Je Nick-name

memento

Re: Je Nick-name

Bericht door memento »

judith schreef:
Avi schreef:Avi komt van Aviya, ook wel geschreven als Abiya. (komt weer van Abigaill)
De betekenis mag je zelf opzoeken.
:livre
Ik weet het: de vreugde van de Vader

Mijn naam:

judith
Meisjes naam, een groet van de oude indianen.
:mdr

Judith
Judith is een joodse heldin en symbool van de strijd van de joden tegen hun onderdrukkers.

Nooit geweten, dat Judith zoveel betekend.... :hum
Als je Judith heet, moet je eigenlijk eens het apocriefe Bijbelboek Judith lezen. Een mooi en leuk verhaal. De NBV (met deutro-canonieke boeken) heeft een goed leesbare versie.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

memento schreef:
judith schreef:
Avi schreef:Avi komt van Aviya, ook wel geschreven als Abiya. (komt weer van Abigaill)

Mijn naam:

judith

Judith
Judith is een joodse heldin en symbool van de strijd van de joden tegen hun onderdrukkers.

Als je Judith heet, moet je eigenlijk eens het apocriefe Bijbelboek Judith lezen. Een mooi en leuk verhaal. De NBV (met deutro-canonieke boeken) heeft een goed leesbare versie.
Wat je hier kan lezen: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ju ... =nl&set=10 :)
parsifal

Bericht door parsifal »

Judith en Jael dat zijn ideale vrouwen :).

Mijn naam komt van een ridder uit een oud verhaal. Hij was degene die de graal vond.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

parsifal schreef:Judith en Jael dat zijn ideale vrouwen :).

Mijn naam komt van een ridder uit een oud verhaal. Hij was degene die de graal vond.
En? Heb jij 'm al gevonden? :?
judith

Bericht door judith »

memento schreef:
judith schreef:

Mijn naam:

judith

Judith

Ben benieuwd...... :)
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
parsifal

Bericht door parsifal »

Afgewezen schreef:
parsifal schreef:Judith en Jael dat zijn ideale vrouwen :).

En? Heb jij 'm al gevonden? :?
Er zijn verschillende opvattingen over wat de graal is, maar in de meest positieve zin is het antwoord ja.

Ik heb deze naam echt gekozen na het lezen van het boek van Jaap ter Haar over koning Arthur. Parsifal deed daar de uitspraak "Ik ben een schepsel van God, denk daar nooit te min over."
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
RacecaR

Bericht door RacecaR »

fluitje schreef:Ik wandel nu een paark weekjes op het forum rond. Leuke contacten inmiddels.

Maar ik ben eigenlijk wel eens nieuwsgierig naar de betekenis, herkomst of gedachte achter jullie nick-names.
Uiteraard zonder je identiteit vrij te geven natuurlijk als je dat niet wil.
Middelste deel van een palindroom: "baas neem een racecar, neem een saab". Toen ik me aanmeldde, had ik deze net voorbij zien komen.
Ria

Bericht door Ria »

Tsja, Waar ´Ria´ toch vandaan komt ;)
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik heb hier geen nickname, ik ben gewoon Marnix.

Goede vrienden van vroeger noemen we wel "Bix". Nou is dat bij mijn weten paardenvoer dus of ik daar blij mee moet zijn..... :D Het komt volgens mij nog van heel vroeger, toen van "Marnix" geregeld "Bambix" werd gemaakt. Dat was blijkbaar nog teveel moeite en gereduceerd tot 1 lettergreep werd het dan Bix... En dat is een beetje blijven hangen bij sommigen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie