoogste besmettingscijfer van Europa. Ook andere dichtbevolkte landen zoals Andorra, Bahrein of de Maldiven tonen lang (de periode verschilt) hoge cijfers.
Vaccinatie met een serieus vaccin (dus geen Chinese rommel die ze op de Seychellen gebruikten) helpt enorm: zie Israël.
Vooral doorgaan met vaccineren dus.
Ondertussen heeft Nederland het hoogste besmettingscijfer van Europa. Ook andere dichtbevolkte landen zoals Andorra, Bahrein of de Maldiven tonen lang (de periode verschilt) hoge cijfers.
Vaccinatie met een serieus vaccin (dus geen Chinese rommel die ze op de Seychellen gebruikten) helpt enorm: zie Israël.
Vooral doorgaan met vaccineren dus.
Ik ben benieuwd wat jou opvalt? Mij valt op dat de gemiddelde leeftijd van overleden mensen aan Covid nu een stuk lager is dan vorig jaar.HersteldHervormd schreef:
Als je de besmettingslijn met vorig jaar vergelijkt, wat valt je dan op?
Dit bericht was van vorig jaar, zonder vaccinaties etc en mondkapjes.
https://nos.nl/artikel/2335744-coronaci ... lopen-week
Oordeel zelf lieve mensen.
In Bergen op Zoom hebben 250 mensen een valsnegatieve uitslag gekregen... nou ja, inmiddels is het rechtgezet.
Wij zaten er gelukkig niet bij, wel meerdere bekenden.
Wij zaten er gelukkig niet bij, wel meerdere bekenden.
- Niet meer zo actief -
Allereerst denk ik dat ik zelf professioneel genoeg over groepsimmuniteit en over verspreiding van een ziekte op populatie niveau weet. Dit soort artikelen zullen mij daarover weinig leren (en nee in dit geval is dat niet arrogant). Zij weten waarschijnlijk wel een stuk meer van de biologie achter besmettingen en vaccins dan ik.Karlstad1970 schreef: Lees het stuk van die twee wetenschappers zou ik zeggen.
Het is waarschijnlijk inderdaad wijzer om te vaccineren als het aantal besmettingen laag is, om mutaties te voorkomen. Als er veel besmettingen zijn dan is er echter een duidelijk probleem en je kunt wachten met vaccineren, maar dan bescherm je mensen niet op dat moment en zullen als het virus volgens de natuurlijke weg verder verspreidt nog wel wat slachtoffers maken. Verder werkt "vaccine escape" door mutaties niet veel anders dan "immuniteitsontsnapping" voor natuurlijk verkregen immuniteit. Hoge prevalentie van een virus is een risico voor mutaties voor een virus als SARS-Cov2. De Britse variant was duidelijk al waargenomen voor de vaccinaties grootschalig begonnen.
Ondertussen zijn er trouwens wel aanwijzingen dat zeker Pfizer en Moderna ook wel beschermen tegen verdere verspreiding. Gevaccineerd bescherm je daardoor ook andere mensen.
-
- Verbannen
Gek genoeg gaat niemand in op het feit dat er geaborteerde foetussen gebruikt worden voor de vaccins, denken jullie dat God daar mee instemt? Blijkbaar zijn er hier die zeker weten dat het vaccin veilig is, hoe naïef ben je als er maar een hele korte tijd onderzoek gedaan is? Niemand weet op langere termijn of het vaccin misschien wel dodelijker is dan COVID zelf, pas na 13 maanden is bekent of het veilig is en echt werkt, dit vaccineren is een ongekend medisch experiment waarvan volgens een groot aantal artsen en wetenschappers, artsen en andere experts wel eens verschrikkelijk zouden kunnen zijn. Wat is er toch aan de hand met al die goedgelovige mensen, die toch hun mouw opstropen hiervoor? En met al die mensen die de injectiespuiten hanteren, daarmee sommige mensen tot trombose, een hersenbloeding,
Een chronische auto immuun ziekte of zelfs de dood veroordelend? En met instanties, directeuren en politici die hier opdracht toe geven, maar ondertussen wel op voorhand iedere aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid hebben afgewezen voor het geval het helemaal fout gaat met UW gezondheid, en misschien wel
Met uw leven? We hebben niets geleerd van de geschiedenis en zelfs niet van de recente.
Een chronische auto immuun ziekte of zelfs de dood veroordelend? En met instanties, directeuren en politici die hier opdracht toe geven, maar ondertussen wel op voorhand iedere aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid hebben afgewezen voor het geval het helemaal fout gaat met UW gezondheid, en misschien wel
Met uw leven? We hebben niets geleerd van de geschiedenis en zelfs niet van de recente.
Hier wat gesnoeid. Niet op de persoon maar wel op de inhoud a.u.b.
- Dodo
Welke geschiedenis?Karlstad1970 schreef:(...)We hebben niets geleerd van de geschiedenis en zelfs niet van de recente.
Dat gelukkig een minder gevaarlijke is ontsnapt is gewoon fijn. Deze hypothese klinkt "logisch". Het idee dat er geen gevaarlijkere stammen zijn omdat die niet zijn ontsnapt is absurd.parsifal schreef:Waarom het logisch is dat de minder gevaarlijke stam uit het lab ontsnapt is? Dat ze met meer stammen daar werken, geloof ik ook wel, dat het logisch dat de minder gevaarlijke ontsnapt is en met verder werkt aan het tot-wapen maken van het virus is weer minder duidelijk.Wim Anker schreef:Welke logica ontgaat je?parsifal schreef:Die logica ontgaat me. Lab-ontsnappingen gebeuren, zelfs Singapore heeft er wel eens mee te maken gehad (en ook Engeland en VS). Moedwillig laten ontsnappen lijkt me wel onwaarschijnlijk. Ook in China zou men wel doorhebben dat ongeveer iedere stad minder verdacht is dan Wuhan daarvoor.