Welke van de twee kies je? (spelletje) [1]
- Bert Mulder
- Contacteer:
Re: welke van de twee kies je? (spelletje)
vroomheid - maar niet schijnheilig
aub geen gierige vrek - geeft nederlanders in Canada een slechte naam...
buiten is de speeltuin...
piano of orgel?
aub geen gierige vrek - geeft nederlanders in Canada een slechte naam...
buiten is de speeltuin...
piano of orgel?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
en hoezo zegt je vrouw geven...Mister schreef:Mijn vrouw zegt geven...
Naar Buiten of de speeltuin
en wat vind je zelf
speeltuin..
lekker buiten...
of binnen indoor..
kan jezelf kiezen welke en zit je niet zo in ´eigen sfeer´

schoolzicht of molenzicht

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
pleonasme of tautologie?Bert Mulder schreef:aub geen gierige vrek -

~~Soli Deo Gloria~~
- Bert Mulder
- Contacteer:
kun je die ete?Hendrikus schreef:pleonasme of tautologie?Bert Mulder schreef:aub geen gierige vrek -
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Molenzicht natuurlijk. Want ik heb geen idee wat Molenzicht ishenriët schreef:schoolzicht of molenzicht

Pinda's of cashewnoten?
~~Soli Deo Gloria~~
dit heet tautologie!Hendrikus schreef:pleonasme of tautologie?Bert Mulder schreef:aub geen gierige vrek -
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
eg nie!henriët schreef:dit heet tautologie!Hendrikus schreef:pleonasme of tautologie?Bert Mulder schreef:aub geen gierige vrek -
~~Soli Deo Gloria~~
WHAHAHAHAHendrikus schreef:Molenzicht natuurlijk. Want ik heb geen idee wat Molenzicht ishenriët schreef:schoolzicht of molenzicht![]()
Pinda's of cashewnoten?
ik wist het gewoon, nou ja, ik vind een school op de uitzicht wel leuk, en vrolijk al die kinderen, toch...
zit jij te borrelen...
met je pinda s
cashewnoten, ben ik dol op!
kauwgom of spek
echt welHendrikus schreef:eg nie!henriët schreef:]dit heet tautologie!Bert Mulder schreef:aub geen gierige vrek -
- Bert Mulder
- Contacteer:
spek natuurlijk
kauwgum is vies...
probeer maar eens in Singapore...
steak of roast?
kauwgum is vies...
steak of roast?
kauwgom natuurlijk.. van spek wordt je spekBert Mulder schreef:spek natuurlijk
kauwgum is vies...
steak of roast?

roast ken ik niet, dus kan ik niet kiezen..
geef mn beurt dus door...
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/664henriët schreef:echt welHendrikus schreef:eg nie!Bert Mulder schreef:aub geen gierige vrek -
In een pleonasme wordt een eigenschap die noodzakelijk eigen is aan het genoemde ten overvloede in een bepaling uitgedrukt, al dan niet opzettelijk; voorbeelden: houten boomstam, dubbel openslaande porte-briséedeuren. De eigenschap wordt altijd in een andere woordsoort uitgedrukt dan het hoofdwoord; een pleonasme bestaat dan ook vaak uit een combinatie van een bijvoeglijk en een zelfstandig naamwoord.
Een tautologie noemt het begrip of denkbeeld tweemaal of meerdere malen; voorbeelden: enkel en alleen, blij en verheugd, pais en vree. Een tautologie bestaat meestal uit twee of meer woorden van dezelfde woordsoort, dikwijls twee bijvoeglijke of twee zelfstandige naamwoorden.
~~Soli Deo Gloria~~
Heel goed geciteerd.Hendrikus schreef:
In een pleonasme wordt een eigenschap die noodzakelijk eigen is aan het genoemde ten overvloede in een bepaling uitgedrukt, al dan niet opzettelijk; voorbeelden: houten boomstam, dubbel openslaande porte-briséedeuren. De eigenschap wordt altijd in een andere woordsoort uitgedrukt dan het hoofdwoord; een pleonasme bestaat dan ook vaak uit een combinatie van een bijvoeglijk en een zelfstandig naamwoord.
Een tautologie noemt het begrip of denkbeeld tweemaal of meerdere malen; voorbeelden: enkel en alleen, blij en verheugd, pais en vree. Een tautologie bestaat meestal uit twee of meer woorden van dezelfde woordsoort, dikwijls twee bijvoeglijke of twee zelfstandige naamwoorden.
Ik heb dit op school ook geleerd, maar in mijn taalgebruik is daar weinig van overgebleven.
Next question please?
drikus, ok ik heb ze verwisseld..jvdg schreef:Heel goed geciteerd.Hendrikus schreef:
Ik heb dit op school ook geleerd, maar in mijn taalgebruik is daar weinig van overgebleven.
ONTOPIC