Maar je aangevoerde argumenten waren dat je liever naar een ouderling uit eigen gemeente luistert en je als gemeente samen naar hetzelfde luistert.eilander schreef:Ja, dat lijkt me duidelijk. Een gastpredikant hebben vind ik echt iets heel anders.ejvl schreef:Maar jullie krijgen ook wel eens andere predikanten toch? Dan luister je ook naar een ander persoon, niet uit jullie gemeente?eilander schreef:Het gaat me ook totaal niet erom dat er weleens verschillen overbrugd kunnen worden. Het gaat er mij om: als je gemeenten gaat combineren, gooi je het 'gemeente-zijn' overboord en gaat het alleen nog om samen naar de prediking luisteren.
Dan kun je net zo goed één dienst uitzenden waar iedereen dan naar luistert.
Ik luister nog liever naar een stuntelige leespreek van een ouderling uit eigen gemeente dan naar de meest welsprekende predikant uit het eigen kerkverband. Natuurlijk niet omdat ik zo graag gestuntel hoor, maar eenvoudigweg omdat dat iemand is uit mijn gemeente, en je als gemeente naar dezelfde woordverkondiging luistert, en het gemeenschappelijk gebed doet.
Zo.
Stel dat jullie kerk een gezamenlijke uitzending heeft met Elspeet, in de morgen jullie predikant en in de middag ds v Kooten.
Zou je er dan ook bezwaar tegen hebben?
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen als jullie predikant in een gezamenlijke dienst met bijvoorbeeld Elspeet voorgaat.
Het is dan ook iemand uit eigen gemeente en heel de gemeente luistert naar hetzelfde.
Ik respecteer ieders standpunt hoor, ik begrijp alleen het argument niet.