Laat maar gewoon staan s.v.p.Tiberius schreef:huisman schreef:Jammer dat de moderators de grote afwezigen zijn in dit debat, Ik weet dat je niet mag discussiëren over het modereerbeleid maar het wordt m.i. nu wel tijd dat de moderators zich verantwoorden voor hun keuze om niet in te grijpen in deze discussie.We zijn bezig, even geduld a.u.b.; we hebben ook nog andere dingen te doen.Sheba schreef:Ik heb die vraag gisteren ook bij een moderator neergelegd. Wat is jullie beleid hierover? Ik wacht met grote belangstelling hier een reactie op.
Want het is wel iets wat bediscussieerd moet worden. Ik las onlangs in Brakel de verklaring waarom bronnen ontspringen boven in de bergen. Die verklaring ging als volgt:
Wat heeft de neiging te "kleven". In een glas water, die tot de rand gevuld is, is het water in het midden ook hoger dan aan de rand. Dat gebeurd ook op zee en omdat de oceanen zo groot zijn is het water in het midden van de oceanen dus kilometers hoger dan aan de stranden. Dat levert heel veel druk op en onder de zee lopen gangen naar de toppen van de bergen. Het water wordt zo door deze gangen heen gedrukt en komt dus bovenin de bergen bij de bron weer tevoorschijn om naar beneden te stromen.
Het zal duidelijk zijn dat onze interpretatie van de wereld om ons heen niet alleen wordt bepaald door de Schrift en dat deze interpretatie veranderd door de ontdekkingen van de afgelopen eeuwen.