De oudste was waarschijnlijk wel mijn moeder, hoewel niet elke leeftijd zo tot me door is gedrongen... Dat hij bij mijn moeder haar meisjesnaam vergat viel me wel op, maar dat zal ik hem niet euvel duiden....Gijs83 schreef:Tja, die lijst met namen. Is ieder jaar verschillend. Voor sommige mensen heel aangrijpend, komt alles weer boven. Voor mij persoonlijk waar daar geen namen van personen van zeer nabij bij. De lijst was in onze gemeente uiteindelijk van gemiddelde lengte(27 namen) waarvan de jongste 57 was(dat was gelijk de 1e) en de oudste dat weet ik niet zeker, maar dat kon de moeder van -DIA- nog wel eens geweest zijn, daar maakte de dominee volgens mij de enige vergissing. Hij vergat haar eigen(meisjes) naam.JolandaOudshoorn schreef:2009, anders dan verwacht... zeker. En toch, zoveel zegeningen weer mogen ontvangen! Weer een jaar om vol dankbaarheid om terug te kijken.
Toch zal oudejaarsavond bij ons wat anders worden dan gedacht. In verband met het overlijden van mijn schoonvader is gevraagd of wij de oudejaarsdienst in de gemeente van mijn schoonmoeder willen bijwonen. Het zal wel vreemd zijn om de naam van je (schoon)vader of man te horen bij de lijst van overledenen. Geen idee eigenlijk wat we de rest van de avond gaan doen, een uitbundig feest zal het niet worden. Wel verwondering!
Bijzonder was dat er in de gemeente van West hier ter plaatse helemaal niemand was overleden het achterliggende jaar. Toch een gemeente van zo'n 1200 leden. Komt omdat het in een nieuwbouwwijk ligt met veel jonge gezinnen. 65+ers zijn daar nauwelijks.
Vorig jaar had West er geloof ik ook maar 1 toch? In ieder geval ook heel weinig.