Curatorium Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten in Nederland
Het is niet zo vruchtbaar om naar persoonlijke dingen te gaan gissen, onder dat voorbehoud is dit topic ook open.
Ik vind dit een terechte opmerking. We weten ook hier niet hoe de gang van zaken precies is gegaan. Speculeren is niet nodig, maar het is wel duidelijk dat je bovenstaande zinnen op meerdere manieren kunt uitleggen.Johannes 3:16 schreef:Je mag toch eigenlijk wel verwachten dat er ook een reden gegeven wordt om deze student langer te laten proponeren, of liet de Wachter Sions het bij deze woorden?petite schreef:Ik las zojuist in de Wachter Sions dat de besluiten rondom het langer laten proponeren van stud. J.A. Westrate met instemming van de student zijn genomen.
Verder las ik er ook dat de examens van beide studenten naar tevredenheid zijn afgelegd.
Dus waarschijnlijk dat we vorige week wat te snel onze conclusies hebben getrokken.
En wat dat instemmen betreft, als ik in een bepaalde situatie zeg 'het moet dan maar...', dan stem ik ook in, of ik het er nu mee eens ben of niet.
Ik vraag me ook af of het iets toevoegt om de exacte reden te weten.
Toen de beroepbaarstelling van de toenmalige dhr Zwartbol een jaar werd uitgesteld werd de exacte reden ook niet gegeven. Maar ik geloof niet dat er veel mensen dat destijds als een probleem ervaarden.
Toen de beroepbaarstelling van de toenmalige dhr Zwartbol een jaar werd uitgesteld werd de exacte reden ook niet gegeven. Maar ik geloof niet dat er veel mensen dat destijds als een probleem ervaarden.
natuurlijk voegt dat niets toe, daar hebben we zelfs niets mee te maken, dus dat is juist opgemerkt,sunlover schreef:Ik vraag me ook af of het iets toevoegt om de exacte reden te weten.
maar je gelooft toch niet dat ze in DWS gaan schrijven, dhr W is het er wel niet mee eens, maar toch krijgt hij een half jaar 'verlenging'...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Verder stond er in dat dhr. L.M.P. Scholten de beide studenten nog verder zal begeleiden, maar dat als er nog eens nieuwe studenten toegelaten zouden worden, hij hen geen les zal geven. Dus dan zal er volgend jaar weer een andere docent bij moeten komen, of zou alleen ds. Roos de opleiding gaan verzorgen denken jullie?Johannes 3:16 schreef:Je mag toch eigenlijk wel verwachten dat er ook een reden gegeven wordt om deze student langer te laten proponeren, of liet de Wachter Sions het bij deze woorden?petite schreef:Ik las zojuist in de Wachter Sions dat de besluiten rondom het langer laten proponeren van stud. J.A. Westrate met instemming van de student zijn genomen.
Verder las ik er ook dat de examens van beide studenten naar tevredenheid zijn afgelegd.
Dus waarschijnlijk dat we vorige week wat te snel onze conclusies hebben getrokken.
En wat dat instemmen betreft, als ik in een bepaalde situatie zeg 'het moet dan maar...', dan stem ik ook in, of ik het er nu mee eens ben of niet.
Laatst gewijzigd door petite op 18 aug 2008, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Laatst gewijzigd door petite op 15 aug 2008, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
wat denk je zelf?petite schreef:Denken jullie dat er op de synode nog over deze dingen gehandeld zal worden, of zouden die alles laten zoals het curatorium besloten heeft?
het lijkt me wel vreemd als ze het nu gaan veranderen...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-
Laatst gewijzigd door petite op 18 aug 2008, 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat zou je nog meer willen weten dan,petite schreef:Sorry is inderdaad een beetje een kreupele vraagstelling,henriët schreef:wat denk je zelf?petite schreef:Denken jullie dat er op de synode nog over deze dingen gehandeld zal worden, of zouden die alles laten zoals het curatorium besloten heeft?
het lijkt me wel vreemd als ze het nu gaan veranderen...
maar ik bedoelde, zouden ze dan daarna alles nog wat helderder naar buiten brengen?
want uit de Wachter Sions kon je ook meer te weten komen dan uit dat artikel in het RD...
nee, petite, gewoon een halfjaar erbij.. that s all..
( gebed nodig lijkt me zo!)
Daar hebben ze (gelukkig) nooit iets als een curatorium verzonnen!petite schreef:Denken jullie dat er op de synode nog over deze dingen gehandeld zal worden, of zouden die alles laten zoals het curatorium besloten heeft?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Een curatorium lijkt mij juist goed, anders krijg allerlei 'wind van leer' in een kerk. Je ziet waar het naartoe met de kerken die dat niet kennen.vlinder schreef:Daar hebben ze (gelukkig) nooit iets als een curatorium verzonnen!petite schreef:Denken jullie dat er op de synode nog over deze dingen gehandeld zal worden, of zouden die alles laten zoals het curatorium besloten heeft?
Is het nu echt weer nodig deze welles-nietes discussie over te doen? Kom op zeg! Dit topic is voor nieuws over het curatorium van de GGN, niet voor voor en tegens van curatoriums.Gijs83 schreef:Een curatorium lijkt mij juist goed, anders krijg allerlei 'wind van leer' in een kerk. Je ziet waar het naartoe met de kerken die dat niet kennen.vlinder schreef:Daar hebben ze (gelukkig) nooit iets als een curatorium verzonnen!petite schreef:Denken jullie dat er op de synode nog over deze dingen gehandeld zal worden, of zouden die alles laten zoals het curatorium besloten heeft?
Dhr. Krijgsman is gisteren na de preek nog toegesproken door ds. J. Roos die hem het allerbeste toewenste. Na de synode hoopt hij te gaan proponeren.
D.V. morgenavond 10 juni, zal er een bidstond worden gehouden in de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden, voor de synode, die de daaropvolgende dag zal aanvangen om 10.30 uur in Barneveld.
Ds. Van Voorden hoopt voor te gaan. Aanvang 19.30 uur.
D.V. morgenavond 10 juni, zal er een bidstond worden gehouden in de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Opheusden, voor de synode, die de daaropvolgende dag zal aanvangen om 10.30 uur in Barneveld.
Ds. Van Voorden hoopt voor te gaan. Aanvang 19.30 uur.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ha Caprice,
Enig idee waar student Krijgsman komende zondag voorgaat?
Wat ik begreep uit de toespraak is dat hij niet de komende zondag voorgaat, maar de zondag erop. En het is altijd geheim waar ze dan zijn. Ik weet het dan ook niet.Theodorus schreef:Ha Caprice,
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck