GroenLinks en de niet-werkende vrouw
-
Re: GroenLinks en de niet-werkende vrouw
Erasmiaan, apart dat christelijke schippers hun kinderen bij een internaat onderbrachten. Was de vrouw (moeder dus) dan mee met (haar man) de schipper?
memento schreef:Dat is geen veroordelen. Ik zeg alleen dat ik dat een onverantwoorde manier vind van omgaan met je trouwbelofte. Want hoe kan je waar maken, waar je in de trouwdienst JA op zegt, als je zoveel weg bent (5 of 6 dagen per week voor sommige internationale vrachtwagenchauffeurs, of een half jaar voor militairen, of 3 a 4 maanden voor functies op de grote vaart)?

Nachtdiensten kan je combineren. In de zorg heb je ze 1 week per maand maximaal (meestal minder), tenzij je zelf meer wilt. En nachtdiensten kan je ook combineren met een gezin, denk aan slapen tot 4 uur 's middags, de rest van de dag ben je er dan voor je vrouw en kinderen: dan ben je als vader meer thuis dan menig ander vader/echtgenoot.sela schreef:memento schreef:Dat is geen veroordelen. Ik zeg alleen dat ik dat een onverantwoorde manier vind van omgaan met je trouwbelofte. Want hoe kan je waar maken, waar je in de trouwdienst JA op zegt, als je zoveel weg bent (5 of 6 dagen per week voor sommige internationale vrachtwagenchauffeurs, of een half jaar voor militairen, of 3 a 4 maanden voor functies op de grote vaart)?en nachtdiensten?
- FlyingEagle
Heeft iemand al gedacht aan het feit dat tegenwoordig huizen zo duur zijn dat ze zonder 2e salaris niet te financieren zijn? (met name starters) en nee, wij willen geen duur hoek of vrij staande woning.... Hier in de omgeving begint een normale tussen woning vanaf €230.000
zonder de inkomsten van mijn vrouw kunnen we nog niet eens een appartement betalen!
zonder de inkomsten van mijn vrouw kunnen we nog niet eens een appartement betalen!
Gelukkig zijn er genoeg gemeenten in NL, waar met 1 a 2 jaar ingeschreven staan, een eenvoudig beginnersflatje hebt, en met 3 of meer jaren ingeschreven staan heb je ruime keus uit grote appartementen, en met 4 a 5 jaar zelfs grote rijtjeshuizen. Vroeger was huren voordat je ging kopen ook heel normaal. En in de tijd van onze oma's moesten veel starters zelfs nog eerst "inwonen"...FlyingEagle schreef:Heeft iemand al gedacht aan het feit dat tegenwoordig huizen zo duur zijn dat ze zonder 2e salaris niet te financieren zijn? (met name starters) en nee, wij willen geen duur hoek of vrij staande woning.... Hier in de omgeving begint een normale tussen woning vanaf €230.000
- Bert Mulder
- Contacteer:
Helaas, ja...Marie-Henriëtte schreef:Erasmiaan, apart dat christelijke schippers hun kinderen bij een internaat onderbrachten. Was de vrouw (moeder dus) dan mee met (haar man) de schipper?
en zo spaarden ze een matrozenloon uit....
tot schade van de kinderen en enig gezinsleven....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
wij zijn 22 jaar geleden ook begonnen in een bakhuisje; en we waren er erg gelukkig
Toen konden we onverwachts voor een spotprijs een huis kopen (58.000 gulden) met 60 meter tuin.
Er moest wel veel aan gedaan worden, maar dat was geen probleem. Dat doe je door de jaren heen.
Toen ons gezin groeide hadden we geen geld voor een groter huis; het 7e kind hebben we vanwege ruimtegebrek aan het plafond moeten hangen (het wiegje dan hè
). Maar het ging wél! En de Heere zorgde ook toen onverwachts weer voor een betaalbaar groter huis.
"Gij hebt o albestierend Koning, de plaats bepaald van ieders woning"
en wil je een Bijbelse pleitgrond: Bescheiden hebben de bepalingen van hun woning (Handelingen 17)
Laten we ook wat financiële zaken betreft in afhankelijkheid van de Heere leven. We kunnen allemaal best een stapje terug.
Bij de meeste stelletjes die ik zie trouwen heb ik nou niet echt het idee dat ze in geldnood verkeren. En anders wordt het misschien tijd dat jongelui eerder gaan sparen.

Toen konden we onverwachts voor een spotprijs een huis kopen (58.000 gulden) met 60 meter tuin.
Er moest wel veel aan gedaan worden, maar dat was geen probleem. Dat doe je door de jaren heen.
Toen ons gezin groeide hadden we geen geld voor een groter huis; het 7e kind hebben we vanwege ruimtegebrek aan het plafond moeten hangen (het wiegje dan hè

"Gij hebt o albestierend Koning, de plaats bepaald van ieders woning"
en wil je een Bijbelse pleitgrond: Bescheiden hebben de bepalingen van hun woning (Handelingen 17)
Laten we ook wat financiële zaken betreft in afhankelijkheid van de Heere leven. We kunnen allemaal best een stapje terug.
Bij de meeste stelletjes die ik zie trouwen heb ik nou niet echt het idee dat ze in geldnood verkeren. En anders wordt het misschien tijd dat jongelui eerder gaan sparen.
Heb je er wel eens aan gedacht dat een huis huren ook geen schande is? Zoals helaas wel in onze gezindte lijkt gedacht te worden?FlyingEagle schreef:Heeft iemand al gedacht aan het feit dat tegenwoordig huizen zo duur zijn dat ze zonder 2e salaris niet te financieren zijn? (met name starters) en nee, wij willen geen duur hoek of vrij staande woning.... Hier in de omgeving begint een normale tussen woning vanaf €230.000
Ja, omdat alle huizen kapot waren geschoten. Ideale tijd was dat...memento schreef:Gelukkig zijn er genoeg gemeenten in NL, waar met 1 a 2 jaar ingeschreven staan, een eenvoudig beginnersflatje hebt, en met 3 of meer jaren ingeschreven staan heb je ruime keus uit grote appartementen, en met 4 a 5 jaar zelfs grote rijtjeshuizen. Vroeger was huren voordat je ging kopen ook heel normaal. En in de tijd van onze oma's moesten veel starters zelfs nog eerst "inwonen"...FlyingEagle schreef:Heeft iemand al gedacht aan het feit dat tegenwoordig huizen zo duur zijn dat ze zonder 2e salaris niet te financieren zijn? (met name starters) en nee, wij willen geen duur hoek of vrij staande woning.... Hier in de omgeving begint een normale tussen woning vanaf €230.000
In Gouda zijn geen beginnersflatjes, tenzij je tussen de Marokkanen wilt wonen. En ruime keus is er helemaal niet. Je kunt inschrijven op het aanbod en hopen dat je de meeste punten hebt. En anders vrije sector: 800-1200 euro per maand ben je zomaar kwijt, wil je een beetje serieus wonen.
Huren voor kopen is altijd redelijk zeldzaam geweest. Wie ging voor huur kocht later niet meer. Maar uitzonderingen houd je altijd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- FlyingEagle
Dat is zeker geen schande, doen we nu ook naar tevredenheid, het is alleen niet zo groot. En ook huren is hier duur. We willen alleen wat groter (en nee geen kasteel) in de winter moet het was rek in de kamer staan en moet je er met een beetje moeite langs wringen. Is geen schande helemaal niet, alleen erg lastig. En ja laat hier nu een groot aanbod van (betaalbare) huur huizen zijnMister schreef:Heb je er wel eens aan gedacht dat een huis huren ook geen schande is? Zoals helaas wel in onze gezindte lijkt gedacht te worden?FlyingEagle schreef:Heeft iemand al gedacht aan het feit dat tegenwoordig huizen zo duur zijn dat ze zonder 2e salaris niet te financieren zijn? (met name starters) en nee, wij willen geen duur hoek of vrij staande woning.... Hier in de omgeving begint een normale tussen woning vanaf €230.000

