Heartcry conferentie mei 2008

BJD

Re: Heartcry conferentie mei 2008

Bericht door BJD »

freek schreef:Dat geldt ook voor zijn verzuchting dat het 'weer' op een conferentie moest plaatsvinden. Waarom bieden veel kerken niet meer wat ze zouden moeten bieden: geestelijk voedsel om zondag aan zondag gesterkt het leven weer in te kunnen. Het bestaan en de noodzaak van een stichting als Heartcry is ten diepste een aanklacht richting onze kerken.
Ik geef oordeel over de conferentie opzich ('k geloof best dat er mooie lezingen zijn, ik moet ze alleen nog beluisteren,) maar die sfeer van bovenstaande heb ik wel moeite mee, en dat vind ik jammer. Het lijkt soms wel hoogmoedig.... Het komt bij mij een beetje over... "de kerk doet het niet goed, wij doen het veel beter". Dat zeg ik niet vanwege jouw posting, die onderliggende toon heb ik al meerdere malen opgemerkt.
freek

Bericht door freek »

BJD schreef:
freek schreef:Dat geldt ook voor zijn verzuchting dat het 'weer' op een conferentie moest plaatsvinden. Waarom bieden veel kerken niet meer wat ze zouden moeten bieden: geestelijk voedsel om zondag aan zondag gesterkt het leven weer in te kunnen. Het bestaan en de noodzaak van een stichting als Heartcry is ten diepste een aanklacht richting onze kerken.
Ik geef oordeel over de conferentie opzich ('k geloof best dat er mooie lezingen zijn, ik moet ze alleen nog beluisteren,) maar die sfeer van bovenstaande heb ik wel moeite mee, en dat vind ik jammer. Het lijkt soms wel hoogmoedig.... Het komt bij mij een beetje over... "de kerk doet het niet goed, wij doen het veel beter". Dat zeg ik niet vanwege jouw posting, die onderliggende toon heb ik al meerdere malen opgemerkt.
Nou ja...plenty mensen zitten met vragen waar ze niet uitkomen, en die niet écht beantwoord worden in hun eigen kerk. Als de lezingen en de nazorg op zo'n conferentie daar wel in voorzien, is dat een aanklacht richting sommige kerken/gemeenten waar voorgaande omschrijvning voor geldt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

freek schreef:Ooops het is wel een beetje lang geworden.
Maar goed om te lezen Freek!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JaCa
Contacteer:

Bericht door JaCa »

freek schreef: Kortom, het was goed om er te zijn. Op twee momenten was er gelegenheid om een getuigenis te doen van wat God in je leven gewerkt heeft. Het was mooi en indrukwekkend om dat te horen, maar het deed me ook een beetje pijn. Vrijwel iedereen was pas tot geloof gekomen op volwassen leeftijd, nadat ze hun jeugdjaren min of meer onverschillig hadden doorgebracht. Het moest bij iedereen gaan door een weg van strijd en onmogelijkheid, terwijl het bijbels gezien zo anders kan. Worden als een kind, gaat immers het beste als je nog kind bent. Ik hoop echt dat dit ook weer in onze gezinnen gestalte gaat krijgen. Want het mooiste getuigenis is nog altijd: ik heb van jongsaf aan de Heere liefgehad. Maar helaas heb ik dat niet gehoord. Aan het einde van de avond sprak voorzitter Arjan Baan deze wens ook uit. Zijn woorden waren echt uit mijn hart gegrepen. Dat geldt ook voor zijn verzuchting dat het 'weer' op een conferentie moest plaatsvinden. Waarom bieden veel kerken niet meer wat ze zouden moeten bieden: geestelijk voedsel om zondag aan zondag gesterkt het leven weer in te kunnen. Het bestaan en de noodzaak van een stichting als Heartcry is ten diepste een aanklacht richting onze kerken. Ik zou het heerlijk vinden als alle bijbelgetrouwe kerken zich zouden scharen achter de wens van stichting Heartcry. Wat dat betreft roep ik deze stichting ook op om er voor te gaan om zoveel mogelijk mensen uit zoveel mogelijk kerken te betrekken bij de inhoudelijk invulling van de conferenties (hoewel dat een heidens karwei kan zijn, I know...). Zodat de stichting uiteindelijk opgeheven kan worden omdat ál onze kerken weer Gemeenten van Christus zijn. Waar mensen worden gebouwd tot een levend huis, op de steenrots Christus. Waar vertwijfeling en vragen worden weggenomen, door ons de leiden door de Schriften. Waar een kudde die van nature zonder herder is, geleid zal worden door de Goede herder.

AMEN

My one and only goal;
His image in my soul.
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
freek schreef:Ooops het is wel een beetje lang geworden.
Maar goed om te lezen Freek!!!
!!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

BJD schreef:
Dat is hetzelfde wat ik hier al zo lang probeer op te merken.

