COVID-19
Re: COVID-19
Parsifal.. ik heb jou een mail gestuurd.. maar geen idee of jij die ziet etc..
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Wij ook allemaal.refo schreef:Corona is ook niet heel veilig.Hendrien schreef:Ik laat me niet inenten. Ik heb begin februari corona gehad en dan zijn de bijwerkingen heftiger. Ook maak ik me zorgen over de veiligheid van het vaccin.
Het lijkt me een overweging die je steeds opnieuw mag overwegen. Een dergelijk standpunt kan je niet in steen uithouwen. Dus ja, mijn standpunten zijn aardig zoals ze zijn. Niettemin valt mijn geboortejaar in deze prikweek, dus je maakt de afweging weer opnieuw.
Laat me ook niet inenten. Om dezelfde reden als waarom ik niet jaarlijks een griepprik haal.Hendrien schreef:Ik laat me niet inenten. Ik heb begin februari corona gehad en dan zijn de bijwerkingen heftiger. Ook maak ik me zorgen over de veiligheid van het vaccin.
Ik hoor en zie nog genoeg mensen met de opmerking dat het allemaal wel meevalt en dat de ziekte ongevaarlijk is voor verder gezonde mensen. De afwegingen worden niet altijd goed gemaakt. Hoewel hier op refoforum de afwegingen waarschijnlijk anders zijn, is voor een groot deel van degenen die niet vaccineren de overweging echt nog wel dat ze voor zichzelf de gezondheidsrisicos van vaccinatie hoger inschatten dan van de ziekte. Ik denk dat op de lange duur dit mogelijk alleen het geval is voor jonge kinderen en heel misschien vrouwen onder de dertig (hangt er vanaf hoe ernstig je long-Covid inschat).eilander schreef:Is het nu echt nog steeds nodig dat dit soort dingen gezegd worden? We weten nu toch allemaal wel dat deze ziekte een ernstig verloop kan hebben?parsifal schreef:Een collega van me (een vijftiger) was erg ziek deze maand (gelukkig heeft hij het overleefd, maar als hij iets minder snel in het ziekenhuis was gebracht had dat heel anders kunnen zijn). Het gaat hier om iemand die echt erg fit is, twee jaar terug nog een marathon heeft gelopen en in de winter heel regelmatig op de langlaufskis is te vinden. Het blijft een enge ziekte.
Ik vind het nogal vervelend om dit tegen iemand te zeggen die zich niet wil laten vaccineren. Dat is een keuze die in veruit de meeste gevallen weloverwogen wordt gemaakt. Om daar nu tegen te gaan zeggen: o o weet je wel dat je er ziek van kunt worden?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Niet gezienChristen schreef:Parsifal.. ik heb jou een mail gestuurd.. maar geen idee of jij die ziet etc..
Oké, dan zitten we in verschillende omgevingen. Maar eigenlijk wist ik dat al.parsifal schreef:Ik hoor en zie nog genoeg mensen met de opmerking dat het allemaal wel meevalt en dat de ziekte ongevaarlijk is voor verder gezonde mensen. De afwegingen worden niet altijd goed gemaakt. Hoewel hier op refoforum de afwegingen waarschijnlijk anders zijn, is voor een groot deel van degenen die niet vaccineren de overweging echt nog wel dat ze voor zichzelf de gezondheidsrisicos van vaccinatie hoger inschatten dan van de ziekte. Ik denk dat op de lange duur dit mogelijk alleen het geval is voor jonge kinderen en heel misschien vrouwen onder de dertig (hangt er vanaf hoe ernstig je long-Covid inschat).eilander schreef:Is het nu echt nog steeds nodig dat dit soort dingen gezegd worden? We weten nu toch allemaal wel dat deze ziekte een ernstig verloop kan hebben?parsifal schreef:Een collega van me (een vijftiger) was erg ziek deze maand (gelukkig heeft hij het overleefd, maar als hij iets minder snel in het ziekenhuis was gebracht had dat heel anders kunnen zijn). Het gaat hier om iemand die echt erg fit is, twee jaar terug nog een marathon heeft gelopen en in de winter heel regelmatig op de langlaufskis is te vinden. Het blijft een enge ziekte.
Ik vind het nogal vervelend om dit tegen iemand te zeggen die zich niet wil laten vaccineren. Dat is een keuze die in veruit de meeste gevallen weloverwogen wordt gemaakt. Om daar nu tegen te gaan zeggen: o o weet je wel dat je er ziek van kunt worden?
Oke.parsifal schreef:Niet gezienChristen schreef:Parsifal.. ik heb jou een mail gestuurd.. maar geen idee of jij die ziet etc..

