Waar denk je op dit moment aan? [4]

Mara

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Mara »

Framboos schreef:Maar blijkbaar ben je dan een klager en zeurpiet, die het aan zichzelf te wijten heeft dat het zwaar is, omdat je niet goed genoeg kunt organiseren.
Organiseren gaat goed als iedereen een beetje meewerkt. Maar als er dwarsliggende kinderen tussen zitten, rijd je als ouder met een kruiwagen met kikkers. :sweat
Framboos schreef:Tel je zegeningen als het goed gaat of als het meevalt.
Dat is altijd goed, maar soms zie je dat gewoon even niet.
Het is volkomen menselijk als je er weleens doorheen zit. Daar is niks mis mee.
En ik hoop dat de mensen straks de "vrijheid" echt zullen waarderen, i.p.v. het normaal en vanzelfsprekend te vinden.
Ik word onrustig en moe als ik het geklaag en gemor lees van mensen die er nu zo klaar mee zijn en zich niet meer gaan onderwerpen aan de regels.
Je zag in Amerika hoe weinig er nodig is om een grote groep mensen op te stoken om verschrikkelijke dingen te doen.
En hier rommelt het ook ondergronds. Zondag, in Amsterdam.
De natuurlijke mens zal nooit buigen onder het oordeel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik denk aan de discussie van gisteren. En ik tel tot tien.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Herman schreef:Ik denk aan de discussie van gisteren. En ik tel tot tien.
Knap! Al uitgeteld? ;)
- Niet meer zo actief -
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik zit inmiddels bij 2.684.
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Herman schreef:Ik zit inmiddels bij 2.684.
Ik hoop voor de mensen om je heen dat je uitgeteld bent. (letterlijk wel te verstaan) :hum
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Pioenroosje

Bericht door Pioenroosje »

Merel schreef:
Nee, dat heb je mis. Juist deze periode moet je als ouder ook inventief zijn. Wat let je als ouder om met een paar gezinnen 10 km te wandelen. Ja ook als het guur is. Vorige week nog met 4 ouders en 12 kinderen onder de 12 gedaan. Daarnaast gaan de sporten voor kinderen ook nog gewoon door.
Hoe zie jij hier ruimte voor in de huidige wetgeving? Ik dacht eigenlijk dat dit helemaal niet mocht.
merel

Bericht door merel »

Pioenroosje schreef:Merel schreef:
Nee, dat heb je mis. Juist deze periode moet je als ouder ook inventief zijn. Wat let je als ouder om met een paar gezinnen 10 km te wandelen. Ja ook als het guur is. Vorige week nog met 4 ouders en 12 kinderen onder de 12 gedaan. Daarnaast gaan de sporten voor kinderen ook nog gewoon door.
Hoe zie jij hier ruimte voor in de huidige wetgeving? Ik dacht eigenlijk dat dit helemaal niet mocht.
Ja, dat kon. We waren met 2 gezinnen (2x2 ouders) en beide gezinnen hebben 4 kinderen
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

De steengoede bijdrage van Pieter Omtzigt over de toeslagenaffaire.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Erasmiaan schreef:De steengoede bijdrage van Pieter Omtzigt over de toeslagenaffaire.
Eens, zit het ook te luisteren.
Pioenroosje

Bericht door Pioenroosje »

Dit staat er op de site van RIVM: Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.

Hoe je dan ruimte ziet om met zes/ vier (dat is me niet helemaal duidelijk) volwassenen en twaalf kinderen te gaan wandelen vraag ik me af. Zou het ook graag willen, niks gezelliger dan samen wandelen...

Ik vind de formulering ook niet helemaal helder, hoor. Vraag me bijvoorbeeld af of we met ons gezin nou wel of niet een 'los' individu mogen wandelen of niet. Weet iemand dat?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
Erasmiaan schreef:De steengoede bijdrage van Pieter Omtzigt over de toeslagenaffaire.
Ik zit niet te luisteren. Maar heeft hij ook iets te berde gebracht over zijn rol in de Bulgarenfraude die als aanjager functioneerde voor de aanpak van deze affaire?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Pioenroosje schreef:Dit staat er op de site van RIVM: Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.

Hoe je dan ruimte ziet om met zes/ vier (dat is me niet helemaal duidelijk) volwassenen en twaalf kinderen te gaan wandelen vraag ik me af. Zou het ook graag willen, niks gezelliger dan samen wandelen...

Ik vind de formulering ook niet helemaal helder, hoor. Vraag me bijvoorbeeld af of we met ons gezin nou wel of niet een 'los' individu mogen wandelen of niet. Weet iemand dat?
Inderdaad.
En wat is 'in groepsverband'? Als iemand 2 meter achter je loopt, maakt hij dan nog deel van dezelfde groep? En bij 3 meter? Wanneer is het geen groep meer?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Inderdaad.

Mooi drietal forummers die het met elkaar eens is. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
windorgel

Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door windorgel »

merel schreef:
Pioenroosje schreef:Merel schreef:
Ja, dat kon. We waren met 2 gezinnen (2x2 ouders) en beide gezinnen hebben 4 kinderen
Dat kan dus niet binnen de huidige maatregelen. Maximum is 2 volwassenen in groepsverband. Mag alleen meer zijn als het mensen betreft die tot hetzelfde huishouden behoren.
merel

Bericht door merel »

Wij waren met 2 gezinnen; 12 personen ( 8 kinderen onder de 12 jaar) en 4 volwassenen 10 km gewandeld. Het was dus volledig binnen de regels.
Plaats reactie