en als ze nou eens Urtica zouden heten?MarthaMartha schreef:... ik best snap dat ze brandnetels "brandnetels" noemen.....
[want dat doen ze...]
en als ze nou eens Urtica zouden heten?MarthaMartha schreef:... ik best snap dat ze brandnetels "brandnetels" noemen.....
Dan ook, want dat komt van het Latijnse 'uro', ik brand.Hendrikus schreef:en als ze nou eens Urtica zouden heten?MarthaMartha schreef:... ik best snap dat ze brandnetels "brandnetels" noemen.....
[want dat doen ze...]
je maakt een zeeeeeeeeeeeeeeer grote fout...fluitje schreef:- er hele mooie voorbeelden zijn van pleonasme?
- witte sneeuw
- zwarte steenkool
- nat water
- dood lijk
- nieuwsgierige vrouw
Nou als je dat dan heel hard en snel zegt, met de nadruk op Ur.....Hendrikus schreef:en als ze nou eens Urtica zouden heten?MarthaMartha schreef:... ik best snap dat ze brandnetels "brandnetels" noemen.....
[want dat doen ze...]
gelukkig ben ik dan de uitzondering die de regel bevestigd....fluitje schreef:- er hele mooie voorbeelden zijn van pleonasme?
- witte sneeuw
- zwarte steenkool
- nat water
- dood lijk
- nieuwsgierige vrouw
Zouden mannen per definitie NIET nieuwsgierig zijn..............MarthaMartha schreef:gelukkig ben ik dan de uitzondering die de regel bevestigd....fluitje schreef:- er hele mooie voorbeelden zijn van pleonasme?
- witte sneeuw
- zwarte steenkool
- nat water
- dood lijk
- nieuwsgierige vrouw![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
fluitje schreef:- ik hier zit te gieren van het lachen.![]()
![]()
![]()
![]()
Ben bang een paar hyves-vriendinnen kwijt te raken.
als het goed is, staat er in de buurt van de brandnetels ook weegbree. En dat verzacht de pijn enorm. Blaadjes kneuzen en over de brandplekken wrijven. En anders insmeren met azijn (maar dat is wat minder prettig voor de omgevingMarthaMartha schreef:Nou als je dat dan heel hard en snel zegt, met de nadruk op Ur.....Hendrikus schreef:en als ze nou eens Urtica zouden heten?MarthaMartha schreef:... ik best snap dat ze brandnetels "brandnetels" noemen.....
[want dat doen ze...]
dan klinkt het wel ongeveer als een woord wat je wil zeggen als je er ingrijpt....
vriendschap verdraagt ( bijna) alle dingen dus vanwaar je angst?????fluitje schreef:- ik hier zit te gieren van het lachen.![]()
![]()
![]()
![]()
Hij heeft het blijkbaar heeeeeeeeeel erg bont gemaakt!henriët schreef:vriendschap verdraagt ( bijna) alle dingen dus vanwaar je angst?????fluitje schreef:- ik hier zit te gieren van het lachen.![]()
![]()
![]()
![]()