Ichtus schreef:Ik wil ook nog een nieuwe, gewoon een gewone die een beetje leuk foto's maakt. En liefst ook niet zo duur.
Alleen het idee al dat er zooooooveel keus is weerhoudt me er een beetje van om rond te kijken en er eentje uit te zoeken.
Maar ik heb nog twee maanden, het heeft geen haast

Wat is je budget, wat wil je er allemaal mee kunnen doen, wil je ook handmatige instellingen kunnen doen of voornamelijk automatisch, portret, landscape, hoeveel keer zoom wil je hebben, macro functies en dergelijke.
Eigenlijk moet je eerst voor jezelf duidelijk hebben wat je er allemaal mee wilt doen, aan de hand daarvan kan je een keuze gaan maken.
Wil je alleen leuke foto's maken heb je aan een huis-tuin en keuken camera van 50 euro genoeg, wil je bijvoorbeeld veel optische zoom hebben, of mooie macro foto's maken moet je naar een semi professioneel model kijken.
Wil je nog verder en alles eruit halen en veel doen met diafragma, ISO en sluitertijd en dergelijke, nog meer als een semi prof, moet je naar een spiegel reflex kijken, al is het raadzaam eerst met een semi prof te beginnen als je nog weinig ervaring ermee hebt.