Hoe calvinistisch ben jij?

Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door BJD »

oeps dat viel wat tegen.. Alhoewel ik wat andere vragen had verwacht..

Mijn score

Test je C-Factor 67%

Je hebt calvinistische trekken. Je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. Hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart-wit op te stellen. Matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan.

Soberheid 17% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Relaties 67% Je bent betrouwbaar in relaties, maar het mag best eens wat uitbundiger. En wees niet bang voor emoties!

Rechtlijnigheid 80% Je hebt iets rechtlijnigs, zoals wel meer calvinisten hebben. Voordeel is dat men op je aankan, nadeel dat genieten niet je sterkste kant is. Laat eens wat van je afglijden. Onnuttige zaken maken het leven aangenamer!

Geloof 100% Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.

Arbeid 71% Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door BJD »

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door Hendrikus »

BJD schreef:oeps dat viel wat tegen.. Alhoewel ik wat andere vragen had verwacht..

Test je C-Factor 67%.
We kunnen elkaar de hand geven. Hoewel de score op een iets andere manier tot stand kwam, was het uiteindelijke percentage hetzelfde ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door Kaw »

Code: Selecteer alles

Verbazingwekkend is dat niet als men bedenkt dat (anders dan de huidige creationisten) Calvijn de Bijbel niet letterlijk nam. Voor hem was het een boek dat primair Gods heil predikte, geen onfeilbare bron van wetenschappelijke informatie. Calvijn heeft de natuurwetenschap juist bevrijd uit zijn theologische boeien. Wetenschap als middel om de rijkdom van Gods schepping te doorgronden, ook al dachten latere ’calvinisten’ daar anders over.
Dat komt uit die column. Is dat waar???
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door Bert Mulder »

kheb het wel gezeid, dat dit RomaForum is....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door Rens »

wélja....geef mij de schuld maar weer......... :humhihi
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door Rens »

Rens schreef:ik kwam uit op 87%.......voor wat het waard is, zo'n c-test..........
uit de e-mail bleek dat het 86% is....:

Test je C-Factor 86%
Je bent een volbloed calvinist. Gepokt en gemazeld in de calvinistische leer sta je principieel in het leven. Je bent een hardwerkend persoon, met oog voor de ander. Je laat je daar echter niet op voorstaan, voor God is immers een ieder schuldig. Je emoties weet je te beteugelen, en van een gemakkelijk luxe leventje kan niemand je beschuldigen.
ID Categorie Score Commentaar
38 Soberheid 33% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.
37 Relaties 100% Je bent betrouwbaar in relaties, maar het mag best eens wat uitbundiger. En wees niet bang voor emoties!
36 Rechtlijnigheid 100% Je hebt iets rechtlijnigs, zoals wel meer calvinisten hebben. Voordeel is dat men op je aankan, nadeel dat genieten niet je sterkste kant is. Laat eens wat van je afglijden. Onnuttige zaken maken het leven aangenamer!
33 Geloof 100% Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.
34 Arbeid 100% Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.

......................................................ach, tja, wat zal ik zeggen/mompelen........'t is ook nóóit goed.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door Bert Mulder »

Kaw schreef:

Code: Selecteer alles

Verbazingwekkend is dat niet als men bedenkt dat (anders dan de huidige creationisten) Calvijn de Bijbel niet letterlijk nam. Voor hem was het een boek dat primair Gods heil predikte, geen onfeilbare bron van wetenschappelijke informatie. Calvijn heeft de natuurwetenschap juist bevrijd uit zijn theologische boeien. Wetenschap als middel om de rijkdom van Gods schepping te doorgronden, ook al dachten latere ’calvinisten’ daar anders over.
Dat komt uit die column. Is dat waar???
Terwijl de Bijbel geen aardrijkskundeboek is, meen ik toch te durven stellen dat het scheppingsverhaal, zo als het in de hele Bijbel beschreven is, zo ook letterlijk door Calvijn genomen is. Zo ik wel eens een citaat van Calvijn willen zien, waar hij iets niet letterlijk neemt. En daarbij bedoelen we natuurlijk niet iets dat in geestelijke of figuurlijke zin verstaan moet worden, om reden van de Bijbel zelf.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
ConservatieForever
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 dec 2008, 17:17
Locatie: Holland
Contacteer:

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door ConservatieForever »

Test je C-Factor 69%


Je hebt calvinistische trekken. Je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. Hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart-wit op te stellen. Matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan.
ID Categorie Score Commentaar
38 Soberheid 17% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.
37 Relaties 67% Je bent betrouwbaar in relaties, maar het mag best eens wat uitbundiger. En wees niet bang voor emoties!
36 Rechtlijnigheid 60% Je hebt iets rechtlijnigs, zoals wel meer calvinisten hebben. Voordeel is dat men op je aankan, nadeel dat genieten niet je sterkste kant is. Laat eens wat van je afglijden. Onnuttige zaken maken het leven aangenamer!
33 Geloof 100% Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.
34 Arbeid 100% Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.

dit vraagt een nadere analyse en enige zelfreflectie............
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33493
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door Tiberius »

henriët schreef:Misschien is t wel calvinistisch hoe ik met deze test omga...
vind t werkelijk onzinnig.. en niet toevoegen....
Een echt leutertopic, zogezegd. :)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:
henriët schreef:Misschien is t wel calvinistisch hoe ik met deze test omga...
vind t werkelijk onzinnig.. en niet toevoegen....
Een echt leutertopic, zogezegd. :)
meen dat ik deze post had verwijderd?????????????????????


maarre..

ach nee. ik hou mn mond...en raak de toetsen even niet aan....




















10
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door Ariene »

Test je C-Factor 83%

Je bent een volbloed calvinist. Gepokt en gemazeld in de calvinistische leer sta je principieel in het leven. Je bent een hardwerkend persoon, met oog voor de ander. Je laat je daar echter niet op voorstaan, voor God is immers een ieder schuldig. Je emoties weet je te beteugelen, en van een gemakkelijk luxe leventje kan niemand je beschuldigen.
ID Categorie Score Commentaar
38 Soberheid 67% Je lijkt wel een calvinist! Matig, beheerst, en planmatig ga je door het leven. Vergeet niet dat Calvijn zelf heel goed van het leven wist te genieten!
37 Relaties 100% Je bent betrouwbaar in relaties, maar het mag best eens wat uitbundiger. En wees niet bang voor emoties!
36 Rechtlijnigheid 40% Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!
33 Geloof 100% Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.
34 Arbeid 100% Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33493
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door Tiberius »

henriët schreef:
Tiberius schreef:
henriët schreef:Misschien is t wel calvinistisch hoe ik met deze test omga...
vind t werkelijk onzinnig.. en niet toevoegen....
Een echt leutertopic, zogezegd. :)
meen dat ik deze post had verwijderd?????????????????????
Ik zie het nu, ja.
Maar ik had al op citeer geklikt.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:
henriët schreef:
Tiberius schreef:
henriët schreef:Misschien is t wel calvinistisch hoe ik met deze test omga...
vind t werkelijk onzinnig.. en niet toevoegen....
Een echt leutertopic, zogezegd. :)
meen dat ik deze post had verwijderd?????????????????????
Ik zie het nu, ja.
Maar ik had al op citeer geklikt.
maakt niet uit..
dezelfde mening blijf ik houden..
gewoon zo n testje..
snap niet dat 'men'erin trapt.. och ja...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Hoe calvinistisch ben jij?

Bericht door Bert Mulder »

Tuurlijk is het een leutertopic...

Vooral omdat het over iets uit de krant is. En nog niet eens het erdee....

Ze gebruiken gewoon Calvijn, en de valse stereotypen, om er een centje uit te slaan

DUHHH
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie