Column – De kredietcrisis
Re: Column – De kredietcrisis
Tja, ik vind dat iemand die tot zijn 65e heeft doorgewerkt, uberhaupt wel recht heeft op pensioen. Dat ze Nederland hebben opgebouwd is mooi, maar die mensen gingen ook gewoon jaar in jaar uit naar hun werk en deden hun ding. Wat dat betreft hebben ze geen bijzondere dingen gedaan volgens mij? Ik vind het "wij hebben Nederland opgebouwd" wel eens wat overdreven. Op welke manier? Wat deden die mensen voor bijzonders? Wat offerden ze op? Ze groeiden op in een tijd dat het veel goedkoper en gunstiger was om te studeren en gingen daarna gewoon aan het werk. Ze gingen niet om Nederland op te bouwen allemaal onbetaald langer en harder werken ofzo toch? Corrigeer me als ik het mis heb.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nou, moet ik beginnen?Marnix schreef:Tja, ik vind dat iemand die tot zijn 65e heeft doorgewerkt, uberhaupt wel recht heeft op pensioen. Dat ze Nederland hebben opgebouwd is mooi, maar die mensen gingen ook gewoon jaar in jaar uit naar hun werk en deden hun ding. Wat dat betreft hebben ze geen bijzondere dingen gedaan volgens mij? Ik vind het "wij hebben Nederland opgebouwd" wel eens wat overdreven. Op welke manier? Wat deden die mensen voor bijzonders? Wat offerden ze op? Ze groeiden op in een tijd dat het veel goedkoper en gunstiger was om te studeren en gingen daarna gewoon aan het werk. Ze gingen niet om Nederland op te bouwen allemaal onbetaald langer en harder werken ofzo toch? Corrigeer me als ik het mis heb.
- Begonnen vaak op hun 16e met werken;
- Maakten lange dagen en volle weken;
- Moesten vaak in de avond leren;
- Hadden veel minder faciliteiten en vervoersmiddelen;
- Woonden vaak met veel te veel mensen in veel te kleine huizen (woningnood!);
- enz...
En, natuurlijk, uitzonderingen bevestigen de regel.
Jaren lang is de pensioenleeftijd op 65 gebleven. Terwijl de levensverwachting van mensen steeg, de werkweken korter werden en de salarissen redelijk stegen. 67? Niet meer als terecht!Erasmiaan schreef:Nou, moet ik beginnen?Marnix schreef:Tja, ik vind dat iemand die tot zijn 65e heeft doorgewerkt, uberhaupt wel recht heeft op pensioen. Dat ze Nederland hebben opgebouwd is mooi, maar die mensen gingen ook gewoon jaar in jaar uit naar hun werk en deden hun ding. Wat dat betreft hebben ze geen bijzondere dingen gedaan volgens mij? Ik vind het "wij hebben Nederland opgebouwd" wel eens wat overdreven. Op welke manier? Wat deden die mensen voor bijzonders? Wat offerden ze op? Ze groeiden op in een tijd dat het veel goedkoper en gunstiger was om te studeren en gingen daarna gewoon aan het werk. Ze gingen niet om Nederland op te bouwen allemaal onbetaald langer en harder werken ofzo toch? Corrigeer me als ik het mis heb.
- enz...
Zo is dat. Maar wel rustig aan ;-)!Mister schreef:Jaren lang is de pensioenleeftijd op 65 gebleven. Terwijl de levensverwachting van mensen steeg, de werkweken korter werden en de salarissen redelijk stegen. 67? Niet meer als terecht!Erasmiaan schreef:Nou, moet ik beginnen?Marnix schreef:Tja, ik vind dat iemand die tot zijn 65e heeft doorgewerkt, uberhaupt wel recht heeft op pensioen. Dat ze Nederland hebben opgebouwd is mooi, maar die mensen gingen ook gewoon jaar in jaar uit naar hun werk en deden hun ding. Wat dat betreft hebben ze geen bijzondere dingen gedaan volgens mij? Ik vind het "wij hebben Nederland opgebouwd" wel eens wat overdreven. Op welke manier? Wat deden die mensen voor bijzonders? Wat offerden ze op? Ze groeiden op in een tijd dat het veel goedkoper en gunstiger was om te studeren en gingen daarna gewoon aan het werk. Ze gingen niet om Nederland op te bouwen allemaal onbetaald langer en harder werken ofzo toch? Corrigeer me als ik het mis heb.