Mogelijk. Ik zie bv wat facebook berichten van familie. De verhalen zijn trouwens wel wat gevarieerd. Op het ene moment claimen ze dat minder dan een promille van de besmette mensen aan de ziekte overlijdt of ernstig ziek wordt, de volgende keer komen ze met berichten over een biowapen wat in een Chinees laboratorium is gecreeerd (het is mogelijk waar dat het virus ontsnapt is uit het Wuhan lab, maar je kunt niet biowapen en ongevaarlijk beide geloofwaardig volhouden). Ik heb het idee dat onder de "wappies" en "Baudet fans" er wel meer mensen zijn die de ziekte zwaar onderschatten en die groepen zijn redelijk aanwezig op Urk.eilander schreef:Oké, dan zitten we in verschillende omgevingen. Maar eigenlijk wist ik dat al.parsifal schreef:Ik hoor en zie nog genoeg mensen met de opmerking dat het allemaal wel meevalt en dat de ziekte ongevaarlijk is voor verder gezonde mensen. De afwegingen worden niet altijd goed gemaakt. Hoewel hier op refoforum de afwegingen waarschijnlijk anders zijn, is voor een groot deel van degenen die niet vaccineren de overweging echt nog wel dat ze voor zichzelf de gezondheidsrisicos van vaccinatie hoger inschatten dan van de ziekte. Ik denk dat op de lange duur dit mogelijk alleen het geval is voor jonge kinderen en heel misschien vrouwen onder de dertig (hangt er vanaf hoe ernstig je long-Covid inschat).eilander schreef:Is het nu echt nog steeds nodig dat dit soort dingen gezegd worden? We weten nu toch allemaal wel dat deze ziekte een ernstig verloop kan hebben?parsifal schreef:Een collega van me (een vijftiger) was erg ziek deze maand (gelukkig heeft hij het overleefd, maar als hij iets minder snel in het ziekenhuis was gebracht had dat heel anders kunnen zijn). Het gaat hier om iemand die echt erg fit is, twee jaar terug nog een marathon heeft gelopen en in de winter heel regelmatig op de langlaufskis is te vinden. Het blijft een enge ziekte.
Het lijkt me logisch dat er - gelukkig - een relatief ongevaarlijke variant uit het lab is ontsnapt terwijl er andere, veel dodelijkere, varianten (nog) niet zijn ontsnapt. Hel lijkt me logisch dat in z'n lab veel meer varianten/ lijnen aanwezig zijn.parsifal schreef:Mogelijk. Ik zie bv wat facebook berichten van familie. De verhalen zijn trouwens wel wat gevarieerd. Op het ene moment claimen ze dat minder dan een promille van de besmette mensen aan de ziekte overlijdt of ernstig ziek wordt, de volgende keer komen ze met berichten over een biowapen wat in een Chinees laboratorium is gecreeerd (het is mogelijk waar dat het virus ontsnapt is uit het Wuhan lab, maar je kunt niet biowapen en ongevaarlijk beide geloofwaardig volhouden). Ik heb het idee dat onder de "wappies" en "Baudet fans" er wel meer mensen zijn die de ziekte zwaar onderschatten en die groepen zijn redelijk aanwezig op Urk.eilander schreef:Oké, dan zitten we in verschillende omgevingen. Maar eigenlijk wist ik dat al.parsifal schreef:Ik hoor en zie nog genoeg mensen met de opmerking dat het allemaal wel meevalt en dat de ziekte ongevaarlijk is voor verder gezonde mensen. De afwegingen worden niet altijd goed gemaakt. Hoewel hier op refoforum de afwegingen waarschijnlijk anders zijn, is voor een groot deel van degenen die niet vaccineren de overweging echt nog wel dat ze voor zichzelf de gezondheidsrisicos van vaccinatie hoger inschatten dan van de ziekte. Ik denk dat op de lange duur dit mogelijk alleen het geval is voor jonge kinderen en heel misschien vrouwen onder de dertig (hangt er vanaf hoe ernstig je long-Covid inschat).eilander schreef: Is het nu echt nog steeds nodig dat dit soort dingen gezegd worden? We weten nu toch allemaal wel dat deze ziekte een ernstig verloop kan hebben?
Die logica ontgaat me. Lab-ontsnappingen gebeuren, zelfs Singapore heeft er wel eens mee te maken gehad (en ook Engeland en VS). Moedwillig laten ontsnappen lijkt me wel onwaarschijnlijk. Ook in China zou men wel doorhebben dat ongeveer iedere stad minder verdacht is dan Wuhan daarvoor.
Welke logica ontgaat je?parsifal schreef:Die logica ontgaat me. Lab-ontsnappingen gebeuren, zelfs Singapore heeft er wel eens mee te maken gehad (en ook Engeland en VS). Moedwillig laten ontsnappen lijkt me wel onwaarschijnlijk. Ook in China zou men wel doorhebben dat ongeveer iedere stad minder verdacht is dan Wuhan daarvoor.
De schriftelijke uitnodigingen zijn vaak vertraagd. Iedereen met geboortejaar 1980 of eerder kan nu een afspraak maken. Daar heb je geen brief voor nodig.Christen schreef:Je krijgt toch een papiertje op de mat? Ik heb die nl nog niet binnen. Of heb jij al gelijk via de website gedaan?
-
- Verbannen
Zijn er hier nog Refo’s die geloven dat God alles bestuurd en bepaald wanneer je sterft? Niet een virus dood ons maar ons zondige leven, als je een weeergeboren mens bent heb je niks te vrezen voor de dood, zorg dat je bekeerd word. Ik ben verbijsterd dat er zo hoop word opgegeven over vaccineren.
Ja ok geloof dat God alles bestuurt, maar vaak wel door middelen. Als iemand uit een vliegtuig springt dan vertrouwt hij op zijn parachute, en als hij zonder parachute springt dan zoekt hij zijn eigen dood (en ook dat gaat niet buiten God om).Karlstad1970 schreef:Zijn er hier nog Refo’s die geloven dat God alles bestuurd en bepaald wanneer je sterft? Niet een virus dood ons maar ons zondige leven, als je een weeergeboren mens bent heb je niks te vrezen voor de dood, zorg dat je bekeerd word. Ik ben verbijsterd dat er zo hoop word opgegeven over vaccineren.