Hoed in eredienst?
-
- Verbannen
Re: Hoed in eredienst?
Als ze een beetje 'naam' hebben kan het idd nog best rendabel zijn.Mara schreef:In het AD Magazine is een rubriek: Goeie Zaak.
Hoe de Nederlandse zelfstandige winkelier overeind blijft tussen de grote winkelketens.
Deze keer waren ze bij het Matelootje in Gouda geweest.
De klantenkring blijkt voor ongeveer 70% te bestaan uit vrouwen uit de ger. gezindte, het overige percentage vrouwen
koopt een hoed voor een gelegenheid, niet persé kerkgerelateerd dus.
Het is een leuke rubriek, die laat zien hoeveel speciaalwinkeltjes er nog zijn en het zijn er best veel.
- Dodo
Het "Mallootje" is een begrip.
Helaas niet. Het staat in het Weekend magazine en dat is een bijlage van de zaterdagkrant.Jantje schreef:Heb je een link?
Het is echt een heel leuke rubriek.Terri schreef:
Als ze een beetje 'naam' hebben kan het idd nog best rendabel zijn.
En ik denk dat het ook klanten oplevert.
Er zijn nog maar weinig hoedenwinkels, hier in de regio, wel hoedenateliers waar op bestelling een hoed voor je gemaakt wordt.
Maar dat is duur.
Ik bestel de laatste jaren online een hoed.
Bij DIA in de buurt zit een hele goeie winkel.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Een collega van mij had een dochtertje van 4 of 5 jaar, ze was net jarig geweest en had wat geld gekregen, in de speelgoedwinkel kocht ze een cowboyhoed, die is voor de Heere, zei ze, en het kind droeg hem trouw als ze naar de kerk ging. 

Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ik ben op bijbelse gronden, voor het dragen van een hoofbedekking bij vrouwen tijdens de eredienst.
Maar de malotigheid van de prijzen en de mode gerichtheid van hoofdeksels bij zaken als het Matelootje heeft niets met 1 Korinthe 11 te maken.
Maar de malotigheid van de prijzen en de mode gerichtheid van hoofdeksels bij zaken als het Matelootje heeft niets met 1 Korinthe 11 te maken.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een paar jaar geleden een hoed gekocht daar voor een speciale gelegenheid.Bezorgd schreef:Ik ben op bijbelse gronden, voor het dragen van een hoofbedekking bij vrouwen tijdens de eredienst.
Maar ze hadden ook eenvoudige hoeden, prijzen zijn vanaf 49 euro volgens het artikel.
Sommige vrouwen willen er frutsels en fratsels op en ja dat moet je betalen, evenals het erop bevestigen ervan.
-
- Verbannen
Smaken verschillen, @Bezorgd.Bezorgd schreef:Ik ben op bijbelse gronden, voor het dragen van een hoofbedekking bij vrouwen tijdens de eredienst.

Maar ik weet van uit ervaring dat het niet prettig is, en dan doel ik vooral op de grootte van de hoeden, van mensen die voor je neus in de kerk zitten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Jantje schreef:Smaken verschillen, @Bezorgd.Bezorgd schreef:Ik ben op bijbelse gronden, voor het dragen van een hoofbedekking bij vrouwen tijdens de eredienst.
Maar de malotigheid van de prijzen en de mode gerichtheid van hoofdeksels bij zaken als het Matelootje heeft niets met 1 Korinthe 11 te maken.![]()
Maar ik weet van uit ervaring dat het niet prettig is, en dan doel ik vooral op de grootte van de hoeden, van mensen die voor je neus in de kerk zitten.

Een baretje van de c&a of h&m volstaat prima.
Kost geen 10€
Kost geen 10€

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Met mijn vriendin ook pas naar het matelootje geweest. We hebben twe hoeden gekocht, de ene was €50 en de andere €110 gemiddeld toch ook wel €80 per hoed.
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---
- Johann Gottfried Walther
Klopt even de tekst erbij:eilander schreef:De gedachte die Herman aanhaalt, komt rechtstreeks uit de Bijbel, zie de laatste verzen van 1 Tim. 2.Nasrani schreef:Is dat zo? De vrouw is toch geschapen als hulp tegenover de man.Herman schreef:De scheppingsorde blijkt uit het verband van de tekst en handelt over de onderlinge verhouding van man en vrouw.
Overigens hoorde ik deze week nog een preek over zondag 3 (uit de periode 1970-1975) waarin de val van Eva volgens de predikant alles te maken heeft met haar latere positie onder de man. Zeggen wij dat zo nog steeds zo rechtuit?
Ik las in een boekje van Douma een rabbijnse uitspraak: de vrouw is niet geschapen uit de voet van de man zodat hij over haar kan heersen, niet uit zijn hoofd zodat ze hem de baas kan zijn. Ze is geschapen uit een rib die zit op de hoogte van het hart en de arm zodat hij haar kan liefhebben en beschermen.
1 Tim2:
11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Nee iig niets met onderdanigheid...Bezorgd schreef:Ik ben op bijbelse gronden, voor het dragen van een hoofbedekking bij vrouwen tijdens de eredienst.
1 Tim2:
11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Bezorgd schreef:Ik ben op bijbelse gronden, voor het dragen van een hoofbedekking bij vrouwen tijdens de eredienst.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sorry, maar daar ga ik echt niet mee lopen. Eén regenbui erop en het is een vod.Orchidee schreef:Een baretje van de c&a of h&m volstaat prima.
Kost geen 10€
Een paar jaar geleden heb ik een paar wollen mutshoedjes gekocht in verschillende kleurtjes.
Kostte geloof ik 15 euro op de markt en 2 voor 25 als ik me goed herinner.
Ik zet ze ook op als het sneeuwt of hagelt en ze blijven er super uitzien.
Als alternatief voor een duurdere wolvilten hoed.