- enz...
Ik heb vandaag weer twee tips ontdekt:
(Inkomsten)Belastingopbrengst kan sterk omhoog door BV's met vooral beleggingen in box 3 te belasten.
Idem door boten als vermogen in box 3 te belasten.
(Inkomsten)Belastingopbrengst kan sterk omhoog door BV's met vooral beleggingen in box 3 te belasten.
Idem door boten als vermogen in box 3 te belasten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tja, het is nu echt... Jongerius ontkende het vanmorgen nog, maar de AOW leeftijd gaat omhoog naar 67...
Je zou het haast vergeten, maar we hebben ook nog een parlement.
--------------
Dat de omstandigheden toen niet ideaal waren snap ik. Maar dat heeft niet zozeer met werk te maken. Verder studeerden er toen genoeg mensen, vervoer was een minder groot issue want je werkte vaak dichter bij huis.Erasmiaan schreef:Nou, moet ik beginnen?Marnix schreef:Tja, ik vind dat iemand die tot zijn 65e heeft doorgewerkt, uberhaupt wel recht heeft op pensioen. Dat ze Nederland hebben opgebouwd is mooi, maar die mensen gingen ook gewoon jaar in jaar uit naar hun werk en deden hun ding. Wat dat betreft hebben ze geen bijzondere dingen gedaan volgens mij? Ik vind het "wij hebben Nederland opgebouwd" wel eens wat overdreven. Op welke manier? Wat deden die mensen voor bijzonders? Wat offerden ze op? Ze groeiden op in een tijd dat het veel goedkoper en gunstiger was om te studeren en gingen daarna gewoon aan het werk. Ze gingen niet om Nederland op te bouwen allemaal onbetaald langer en harder werken ofzo toch? Corrigeer me als ik het mis heb.
- enz...
Ik werk vanaf mijn 19e (met 2 jaar studeren tussendoor), ga met het OV naar mijn werk. Misschien is mijn levensverwachting gunstig maar er overlijden nog genoeg mensen voor hun 75e. En daarnaast zijn de goede omstandigheden van tegenwoordig een zegen, we moeten dus niet te snel zeggen: Vroeger hadden ze het niet makkelijk dus moeten we nu het ons ook maar niet te makkelijk maken.
Als het niet anders kan, dan kan het niet anders... maar dat is de vraag. Ik ben blij dat de sociale partners de ruimte krijgen om alternatieven aan te dragen. Als er goede alternatieven zijn lijkt me dat beter dan ophoging van de pensioenleeftijd. Wie weet kan ik na 46 jaar werken dan toch met pensioen

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- zusterelly
Ik denk dat je wel eerder met pensioen kan. Pensioen staat toch los van AOW leeftijd? Ik ken in ieder geval niemand in mijn omgeving die echt tot z'n 65e blijft werken. Het is allemaal VUT. OBU of wat dan ook. Dus dat zal dan ook wel kunnen.Marnix schreef:Dat de omstandigheden toen niet ideaal waren snap ik. Maar dat heeft niet zozeer met werk te maken. Verder studeerden er toen genoeg mensen, vervoer was een minder groot issue want je werkte vaak dichter bij huis.Erasmiaan schreef:Nou, moet ik beginnen?Marnix schreef:Tja, ik vind dat iemand die tot zijn 65e heeft doorgewerkt, uberhaupt wel recht heeft op pensioen. Dat ze Nederland hebben opgebouwd is mooi, maar die mensen gingen ook gewoon jaar in jaar uit naar hun werk en deden hun ding. Wat dat betreft hebben ze geen bijzondere dingen gedaan volgens mij? Ik vind het "wij hebben Nederland opgebouwd" wel eens wat overdreven. Op welke manier? Wat deden die mensen voor bijzonders? Wat offerden ze op? Ze groeiden op in een tijd dat het veel goedkoper en gunstiger was om te studeren en gingen daarna gewoon aan het werk. Ze gingen niet om Nederland op te bouwen allemaal onbetaald langer en harder werken ofzo toch? Corrigeer me als ik het mis heb.
- enz...
Ik werk vanaf mijn 19e (met 2 jaar studeren tussendoor), ga met het OV naar mijn werk. Misschien is mijn levensverwachting gunstig maar er overlijden nog genoeg mensen voor hun 75e. En daarnaast zijn de goede omstandigheden van tegenwoordig een zegen, we moeten dus niet te snel zeggen: Vroeger hadden ze het niet makkelijk dus moeten we nu het ons ook maar niet te makkelijk maken.
Als het niet anders kan, dan kan het niet anders... maar dat is de vraag. Ik ben blij dat de sociale partners de ruimte krijgen om alternatieven aan te dragen. Als er goede alternatieven zijn lijkt me dat beter dan ophoging van de pensioenleeftijd. Wie weet kan ik na 46 jaar werken dan toch met pensioen
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Ach, met een beetje geluk kan ik een halve eeuw volmaken. We hebben het zo gemakkelijk tegenwoordig.Marnix schreef:Dat de omstandigheden toen niet ideaal waren snap ik. Maar dat heeft niet zozeer met werk te maken. Verder studeerden er toen genoeg mensen, vervoer was een minder groot issue want je werkte vaak dichter bij huis.Erasmiaan schreef:Nou, moet ik beginnen?Marnix schreef:Tja, ik vind dat iemand die tot zijn 65e heeft doorgewerkt, uberhaupt wel recht heeft op pensioen. Dat ze Nederland hebben opgebouwd is mooi, maar die mensen gingen ook gewoon jaar in jaar uit naar hun werk en deden hun ding. Wat dat betreft hebben ze geen bijzondere dingen gedaan volgens mij? Ik vind het "wij hebben Nederland opgebouwd" wel eens wat overdreven. Op welke manier? Wat deden die mensen voor bijzonders? Wat offerden ze op? Ze groeiden op in een tijd dat het veel goedkoper en gunstiger was om te studeren en gingen daarna gewoon aan het werk. Ze gingen niet om Nederland op te bouwen allemaal onbetaald langer en harder werken ofzo toch? Corrigeer me als ik het mis heb.
- enz...

Dat weet ik wel, maar het lijkt momenteel meer op monisme dan dualisme. Zeer ws staan de CDA, PVDA en CU wel achter de plannen, zij hebben de meerderheid...refo schreef:Je zou het haast vergeten, maar we hebben ook nog een parlement.
Tja, momenteel werk ik met zoveel plezier. Als dat zo blijft vind ik 72 ook prima.
Ik heb nu al de mogelijkheid om 15 extra vrije dagen bij te kopen per jaar, naarmate ik ouder word wordt die mogelijkheid nog verruimd naar 22 dagen per jaar. Dat zijn er dan tegen de 60 samen met de oudemannendagen die ook nog toenemen.
Al met al wel steeds wat minder werken, maar nog steeds werken. Dat is goed voor een mens.
Ik heb nu al de mogelijkheid om 15 extra vrije dagen bij te kopen per jaar, naarmate ik ouder word wordt die mogelijkheid nog verruimd naar 22 dagen per jaar. Dat zijn er dan tegen de 60 samen met de oudemannendagen die ook nog toenemen.
Al met al wel steeds wat minder werken, maar nog steeds werken. Dat is goed voor een mens.

--------------
Over kredietcrisis gesproken... Net de deurwaarder aan de deur. Ik schrok me een rotje. Bleek niet voor ons te zijn, maar voor het bedrijf waarvan we onze werkruimte van huren. We mogen hun geen huur meer betalen, maar het oppotten en we horen dan van de rechter waar we het heen moeten storten. Klinkt als failliet...
Dertig jaar in de VUT, dat is dwaas.jvdg schreef:
En nu gaan de overheid, de sociale partners en anderen beslissen over die mathematische grens van 65 of 67?
Is dat niet dwaas?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Mogelijk dat de verhuurder nog probeert je over te halen om aan hém te betalen. Dat kun je beter niet doen. Want dan moet je het later nogmaals betalen. Blijkbaar is beslag gelegd op de huurpenningen.Kaw schreef:Over kredietcrisis gesproken... Net de deurwaarder aan de deur. Ik schrok me een rotje. Bleek niet voor ons te zijn, maar voor het bedrijf waarvan we onze werkruimte van huren. We mogen hun geen huur meer betalen, maar het oppotten en we horen dan van de rechter waar we het heen moeten storten. Klinkt als failliet...
Laatst gewijzigd door refo op 25 mar 2009, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
--------------