Wellicht dat er wat onzinnige topics gesloten kunnen worden, maar toch niet alle topics , waardoor we bv.veel sociale contacten door onderhouden, want refoforum is inmiddels uitgegroeid tot een leuk sociaal netwerk, dat moeten we zo houden, denk ik!Tiberius schreef:Daar maak ik me ook zorgen over, ja.Gian schreef:....er op rf alleen maar geleuterd is vandaag?
Het forum verwordt in toenemende mate helaas tot leuterforum, wat steeds verder wegdrijft van de doelstelling om "enerzijds te komen tot een beter begrip van de Gereformeerde Gezindte zelf en anderzijds sterker te staan in de vraagstukken op het grensvlak van de Gereformeerde Gezindte en de samenleving in het algemeen."
Bij dezen dan ook een oproep om het leutergehalte enigszins terug te dringen en wat meer bij te dragen aan de serieuze topics.
Deze oproep geldt zowel de actieve posters als de inactieve posters (meelezers).
Het argument, dat forummers theologisch/dogmatisch niet voldoende onderlegd zijn, en zich moeten beperken tot geleuter om zich niet volstrekt belachelijk te maken wil ik bij voorbaat van tafel vegen. Want we maken allen deel uit van de Gereformeerde Gezindte en die vraagstukken raken ons allen.
Wist je dat ...[7]
Re: Wist je dat ...[7]
Serieuze discussies zijn als eb en vloed, de ene keer war duidelijker aanwezig als de andere keer. En over heel veel onderwerpen ben je een x uitgepraat.Tiberius schreef:Daar maak ik me ook zorgen over, ja.Gian schreef:....er op rf alleen maar geleuterd is vandaag?
Het forum verwordt in toenemende mate helaas tot leuterforum, wat steeds verder wegdrijft van de doelstelling om "enerzijds te komen tot een beter begrip van de Gereformeerde Gezindte zelf en anderzijds sterker te staan in de vraagstukken op het grensvlak van de Gereformeerde Gezindte en de samenleving in het algemeen."
Bij dezen dan ook een oproep om het leutergehalte enigszins terug te dringen en wat meer bij te dragen aan de serieuze topics.
Deze oproep geldt zowel de actieve posters als de inactieve posters (meelezers).
Het argument, dat forummers theologisch/dogmatisch niet voldoende onderlegd zijn, en zich moeten beperken tot geleuter om zich niet volstrekt belachelijk te maken wil ik bij voorbaat van tafel vegen. Want we maken allen deel uit van de Gereformeerde Gezindte en die vraagstukken raken ons allen.
Zou het niet mede door de chat komen?, de meeste serieuze gesprekken worden nu in de chat gevoerd. Al of niet 1 op 1
dan heb je misschien op het forum minder behoefte om te posten
ik denk dat dat idd een oorzaak kan zijn ja, maar goed het forum is er wat dat betreft ook niet voor niks...helma schreef:Zou het niet mede door de chat komen?, de meeste serieuze gesprekken worden nu in de chat gevoerd. Al of niet 1 op 1
misschien dat we vanuit de chat wat stellingen kunnen poneren op rf
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dan is de chat zijn doel voorbij geschoten. Het was oorspronkelijk bedoeld om daar te leuteren, en hier serieus te discussiëren.helma schreef:Zou het niet mede door de chat komen?, de meeste serieuze gesprekken worden nu in de chat gevoerd. Al of niet 1 op 1
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
...ik vandaag al een kadootje heb gekregen?
...we vanmiddag samen een kadootje hebben uitgezocht?
...ik nu heerlijk ruik.
..m'n vriend nog iets in petto heeft..
...ik enorm nieuwsgierig ben.
...we vanmiddag samen een kadootje hebben uitgezocht?
...ik nu heerlijk ruik.

..m'n vriend nog iets in petto heeft..
...ik enorm nieuwsgierig ben.
...ik vermoedt dat meer vrouwen daar last van hebben...?Lassie schreef: ...ik enorm nieuwsgierig ben.

Mister schreef:...ik vermoedt dat meer vrouwen daar last van hebben...?Lassie schreef: ...ik enorm nieuwsgierig ben.