Lees nergens in de Bijbel dat de Heere een parakerk stichting geeft om de kerken weer recht te trekken.

Wel lees ik dat we allen in onze plaatselijke gemeente bezig moeten zijn in de opbouw van Zijn Kerk, en niet langs de kerk op te beunhazen. Dus hoort ook Dhr. Baan verder te gaan, en niet als kandidaat blijven lopen, maar de predikantsweiding zoeken, in het kerkgenootschap hetwelk hij juist vind (Hij schijnt immers aan te tonen een roeping te hebben om het Evangelie te verkondigen)....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
freek

Bericht door freek »

Bert Mulder schreef:
BJD schreef:

Lees nergens in de Bijbel dat de Heere een parakerk stichting geeft om de kerken weer recht te trekken.

Wel lees ik dat we allen in onze plaatselijke gemeente bezig moeten zijn in de opbouw van Zijn Kerk, en niet langs de kerk op te beunhazen. Dus hoort ook Dhr. Baan verder te gaan, en niet als kandidaat blijven lopen, maar de predikantsweiding zoeken, in het kerkgenootschap hetwelk hij juist vind (Hij schijnt immers aan te tonen een roeping te hebben om het Evangelie te verkondigen)....
Beste Bert,
Hij is evangelist. Volgens mij is dat toch zeker geen onbijbelse bezigheid!!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

freek schreef:

Beste Bert,
Hij is evangelist. Volgens mij is dat toch zeker geen onbijbelse bezigheid!![/quote]

En is hij door een wettig beroep aangesteld dan?

Zoals Paulus en Barnabas door Antiochie beroepen werden?

Of heeft hij zichzelf aangesteld, omdat hij meent dat hij het beter weet dan God, die door de kerken wil werken?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
freek

Bericht door freek »

Bert Mulder schreef:
freek schreef:

Beste Bert,
Hij is evangelist. Volgens mij is dat toch zeker geen onbijbelse bezigheid!!
En is hij door een wettig beroep aangesteld dan?

Zoals Paulus en Barnabas door Antiochie beroepen werden?

Of heeft hij zichzelf aangesteld, omdat hij meent dat hij het beter weet dan God, die door de kerken wil werken?[/quote]

Prima hoor Bert, dat jij het zo ziet. Maar dat jij een is-gelijk-teken plaatst tussen Gods Kerk en een stel kerkverbanden in Nederland, is toch echt voor jouw rekening. Of wilde je zeggen dat al die kerkverbanden in Nederland - die elkaar soms geestelijk niet eens willen herkennen - Gods ideale situatie is? Volgens onze belijdenis is Gods Kerk de gemeenschap van ware christgelovigen, dus in dat licht geloof ik inderdaad dat de heer Baan wettig beroepen is.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Het is wel jammer als het na wat positieve ervaringen en meedelen van rijke vrucht weer uitloopt op een discussie.........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Grace

Bericht door Grace »

MarthaMartha schreef:Het is wel jammer als het na wat positieve ervaringen en meedelen van rijke vrucht weer uitloopt op een discussie.........
Het is inderdaad onvoorstelbaar creatief hoe men het iedere keer voor elkaar krijgt.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Grace schreef:
MarthaMartha schreef:Het is wel jammer als het na wat positieve ervaringen en meedelen van rijke vrucht weer uitloopt op een discussie.........
Het is inderdaad onvoorstelbaar creatief hoe men het iedere keer voor elkaar krijgt.
Ja, daar zaten we nou écht op te wachten :nonnon
~~Soli Deo Gloria~~
aritha

Bericht door aritha »

Mee eens. Deze topic is alleen bestemd voor meedelen van positieve ervaringen en het vertellen van de rijke vrucht van de heart-cryconferentie. :lock :) :lock

Voor het uiten van bezorgdheid: nieuwe topic: Bezorgdheid over Heartcry.
::please
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

aritha schreef:Voor het uiten van bezorgdheid: nieuwe topic: Bezorgdheid over Heartcry.
::please
Dergelijke topics bestaan al op dit forum.
Verder ben ik het met je eens: Heartcry is ook niet mijn ding (om redenen elders genoemd), maar houd het hier positief a.u.b.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Ik heb vandaag de lezing over het huwelijk gehoord
Het was zeer de moeite waard en er werden bijbelse richtlijnen gegeven
Het moet in onze huwelijken en gezinnen beginnen.

En daar ligt m.i. DE grote fout van de reformatorische gezindte
Daar begint het veelal niet. Daar worden wel de christelijke regels gehanteerd en gevolgd
maar de kinderen krijgen vaak geen levende lessen en voorbeelden van het leven en wandelen met God.
En alleen de dode letter brengt geen nieuw leven voort, het maakt niet jaloers en nodigt niet uit om God te volgen.
Wij moeten elkaar en onze kinderen leren te vertrouwen op onze hemelse Vader en hen wijzen op wat Hij ons in Zijn Woord belooft.....
Plaats reactie