Hoe was je zondag [2]?

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9016
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door J.C. Philpot »

Het was een bijzondere zondag, met twee preken over aaneengesloten psalmen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Bertiel
Berichten: 4688
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

wij hadden gisteren een bijzonder actuele preek mbt Israel, ademloos zitten luisteren.
Gisterenoc
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 10006
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door merel »

Bertiel schreef: 30 okt 2023, 08:25 wij hadden gisteren een bijzonder actuele preek mbt Israel, ademloos zitten luisteren.
Gisterenoc
Zou jij de link willen delen?
Online
Bertiel
Berichten: 4688
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

merel schreef: 30 okt 2023, 08:49
Bertiel schreef: 30 okt 2023, 08:25 wij hadden gisteren een bijzonder actuele preek mbt Israel, ademloos zitten luisteren.
Zou jij de link willen delen?
https://www.youtube.com/watch?v=Ujou5F17DeU
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12172
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Herman »

Bertiel schreef: 30 okt 2023, 08:54
merel schreef: 30 okt 2023, 08:49
Bertiel schreef: 30 okt 2023, 08:25 wij hadden gisteren een bijzonder actuele preek mbt Israel, ademloos zitten luisteren.
Zou jij de link willen delen?
https://www.youtube.com/watch?v=Ujou5F17DeU
Aha, ja. Als hij komt gaat het minimaal twee keer over Israël. Daar kun je de klok op gelijk zetten :D. Laat staan als hij een preek over de actualiteit houdt.
Online
Bertiel
Berichten: 4688
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

hihi, ja dat klopt wel
ik vind het altijd heerlijk om naar hem te luisteren.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

In de ochtenddienst ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. In deze dienst werd een gemeentelid in de bediening gesteld bij Wycliffe bijbelvertalers. Tekst voor de preek was Handelingen 11: 20 en 21 Er waren onder hen echter enkele mannen van Cyprus en uit Cyrene die, toen ze in Antiochië gekomen waren, het woord richtten tot de Griekssprekenden en de Heere Jezus verkondigden. En de hand van de Heere was met hen en een groot aantal geloofde en bekeerde zich tot de Heere.
Schriftlezing Handelingen 11: 19 t/m 26 en 13: 1 t/m 3

In de avonddienst ging Ds. J.W. v. Bart voor. Hij had voor de 2e keer een leerdienst over de geloofsbelijdenis van Nicéa.
Schriftlezing Psalm 82 en Efeze 6: 10 t/m 20

Tussendoor keken we 's middags thuis de ochtenddienst terug van Bleiswijk waar Ds. J. v. Vliet preekte over de Ark(Exodus 25).

En vanavond had Wijkgemeente het Anker in Bleiswijk al zijn Dankdag avonddienst waar we zojuist live mee meekeken.
Ds. J. v. Vliet preekte over Johannes 6: 1 t/m 15 en 26
Thema: Waarom op zoek naar Jezus?
1. Om de sensatie
2. Om eeuwig te leven
3. Om hem dank te geven.

We mogen uitkijken naar as zondag als er bij leven en welzijn 2 oud predikanten in ons midden mogen voorgaan(ds Mensink en ds Mulder)! Ouderwets fijne diensten om naar toe te leven!
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
DDD
Berichten: 28939
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door DDD »

Waarom is die dankdagavonddienst de avond ervóór? Is dat net als kerstavond of de mis op zaterdagavond? Ik vind het wel bijzonder.
MGG
Berichten: 3666
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door MGG »

DDD schreef: 31 okt 2023, 22:10 Waarom is die dankdagavonddienst de avond ervóór? Is dat net als kerstavond of de mis op zaterdagavond? Ik vind het wel bijzonder.
Vermoedelijk om een dominee te krijgen. Als het enkel om de avonddienst gaat, dan maakt de dag weinig uit. Een dagdienst verplaatsen is onpraktisch voor kinderen die naar een reformatorische school gaan.
Geytenbeekje
Berichten: 8315
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef: 31 okt 2023, 22:10 Waarom is die dankdagavonddienst de avond ervóór? Is dat net als kerstavond of de mis op zaterdagavond? Ik vind het wel bijzonder.
Is wel meer het geval bij 2 (wijk)gemeenten die dezelfde gebouw delen. Zie ook HHG/HG Doornspijk/Montfoort
DDD
Berichten: 28939
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door DDD »

MGG schreef: 31 okt 2023, 22:36
DDD schreef: 31 okt 2023, 22:10 Waarom is die dankdagavonddienst de avond ervóór? Is dat net als kerstavond of de mis op zaterdagavond? Ik vind het wel bijzonder.
Vermoedelijk om een dominee te krijgen. Als het enkel om de avonddienst gaat, dan maakt de dag weinig uit. Een dagdienst verplaatsen is onpraktisch voor kinderen die naar een reformatorische school gaan.
Dominees genoeg in de Randstad, voor zover ik weet. Eventuele verschillende wijkgemeenten lijken me een logischer verklaring.

Ik denk niet dat er veel leerlingen uit de gemeente naar een reformatorische school gaan, maar het zou kunnen. Dat zou een eind weg zijn, in ieder geval.
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

DDD schreef: 31 okt 2023, 22:10 Waarom is die dankdagavonddienst de avond ervóór? Is dat net als kerstavond of de mis op zaterdagavond? Ik vind het wel bijzonder.
Dat is omdat ze het kerkgebouw delen met de wijkgemeente Dorpskerk en die zullen vanavond wel dienst hebben. Vanmiddag hebben ze wel hun dankdag middag(kinder) dienst.
Ik zie dat de reden om een dominee te hebben wordt genoemd, maar dat is het zeker niet want ds v. Vliet is hun eigen predikant.
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12172
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Herman »

Citaat van de zondag: "Dan geloof je maar zonder geloof"

Een mooie paradox van Kohlbrugge.
merel
Berichten: 10006
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door merel »

Cornelia83 schreef: 31 okt 2023, 21:05 In de ochtenddienst ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. In deze dienst werd een gemeentelid in de bediening gesteld bij Wycliffe bijbelvertalers. Tekst voor de preek was Handelingen 11: 20 en 21 Er waren onder hen echter enkele mannen van Cyprus en uit Cyrene die, toen ze in Antiochië gekomen waren, het woord richtten tot de Griekssprekenden en de Heere Jezus verkondigden. En de hand van de Heere was met hen en een groot aantal geloofde en bekeerde zich tot de Heere.
Schriftlezing Handelingen 11: 19 t/m 26 en 13: 1 t/m 3

In de avonddienst ging Ds. J.W. v. Bart voor. Hij had voor de 2e keer een leerdienst over de geloofsbelijdenis van Nicéa.
Schriftlezing Psalm 82 en Efeze 6: 10 t/m 20

Tussendoor keken we 's middags thuis de ochtenddienst terug van Bleiswijk waar Ds. J. v. Vliet preekte over de Ark(Exodus 25).

En vanavond had Wijkgemeente het Anker in Bleiswijk al zijn Dankdag avonddienst waar we zojuist live mee meekeken.
Ds. J. v. Vliet preekte over Johannes 6: 1 t/m 15 en 26
Thema: Waarom op zoek naar Jezus?
1. Om de sensatie
2. Om eeuwig te leven
3. Om hem dank te geven.

We mogen uitkijken naar as zondag als er bij leven en welzijn 2 oud predikanten in ons midden mogen voorgaan(ds Mensink en ds Mulder)! Ouderwets fijne diensten om naar toe te leven!
Klopt het dat jullie 4 diensten hebben bezocht/beluisterd? Doe je dat elke week en waarom?
Mistig
Berichten: 2396
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Mistig »

Gisterenochtend werd bij ons een preek gelezen van Ds. W. Harinck, n.a.v. Hervormingsdag.
De preek is hier te vinden: https://www.prekenweb.nl/nl/Preek/Open/17575
Zeer duidelijke en ernstige preek!

Na de dienst zongen we van het bekende lied van Luther vers 1 en 4.
Hoewel ik wat moeite heb met bepaalde regels in het vierde vers vond ik het mooi om dit als gemeente samen te zingen na de dienst.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Plaats reactie