Ik denk dat het beide kan. Maar ik ben vaak verbaasd als ik zie dat in deze rubriek haast doorlopend gepost wordt en in de 'serieuzere' soms nauwelijks.vlinder schreef:Dan is de chat zijn doel voorbij geschoten. Het was oorspronkelijk bedoeld om daar te leuteren, en hier serieus te discussiëren.helma schreef:Zou het niet mede door de chat komen?, de meeste serieuze gesprekken worden nu in de chat gevoerd. Al of niet 1 op 1
IJdele woorden?
ik dacht al, wat ruik ik toch?Lassie schreef:...ik nu heerlijk ruik.![]()

het is van het merk "eigen roem"???Hendrikus schreef:ik dacht al, wat ruik ik toch?Lassie schreef:...ik nu heerlijk ruik.![]()
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60

't mooiste plekje van friesland..............."oh kom er eens kijken" (met dank aan st. nicolaas)
Moderatorbericht:
vlinder schreef:Dan is de chat zijn doel voorbij geschoten. Het was oorspronkelijk bedoeld om daar te leuteren, en hier serieus te discussiëren.helma schreef:Zou het niet mede door de chat komen?, de meeste serieuze gesprekken worden nu in de chat gevoerd. Al of niet 1 op 1
mmm...toch ben ik blij dat er niet altijd geleuterd wordt; een keer vind ik het best leuk om te leuteren maar altijd

- MarthaMartha
Beetje lastig he...
In het begin heb ik in die theologische discussies ook volop meegedaan.
Maar na drie rondjes rotonde begin ik niet aan de vierde.
Daarbij, je wordt er soms zo vreselijk verdrietig van hoe er gereageerd wordt.
Het gaat er nou, bij een beetje discussie, niet bepaald vol zachtmoedigheid aan toe, toch?
En eerlijk is eerlijk, ik kan ook fel zijn als ik bepaalde dingen lees.
Door RF heb ik waardevolle contacten opgebouwd, serieuze contacten...
De theologie lees ik nog wel, maar ik ben wel voorzichtiger geworden met reageren,
gewoon uit zelfbescherming.
In het begin heb ik in die theologische discussies ook volop meegedaan.
Maar na drie rondjes rotonde begin ik niet aan de vierde.
Daarbij, je wordt er soms zo vreselijk verdrietig van hoe er gereageerd wordt.
Het gaat er nou, bij een beetje discussie, niet bepaald vol zachtmoedigheid aan toe, toch?
En eerlijk is eerlijk, ik kan ook fel zijn als ik bepaalde dingen lees.
Door RF heb ik waardevolle contacten opgebouwd, serieuze contacten...
De theologie lees ik nog wel, maar ik ben wel voorzichtiger geworden met reageren,
gewoon uit zelfbescherming.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Aan theologische discussies doe ik per definitie niet mee. Ik haak dan meteen áf, want het leid tóch tot niets.
Iedereen heeft zijn/haar eigen zaligmakende visie, en wil geen millimeter aan een ander toegeven. En dat stoort me in zeer hoge mate.
Daarbij, aangezien niet iedereen uit hetzelfde kerkelijk nest komt, wordt er al heel snel de term "dat zie je helemaal fout.mis" van stal gehaald, terwijl de ander die mening van ganzer harte is toegedaan vanuit zijn/haar eiegn kerkelijke nest.
Het leid allemaal nergens toe dan alleen rondjes om de hete brij draaien en niemand wil ook maar IETS aan een ander toegeven, bang om zijn/haar eigen geloofsgronden te (laten) ondermijnen.....................bang om van je eigen geloof te vallen of dat er gronden onder de voeten wegvallen? Zwakjes.....
Iedereen heeft zijn/haar eigen zaligmakende visie, en wil geen millimeter aan een ander toegeven. En dat stoort me in zeer hoge mate.
Daarbij, aangezien niet iedereen uit hetzelfde kerkelijk nest komt, wordt er al heel snel de term "dat zie je helemaal fout.mis" van stal gehaald, terwijl de ander die mening van ganzer harte is toegedaan vanuit zijn/haar eiegn kerkelijke nest.
Het leid allemaal nergens toe dan alleen rondjes om de hete brij draaien en niemand wil ook maar IETS aan een ander toegeven, bang om zijn/haar eigen geloofsgronden te (laten) ondermijnen.....................bang om van je eigen geloof te vallen of dat er gronden onder de voeten wegvallen? Zwakjes.....
Moderatorbericht: