Kijkdaar...

Mara

Re: Kijkdaar...

Bericht door Mara »

Ow, maar bepaalt ds Simons dat dan niet, of was het een algemene samenkomst met meerdere sprekers ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

dat lied is daar helemaal niet gezongen
(en ik denk overigens dat ds Simons geen inbreng heeft gehad in de liedkeus)

en voor een heldere discussie moet iedereen dan maar die lezing beluisteren :huhu
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Oude-Waarheid schreef:
Mara schreef:Zit met stijgende verbazing weer de felle discussie hier te lezen.
Iedere keer als DIA met iets komt, krijgt hij het halve forum over zich heen.
Zien jullie nu alleen het negatieve ? Hij is bezig ons te waarschuwen voor dwaalleer, dat hij daarmee er volgens jullie misschien naast zou kunnen zitten, dat kan, maar moet dat zo ?
Dat lied : alles wordt nieuw, mocht ik vroeger van mijn vader ook niet zingen. Ik heb het op de basisschool geleerd, veel te modern, was zijn mening.
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet bij ds Simons passen !
Ik heb die lezing niet gehoord, dus kan daar geen oordeel over geven.
Maar ken wel de ligging van ds S.
We moeten allemaal waakzaam blijven, tijdens en na de prediking !
We hebben de oudvaders, maar moeten die niet al te zeer gaan verheerlijken denk ik.
De Heere laat ons nu ook nog voorgangers, het zou anders maar een droeve zaak worden, een onmogelijkheid.
Ik snap soms ook de afglijding niet, alhoewel, ik doe er zelf ook aan mee.
Maar al te star is toch ook niet goed ?
DIA vroeg om bij de hand genomen te worden, dat lijkt me beter dan deze toon aan te slaan.
Denk zo maar even:
Dat er wel meer liederen gezongen zijn die de keuze van Ds. Simons niet zou zijn.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Ik denk dat jullie je inderdaad vergissen :hum
Hij zingt deze liederen graag uit volle borst mee.
Wat is er trouwens mis met deze liederen?
Ik heb ze trouwens van huis uit wel meegekregen.
Bij mijn opa en oma, zongen we deze liederen ook met elkaar, en die waren van 1909 en 1911 :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Mara schreef:Zit met stijgende verbazing weer de felle discussie hier te lezen.
Iedere keer als DIA met iets komt, krijgt hij het halve forum over zich heen.
Zien jullie nu alleen het negatieve ? Hij is bezig ons te waarschuwen voor dwaalleer, dat hij daarmee er volgens jullie misschien naast zou kunnen zitten, dat kan, maar moet dat zo ?
Dat lied : alles wordt nieuw, mocht ik vroeger van mijn vader ook niet zingen. Ik heb het op de basisschool geleerd, veel te modern, was zijn mening.
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet bij ds Simons passen !
Ik heb die lezing niet gehoord, dus kan daar geen oordeel over geven.
Maar ken wel de ligging van ds S.
We moeten allemaal waakzaam blijven, tijdens en na de prediking !
We hebben de oudvaders, maar moeten die niet al te zeer gaan verheerlijken denk ik.
De Heere laat ons nu ook nog voorgangers, het zou anders maar een droeve zaak worden, een onmogelijkheid.
Ik snap soms ook de afglijding niet, alhoewel, ik doe er zelf ook aan mee.
Maar al te star is toch ook niet goed ?
DIA vroeg om bij de hand genomen te worden, dat lijkt me beter dan deze toon aan te slaan.
Denk zo maar even:
Dat er wel meer liederen gezongen zijn die de keuze van Ds. Simons niet zou zijn.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Ik denk dat jullie je inderdaad vergissen :hum
Hij zingt deze liederen graag uit volle borst mee.
Wat is er trouwens mis met deze liederen?
Ik heb ze trouwens van huis uit wel meegekregen.
Bij mijn opa en oma, zongen we deze liederen ook met elkaar, en die waren van 1909 en 1911 :)
Laten we nu ds Simons geen woorden in de mond leggen, of woorden uit de mond halen, die hij er zelf niet in genomen heeft. Daar schiet niemand wat mee op. Een lied wordt niet beter of minder goed als we er ons vermoeden over het oordeel van ds Simons bij vertellen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

helma schreef:en voor een heldere discussie moet iedereen dan maar die lezing beluisteren :huhu
:nonnon
Ik kan wel een betere tijdsbesteding bedenken...
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Tiberius schreef:
helma schreef:en voor een heldere discussie moet iedereen dan maar die lezing beluisteren :huhu
:nonnon
Ik kan wel een betere tijdsbesteding bedenken...
:oO :oO :oO
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:
Luther schreef:
-DIA- schreef:Ja het kan best wel hard overkomen. Ik denk dat ik dat ook wel aanvoel. Maar het is beslist niet hard bedoeld. Als een drenkeling in het water ligt, midden in de oceaan, zal hij toch ook hard gaan roepen... Hoewel niemand hem daar hoort! Maar hij ziet gevaar, hij ziet de dood... En wie zou stil kunnen zijn als voor je ogen een mens verdrinkt? Normaal zal ik nooit zo hard zijn, maar als het zaken van dood en leven, van eeuwigheidsbelang zijn kan ik niet altijd zwijgen of eufemistische woorden gebruiken. Begrijp je?
Helemaal helder, jij staat de roepen om alle RF'ers te redden. Wij luisteren allemaal niet, maar dat komt omdat wij niet zien wat er fout gaat en jij vertelt het ook niet.
Kortom: Noem eens een citaat van ds. Simons en vertel waarom dat op grond van Gods Woord een dwaling is. Dan krijg je wellicht hele andere reacties hier.
Precies, stel dat DIA een aantal teksten heeft die ds. Simons negeert of laat liggen, dan krijg je vermoedelijk een dogmatische en exegetische discussie over de vraag of deze teksten inderdaad beduiden wat DIA bedoeld :) .
Dat vind ik een onfaire beschuldiging. Ik heb de lezing van ds. Simons niet beluisterd. Ik weet ook niet of ik dat ga doen. De laatste jaren heb ik e.e.a. van hem gehoord en daar was ik niet zo blij mee. Dan bedoel ik m.n. het aanschurken tegen de theologie van HeartCry op het punt van de heiligmaking.
Maar wat DIA doet, is ook laakbaar. Hij veroordeelt deze lezing alleen maar op basis van gevoel en sabelt mensen neer zonder argumentatie te geven. Dát wordt aan de kaak gesteld, en daar zou jij je ook achter moeten scharen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

// Verwijderd n.a.v. PB-wisseling
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
Erasmiaan schreef:
Luther schreef:
-DIA- schreef:Ja het kan best wel hard overkomen. Ik denk dat ik dat ook wel aanvoel. Maar het is beslist niet hard bedoeld. Als een drenkeling in het water ligt, midden in de oceaan, zal hij toch ook hard gaan roepen... Hoewel niemand hem daar hoort! Maar hij ziet gevaar, hij ziet de dood... En wie zou stil kunnen zijn als voor je ogen een mens verdrinkt? Normaal zal ik nooit zo hard zijn, maar als het zaken van dood en leven, van eeuwigheidsbelang zijn kan ik niet altijd zwijgen of eufemistische woorden gebruiken. Begrijp je?
Helemaal helder, jij staat de roepen om alle RF'ers te redden. Wij luisteren allemaal niet, maar dat komt omdat wij niet zien wat er fout gaat en jij vertelt het ook niet.
Kortom: Noem eens een citaat van ds. Simons en vertel waarom dat op grond van Gods Woord een dwaling is. Dan krijg je wellicht hele andere reacties hier.
Precies, stel dat DIA een aantal teksten heeft die ds. Simons negeert of laat liggen, dan krijg je vermoedelijk een dogmatische en exegetische discussie over de vraag of deze teksten inderdaad beduiden wat DIA bedoeld :) .
Dat vind ik een onfaire beschuldiging. Ik heb de lezing van ds. Simons niet beluisterd. Ik weet ook niet of ik dat ga doen. De laatste jaren heb ik e.e.a. van hem gehoord en daar was ik niet zo blij mee. Dan bedoel ik m.n. het aanschurken tegen de theologie van HeartCry op het punt van de heiligmaking.
Maar wat DIA doet, is ook laakbaar. Hij veroordeelt deze lezing alleen maar op basis van gevoel en sabelt mensen neer zonder argumentatie te geven. Dát wordt aan de kaak gesteld, en daar zou jij je ook achter moeten scharen.
Steek je vinger eens in een brandende kaars. Dan trek je die snel terug. Of niet? Je voelt dat het pijn doet... En ik weet het, gevoel kan subjectief zijn, maar toch... Het zijn geen loze losse veroodelingen, maar in ben er tot het diepste van mij hart van overtuigd dat het zo nooit kan.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef://Gewijzigd, n.a.v. PB-wisseling
Nou, nee hoor, althans niet door mij.
Maar vind je het ook niet fundamenteel onjuist dat DIA zijn beschuldigingen geheel op gevoel baseerd en geen feiten noemt?
-DIA- schreef:Steek je vinger eens in een brandende kaars. Dan trek je die snel terug. Of niet? Je voelt dat het pijn doet... En ik weet het, gevoel kan subjectief zijn, maar toch... Het zijn geen loze losse veroodelingen, maar in ben er tot het diepste van mij hart van overtuigd dat het zo nooit kan.
En toch weet ik zeker dat je dan ook preies kunt noemen wat en wanneer er fout gaat.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:
Erasmiaan schreef:
Luther schreef:
Ik beschuldig niemand. Sterker nog, ik ben het met je eens, getuige mijn 'Precies'. En dat betrof je opmerking dat je dan andere reacties krijgt. Verder heeft DIA gezegd dat hij tijd moet hebben om te argumenteren, maar niet dat er geen argumenten komen. Zolang hij nog van plan is argumenten te geven vind ik een en ander nog niet laakbaar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef: Ik beschuldig niemand. Sterker nog, ik ben het met je eens, getuige mijn 'Precies'. En dat betrof je opmerking dat je dan andere reacties krijgt. Verder heeft DIA gezegd dat hij tijd moet hebben om te argumenteren, maar niet dat er geen argumenten komen. Zolang hij nog van plan is argumenten te geven vind ik een en ander nog niet laakbaar.
Helder. Ik neem het woord 'beschuldiging' terug.
Ik vind het afwijzen van in dit geval ds. Simons wel laakbaar, als dat gebeurd zonder argumenten te noemn.
Joannah

Bericht door Joannah »

kan iemand misschien to the point komen en vertellen WAT ds Simons zou zeggen, wat niet bijbels is?
Als ik me zou moeten laten waarschuwen voor deze predikant, wil ik wel graag weten waartegen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Joannah schreef:kan iemand misschien to the point komen en vertellen WAT ds Simons zou zeggen, wat niet bijbels is?
Als ik me zou moeten laten waarschuwen voor deze predikant, wil ik wel graag weten waartegen.
Dat vragen we dus al een hele morgen aan DIA. maar DIA heeft om geduld en tijd gevraagd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Joannah schreef:kan iemand misschien to the point komen en vertellen WAT ds Simons zou zeggen, wat niet bijbels is?
Dat vragen we dus al een hele morgen aan DIA. maar DIA heeft om geduld en tijd gevraagd.
Tot die tijd op slot. :lock
Gesloten