Een stukje polemiek kan toch geen kwaad ?Afgewezen schreef:Ben ik niet met je eens. Zoals ik al zei: Kole wordt gedoogd, maar mag men er nog wel iets van vinden?memento schreef:Is het reëel dat een officieel kerkelijk orgaan publiekelijk commentaar uit op een mede-ambtsbroeder? Dat valt m.i. alleen te rechtvaardigen in het kader van een discussie, of in het kader van tucht. In alle andere gevallen is het gewoon een kerkelijk ex-cathedra spreken over wat de enige juiste visie is.
Verder denk ik dat een kerkelijk blad geen polemisch blaadje moet worden, in die zin dat verschillende meningen 'gelijke' rechten mogen hebben. Dat werkt verwarrend en verwoestend. Ik vind het ook niet wijs wat Kole doet, helemaal niet. Hij mag blij zijn dát er geen kerkelijke stappen ondernomen worden. Maar dat het 'officiële' orgaan van een kerkgenootschap dit soort praktijken afkeurt, ja, dat kan ik me goed voorstellen.
En als dat niet gewenst is , dan is het toch wel zeer wenselijk dat alle flanken aan het woord komen.
Of het wijs is van Kole, daar ben ik nog niet over uit. Ik weet zijn diepste motieven niet. Het terugtrekken in ons bevindelijk bastion is ook de oplossing niet.
Maar als ik de breedte zie heb ik ook mijn bedenkingen, maar om iemand op deze wijze daarop aantevallen gaat mij te ver.
Wat de reformatorisch synode betreft, meer dan welkom. Maar ik vrees dan je er dan geen twee, maar misschien wel 8 nodig hebt.
Hoeveel reformatorische kerkverbanden hebben we ook al weer ... ?