Ik ga janken als tie weer gaat rappen, en Leers gaat zingen met de heideroosjesWillem schreef:Ik denk dat beide waar is.Joannah schreef:ben meneer Donner wel zat eigenlijk, die man kijkt altijd alsof tie net een potje heeft zitten janken, of op het punt staat daar aan te beginnen.refo schreef:Grijs IGian schreef:Ik vind het een mooie lijst.
Kabinet Rutte/Verhagen
Re: Kabinet Rutte/Verhagen
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Dat heeft hij niet! Of je kent de feiten niet, of je wil hem bewust in een kwaad daglicht stellen. Er was de schijn van belangenverstrengeling en hij is daar zeer diep voor door het stof gegaan.Marie-Henriëtte schreef:Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met Gerd Leers op die post. Zijn beleid zal wel meer van de linkse kant zijn, gezien zijn visie op Wilders. Daarnaast ben ik helemaal niet zo gek van Leers. Hij heeft zijn publieke functie namelijk een keer misbruikt. Niet iets om trots op te zijn.
Juist door Leers op die post te zetten, kan het CDA de gelederen weer sluiten. Leers is iemand van het midden (die overigens wel keihard kan doorpakken: denk aan de ontruiming van de Roma-kampen); ook de tegenstanders binnen het CDA vertrouwen hem.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik ken de zaak niet, maar iemand gaat toch niet zeer diep door het stof, als hij niets fout gedaan heeft?Luther schreef:Dat heeft hij niet! Of je kent de feiten niet, of je wil hem bewust in een kwaad daglicht stellen. Er was de schijn van belangenverstrengeling en hij is daar zeer diep voor door het stof gegaan.Marie-Henriëtte schreef:Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met Gerd Leers op die post. Zijn beleid zal wel meer van de linkse kant zijn, gezien zijn visie op Wilders. Daarnaast ben ik helemaal niet zo gek van Leers. Hij heeft zijn publieke functie namelijk een keer misbruikt. Niet iets om trots op te zijn.
Juist door Leers op die post te zetten, kan het CDA de gelederen weer sluiten. Leers is iemand van het midden (die overigens wel keihard kan doorpakken: denk aan de ontruiming van de Roma-kampen); ook de tegenstanders binnen het CDA vertrouwen hem.

Maar goed ben al lang blij dat Gerda Glossy er niet tussen zit..
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
-
Ik ben precies van de feiten op de hoogte en wat zich daar heeft afgespeeld in Bulgarije. Leers zijn aftreden als Burgemeester van Maastricht had er van alles mee te maken. Maar we zullen zien wat hij er nu van gaat bakken.
Misschien gaat hij wel weer met pamfletten zwaaien dat Wilders haatzaait. Hebben we toch nog iets van links in het kabinet
.
Misschien gaat hij wel weer met pamfletten zwaaien dat Wilders haatzaait. Hebben we toch nog iets van links in het kabinet

Belooft een gezellig kabinetje te worden....Marie-Henriëtte schreef:Ik ben precies van de feiten op de hoogte en wat zich daar heeft afgespeeld in Bulgarije. Leers zijn aftreden als Burgemeester van Maastricht had er van alles mee te maken. Maar we zullen zien wat hij er nu van gaat bakken.
Misschien gaat hij wel weer met pamfletten zwaaien dat Wilders haatzaait. Hebben we toch nog iets van links in het kabinet.
-
Dries van Agt op Buitenlandse zakenJoannah schreef:Belooft een gezellig kabinetje te worden....Marie-Henriëtte schreef:Ik ben precies van de feiten op de hoogte en wat zich daar heeft afgespeeld in Bulgarije. Leers zijn aftreden als Burgemeester van Maastricht had er van alles mee te maken. Maar we zullen zien wat hij er nu van gaat bakken.
Misschien gaat hij wel weer met pamfletten zwaaien dat Wilders haatzaait. Hebben we toch nog iets van links in het kabinet.