- Bert Mulder
- Contacteer:
is dat zo slecht dan?refo schreef:In Gouda zijn geen beginnersflatjes, tenzij je tussen de Marokkanen wilt wonen.
Kan je gelijk evangeliesatiewerk doen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
memento schreef:Nachtdiensten kan je combineren. In de zorg heb je ze 1 week per maand maximaal (meestal minder), tenzij je zelf meer wilt. En nachtdiensten kan je ook combineren met een gezin, denk aan slapen tot 4 uur 's middags, de rest van de dag ben je er dan voor je vrouw en kinderen: dan ben je als vader meer thuis dan menig ander vader/echtgenoot.sela schreef:memento schreef:Dat is geen veroordelen. Ik zeg alleen dat ik dat een onverantwoorde manier vind van omgaan met je trouwbelofte. Want hoe kan je waar maken, waar je in de trouwdienst JA op zegt, als je zoveel weg bent (5 of 6 dagen per week voor sommige internationale vrachtwagenchauffeurs, of een half jaar voor militairen, of 3 a 4 maanden voor functies op de grote vaart)?en nachtdiensten?

volgens mij ben je best aardig. en serieus en stellig

en ben ik zelf misschien wat minder stelling naar de beroepen die je noemt in relatie tot de genoemde belofte.
-
Inderdaad. Zoiets staat voor mij gelijk aan eigen kinderen "afleveren" bij een kinderdagverblijf.Bert Mulder schreef:Helaas, ja...Marie-Henriëtte schreef:Erasmiaan, apart dat christelijke schippers hun kinderen bij een internaat onderbrachten. Was de vrouw (moeder dus) dan mee met (haar man) de schipper?
Dat vind ik wel een beetje al te stellig. Je hebt schipperskinderen die er inderdaad problemen van ondervinden, maar je hebt er ook die dat in hun beleving normaal vinden. Het hoort gewoon bij het schippersleven.Marie-Henriëtte schreef:Inderdaad. Zoiets staat voor mij gelijk aan eigen kinderen "afleveren" bij een kinderdagverblijf.Bert Mulder schreef:Helaas, ja...Marie-Henriëtte schreef:Erasmiaan, apart dat christelijke schippers hun kinderen bij een internaat onderbrachten. Was de vrouw (moeder dus) dan mee met (haar man) de schipper?
-
Natuurlijk. Net zoals het er "gewoon" bij hoort dat ouders tegenwoordig beide een betaalde baan hebben en hun kinderen onderbrengen bij een kinderdagverblijf. Voor mij is er geen verschil tussen je kind onderbrengen bij een dagverblijf of internaat. Ja, wel een klein verschil, bij een kinderdagverblijf worden de kinderen aan het einde van de middag nog opgehaald en slapen zij thuis en in de weekenden zijn zij ook thuis. Bij een internaat is dat niet zo, want de ouders blijven dan nog veel langer weg.eilander schreef:Dat vind ik wel een beetje al te stellig. Je hebt schipperskinderen die er inderdaad problemen van ondervinden, maar je hebt er ook die dat in hun beleving normaal vinden. Het hoort gewoon bij het schippersleven.Marie-Henriëtte schreef:Inderdaad. Zoiets staat voor mij gelijk aan eigen kinderen "afleveren" bij een kinderdagverblijf.Bert Mulder schreef:Helaas, ja...Marie-Henriëtte schreef:Erasmiaan, apart dat christelijke schippers hun kinderen bij een internaat onderbrachten. Was de vrouw (moeder dus) dan mee met (haar man) de schipper?
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 23 mar 2010, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.