Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
geef ze wel door aan mijn schoondochter....die woont dichterbij 

Die ene is bij jullie in de buurt, Veenendaal.helma schreef:geef ze wel door aan mijn schoondochter....die woont dichterbij

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
De Dorcaswinkels zijn ook erg leuk.
Weet je ook adressen?Dodo schreef:Ik ben pas in de kringloop in V'daal geweest, maar dat vond ik niet veel bijzonders.
Woerden heeft twee leuke, Alphen een leuke, Gouda mwa, Leiden heeft een leuke. LEuk = veel boekenmaar ook servies en zo.
- Dodo
Alphen a/d Rijn: energieweg. Bij die grote PTT-toren.Zita schreef:Weet je ook adressen?Dodo schreef:Ik ben pas in de kringloop in V'daal geweest, maar dat vond ik niet veel bijzonders.
Woerden heeft twee leuke, Alphen een leuke, Gouda mwa, Leiden heeft een leuke. LEuk = veel boekenmaar ook servies en zo.
Woerden: Touwslagersweg 21
Woerden (deze is van een aantal kerken, opbrengst is voor Roemenië): Zegveldse uitweg 3, hoek Rietveld, Woerden (maar drie dagen per week open)
Leiden: Willem Barentszstraat 12
En dan natuurlijk nog Zoetermeer, ook erg leuk en groot: De Pelgrimshoeve. Gaat geloof ik ook van een of meer kerken uit. Wattstraat 21.
Gouda heeft er verschillende:
Aan de Lage Gouwe: de Gouwe Greep
Aan de Burgemeester van Reenensingel: kringloop.
Aan de Vest: Dorcas, maar die is niet vaak open.
Aan de Punt: Rode Kruis. idem, nog minder zelfs
Aan de Lange Groenendaal: maar die stelt zich aan als antiquair, dus schandalig duur.
Aan de Lage Gouwe: de Gouwe Greep
Aan de Burgemeester van Reenensingel: kringloop.
Aan de Vest: Dorcas, maar die is niet vaak open.
Aan de Punt: Rode Kruis. idem, nog minder zelfs
Aan de Lange Groenendaal: maar die stelt zich aan als antiquair, dus schandalig duur.
- Dodo
Die aan de Van Reenensingel zit prettig dicht bij de bloedbank, dus daar kom ik nogal eens. Maar ik vind het niet de beste uit de buurt. Ik vind er niet zo vaak leuke boeken of andere dingen. De Gouden greep was nogal aggenebbis toen ik er de laatste keer kwam.
welke dan?Mara schreef:Die ene is bij jullie in de buurt, Veenendaal.helma schreef:geef ze wel door aan mijn schoondochter....die woont dichterbij
knipvlinder schreef:Als je zo'n stellige zin schrijft, moet je wel onderbouwen waarom je dat vindt.Forummer schreef:
---knip--- Niet op de persoon
Net uit, Maria was haar naam.
Biografie over een meisje dat door haar moeder in internaat wordt geplaatst.
Geen hoogstaande literatuur, zeker niet, maar boeiend vanwege de omstandigheden waarin die meisjes verkeerden.
De regels waren zeer streng, elke "misstap" werd hard afgestraft.
Er werd ook onterecht gestraft en het meisje kreeg dan geen excuus, niets.
En moeder had haar daar "gewoon" gebracht, ze vond haar dochter teveel werk.
Typerend ook dat het geloof wordt gebruikt als dreigmiddel.
Ik kan me niet voorstellen eigenlijk, dat je op deze manier ongeschonden volwassen wordt.
Biografie over een meisje dat door haar moeder in internaat wordt geplaatst.
Geen hoogstaande literatuur, zeker niet, maar boeiend vanwege de omstandigheden waarin die meisjes verkeerden.
De regels waren zeer streng, elke "misstap" werd hard afgestraft.
Er werd ook onterecht gestraft en het meisje kreeg dan geen excuus, niets.
En moeder had haar daar "gewoon" gebracht, ze vond haar dochter teveel werk.

Typerend ook dat het geloof wordt gebruikt als dreigmiddel.
Ik kan me niet voorstellen eigenlijk, dat je op deze manier ongeschonden volwassen wordt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geleend van mijn moeder en uit. Boek over WOII met een thema wat ik nog niet eerder ben tegengekomen.
Wel aardig om te lezen, al had ik de plot wat eerder door dan de hoofdpersoon zelf.
Het is ook in het Nederlands vertaald:
http://www.debanier.nl/romans/de-ontdekking/
Lerend ouderling OGGiN:kanselier schreef:`De Meester is daar en Hij roept u` preken van Ds. A. van der Meer predikant in de oud ger. gem. in Ned. laatst te Ede-Wekerom.
Deze predikant is in 2003 overleden. Wie kan er wat meer over deze predikant vertellen?
Oosterland 1969-1971.
Predikant OGGiN:
Oosterland 1971-1977.
Rijssen 1977-1981.
Sint Philipsland 1981-1986.
Wekerom 1986-2003.
Overleden in 2003.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Waarom schrijft iemand zulke boeken?
En meer: waarom leest iemand zulke boeken?
Ik kan er niet tegen om over zoveel ongerechtigheid te lezen, wordt daar verschrikkelijk kwaad van. Dat merkt echt heel mijn omgeving.
Daarom lees ik ze niet meer.
En meer: waarom leest iemand zulke boeken?
Ik kan er niet tegen om over zoveel ongerechtigheid te lezen, wordt daar verschrikkelijk kwaad van. Dat merkt echt heel mijn omgeving.
Daarom lees ik ze niet meer.
Levende fonteinen, tien preken van wijlen ds. A. Bregman.
Zeer schriftuurlijk-bevindelijk. Ik had het jubileumboek van Rijssen gelezen. Daar gaat het ook in een hoofdstuk over ds. Bregman. Daarom heb ik dit prekenboekje gekocht. Van harte aanbevolen.
Dit moet DIA ook wel aanspreken. Of niet?
Zeer schriftuurlijk-bevindelijk. Ik had het jubileumboek van Rijssen gelezen. Daar gaat het ook in een hoofdstuk over ds. Bregman. Daarom heb ik dit prekenboekje gekocht. Van harte aanbevolen.
Dit moet DIA ook wel aanspreken. Of niet?
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
'Aanteekeningen uit 15 catechisatiën', gehouden in 1923, door ds. J. Fraanje. Opgeteekend door een catechisante.