Mossad op bezoekMarie-Henriëtte schreef:Dries van Agt op Buitenlandse zakenJoannah schreef:Belooft een gezellig kabinetje te worden....Marie-Henriëtte schreef:Ik ben precies van de feiten op de hoogte en wat zich daar heeft afgespeeld in Bulgarije. Leers zijn aftreden als Burgemeester van Maastricht had er van alles mee te maken. Maar we zullen zien wat hij er nu van gaat bakken.
Je kan zeggen wat je wilt, maar Leers moet eerst nog door het boeken onderzoek en als daar iets uitkomt dan is het helemaal over en uit voor hem.Luther schreef:Dat heeft hij niet! Of je kent de feiten niet, of je wil hem bewust in een kwaad daglicht stellen. Er was de schijn van belangenverstrengeling en hij is daar zeer diep voor door het stof gegaan.Marie-Henriëtte schreef:Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met Gerd Leers op die post. Zijn beleid zal wel meer van de linkse kant zijn, gezien zijn visie op Wilders. Daarnaast ben ik helemaal niet zo gek van Leers. Hij heeft zijn publieke functie namelijk een keer misbruikt. Niet iets om trots op te zijn.
Kom op zeg, bestudeer even de casus: Leers is gewoon pootje gelicht door de PvdA in Maastricht. Als hij echt verwijtbaar fout gehandeld had, zou hij niet zo'n groots afscheid gekregen hebben.Auto schreef:Je kan zeggen wat je wilt, maar Leers moet eerst nog door het boeken onderzoek en als daar iets uitkomt dan is het helemaal over en uit voor hem.Luther schreef:Dat heeft hij niet! Of je kent de feiten niet, of je wil hem bewust in een kwaad daglicht stellen. Er was de schijn van belangenverstrengeling en hij is daar zeer diep voor door het stof gegaan.Marie-Henriëtte schreef:Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met Gerd Leers op die post. Zijn beleid zal wel meer van de linkse kant zijn, gezien zijn visie op Wilders. Daarnaast ben ik helemaal niet zo gek van Leers. Hij heeft zijn publieke functie namelijk een keer misbruikt. Niet iets om trots op te zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zullen we even afwachten totdat Leers op het bordes staat? (Dan pas kan je zeggen dat er niets boven tafel is gekomen) Dat het zaakje stinkt daar in Maastricht daarin ben ik het wel met je eens.Luther schreef:Kom op zeg, bestudeer even de casus: Leers is gewoon pootje gelicht door de PvdA in Maastricht. Als hij echt verwijtbaar fout gehandeld had, zou hij niet zo'n groots afscheid gekregen hebben.Auto schreef:Je kan zeggen wat je wilt, maar Leers moet eerst nog door het boeken onderzoek en als daar iets uitkomt dan is het helemaal over en uit voor hem.Luther schreef:Dat heeft hij niet! Of je kent de feiten niet, of je wil hem bewust in een kwaad daglicht stellen. Er was de schijn van belangenverstrengeling en hij is daar zeer diep voor door het stof gegaan.Marie-Henriëtte schreef:Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met Gerd Leers op die post. Zijn beleid zal wel meer van de linkse kant zijn, gezien zijn visie op Wilders. Daarnaast ben ik helemaal niet zo gek van Leers. Hij heeft zijn publieke functie namelijk een keer misbruikt. Niet iets om trots op te zijn.
-
Zo Luther, jij gaat ook diep door het stof als er iets onwelgevalligs wordt gezegd over één van je favoriet beoogde Ministers. 

Iemand die potje gelicht is, ligt op z'n neus.Luther schreef:Kom op zeg, bestudeer even de casus: Leers is gewoon pootje gelicht door de PvdA in Maastricht. Als hij echt verwijtbaar fout gehandeld had, zou hij niet zo'n groots afscheid gekregen hebben.Auto schreef:Je kan zeggen wat je wilt, maar Leers moet eerst nog door het boeken onderzoek en als daar iets uitkomt dan is het helemaal over en uit voor hem.Luther schreef:Dat heeft hij niet! Of je kent de feiten niet, of je wil hem bewust in een kwaad daglicht stellen. Er was de schijn van belangenverstrengeling en hij is daar zeer diep voor door het stof gegaan.Marie-Henriëtte schreef:Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met Gerd Leers op die post. Zijn beleid zal wel meer van de linkse kant zijn, gezien zijn visie op Wilders. Daarnaast ben ik helemaal niet zo gek van Leers. Hij heeft zijn publieke functie namelijk een keer misbruikt. Niet iets om trots op te zijn.
Ideale kandidaat voor dit kabinet. Afbreukrisico voor Leers: nihil.
Ik lees ergen dat Rutte expres voor wat bekendere namen heeft gekozen, omdat de verwachting is dat dit minderheidskabinet het moeilijk gaat krijgen en wellicht niet de hele rit gaat uitzitten.
Nee hoor, maar ik vond dit allemaal veel te makkelijk. En ik denk dat het CDA richting eiegn achterban en richting de opkomst van de PVV en richting de verloren kiezers in Brabant en Limburg een strategische meesterzet heeft gedaan om Gerd Leers naar voren te schuiven. Ik ben ervan overtuigd dat de toekomst dat gaat bevestigen.Marie-Henriëtte schreef:Zo Luther, jij gaat ook diep door het stof als er iets onwelgevalligs wordt gezegd over één van je favoriet beoogde Ministers.
Even de officiële stand van zaken.... (Er zijn nog 4 vraagtekens.)
MINISTERS:
Algemene Zaken: Mark Rutte (VVD)
Binnenlandse Zaken, Koninkrijkrelaties, Integratie & Volkshuisvesting: Piet Hein Donner (CDA)
Veiligheid & Justitie: Ivo Opstelten (VVD)
Financiën: Jan-Kees de Jager (CDA)
Economische Zaken, Landbouw & Innovatie: Maxime Verhagen (CDA)
Sociale Zaken & Werkgelegenheid: Henk Kamp (VVD)
Buitenlandse Zaken & Ontwikkelingssamenwerking: Uri Rosenthal (VVD)
Defensie: Hans Hillen (CDA)
Immigratie & Asielzaken: Gerd Leers (CDA)
Volksgezondheid, Welzijn & Sport: mw. Edith Schippers (VVD)
Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen: ??? (CDA)
Infrastructuur & Milieu: mw. Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus (VVD)
STAATSSECRETARISSEN:
Veiligheid & Justitie: Fred Teeven (VVD)
Financiën: Frans Weekers (VVD)
Economische Zaken, Landbouw & Innovatie: Henk Bleker (CDA)
Buitenlandse Zaken & Ontwikkelingssamenwerking: Ben Knapen(VVD)
Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen: ??? (VVD)
Sociale Zaken & Werkgelegenheid: Paul de Krom (VVD)
Volksgezondheid, Welzijn & Sport: ??? (CDA)
Infrastructuur & Milieu: ??? (CDA)
MINISTERS:
Algemene Zaken: Mark Rutte (VVD)
Binnenlandse Zaken, Koninkrijkrelaties, Integratie & Volkshuisvesting: Piet Hein Donner (CDA)
Veiligheid & Justitie: Ivo Opstelten (VVD)
Financiën: Jan-Kees de Jager (CDA)
Economische Zaken, Landbouw & Innovatie: Maxime Verhagen (CDA)
Sociale Zaken & Werkgelegenheid: Henk Kamp (VVD)
Buitenlandse Zaken & Ontwikkelingssamenwerking: Uri Rosenthal (VVD)
Defensie: Hans Hillen (CDA)
Immigratie & Asielzaken: Gerd Leers (CDA)
Volksgezondheid, Welzijn & Sport: mw. Edith Schippers (VVD)
Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen: ??? (CDA)
Infrastructuur & Milieu: mw. Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus (VVD)
STAATSSECRETARISSEN:
Veiligheid & Justitie: Fred Teeven (VVD)
Financiën: Frans Weekers (VVD)
Economische Zaken, Landbouw & Innovatie: Henk Bleker (CDA)
Buitenlandse Zaken & Ontwikkelingssamenwerking: Ben Knapen(VVD)
Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen: ??? (VVD)
Sociale Zaken & Werkgelegenheid: Paul de Krom (VVD)
Volksgezondheid, Welzijn & Sport: ??? (CDA)
Infrastructuur & Milieu: ??? (CDA)