Vraag (pc en internet)

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Een vraag:

Bericht door Zita »

Marnix schreef:
Zita schreef:wat is er loos als de (accu van de) laptop niet meer oplaadt, maar voortdurend aan de ketting moet? En is het duur om het te laten verhelpen?
Hoe oud is de laptop? Wat voor laptop is het? Het ligt bijna altijd aan de accu, zeker als de laptop al een paar jaar oud is is dat goed mogelijk. Dan moet je even kijken hoeveel een nieuwe accu kost en of je dat de moeite waard vindt of dan liever wat anders aanschaft.
dank voor de tips. De meneer in het computerwinkeltje was wat warrig, maar hij dacht dat er een nieuwe accu nodig was. Mijn laptop is bijna twee jaar oud, en het werd iig meer dan €100, dus dat feest gaat niet door. Ik kan precies van studeerkamer naar keuken of woonkamer (en vice versa) rennen voordat 'ie uitvalt, dus dat lossen we zo maar op. De computermeneer raadde aan om op marktplaats te kijken, dan ben je voor een paar tientjes al gauw klaar. Dat vond ik wel een sympathieke gedachte van hem.
Maar goed, ik moet nog maar zien dat zo'n marktplaatsgevalletje wel werkt. En dat ik er eentje vind voor een leuk bedrag.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Een vraag:

Bericht door Marnix »

Ja, marktplaats is wel een optie... maar goed, heb je een merk en type of modelnummer van de laptop? Soms heb je ook wel goedkopere versies van batterijen, die van de fabrikant komen maar wel prima werken en stukken goedkoper zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Een vraag:

Bericht door Zita »

Marnix schreef:Ja, marktplaats is wel een optie... maar goed, heb je een merk en type of modelnummer van de laptop? Soms heb je ook wel goedkopere versies van batterijen, die van de fabrikant komen maar wel prima werken en stukken goedkoper zijn.
Acer Extensa 5220
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Een vraag:

Bericht door hmprff »

Zita schreef:
Marnix schreef:Ja, marktplaats is wel een optie... maar goed, heb je een merk en type of modelnummer van de laptop? Soms heb je ook wel goedkopere versies van batterijen, die van de fabrikant komen maar wel prima werken en stukken goedkoper zijn.
Acer Extensa 5220
Ik heb zelf ook een Acer, en een luie accu...en ik heb van meer mensen die een Acer hebben (sommige hetzelfde type als ik heb) gehoord dat hun accu lui is...
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Een vraag:

Bericht door Afgewezen »

Gisteren keek ik via nos.nl naar het journaal van 20.00 u. Halverwege stopte de uitzending echter en toen ik hem weer verder wilde zetten, schoot dat dingetje onderaan terug naar het begin en het lukte me niet om verder te gaan waar ik gebleven was.
Weet iemand wat je daaraan kunt doen?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Een vraag:

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:Gisteren keek ik via nos.nl naar het journaal van 20.00 u. Halverwege stopte de uitzending echter en toen ik hem weer verder wilde zetten, schoot dat dingetje onderaan terug naar het begin en het lukte me niet om verder te gaan waar ik gebleven was.
Weet iemand wat je daaraan kunt doen?
Dat klinkt me eerder als een probleem van de NOS-server. Of heb je het altijd als je journaal kijkt?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Een vraag:

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Gisteren keek ik via nos.nl naar het journaal van 20.00 u. Halverwege stopte de uitzending echter en toen ik hem weer verder wilde zetten, schoot dat dingetje onderaan terug naar het begin en het lukte me niet om verder te gaan waar ik gebleven was.
Weet iemand wat je daaraan kunt doen?
Dat klinkt me eerder als een probleem van de NOS-server. Of heb je het altijd als je journaal kijkt?
Mijn computer is pas gereviseerd, daarvoor had ik het niet. Maar het kan toeval zijn, het was een hele tijd geleden dat ik gekeken had.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Een vraag:

Bericht door Lassie »

Als je het journaal van 20:00 wilt bekijken moet je dat via uitzendinggemist doen. Als je het via nos.nl doet heb je de kans dat het journaal van een latere tijdstip er op wordt gezet en dan krijg je dit soort situaties. Wij hadden dat ook elke keer, nu kijken we het via uitzendinggemist.nl.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Een vraag:

Bericht door Afgewezen »

Lassie schreef:Als je het journaal van 20:00 wilt bekijken moet je dat via uitzendinggemist doen. Als je het via nos.nl doet heb je de kans dat het journaal van een latere tijdstip er op wordt gezet en dan krijg je dit soort situaties. Wij hadden dat ook elke keer, nu kijken we het via uitzendinggemist.nl.
Oké, ga ik proberen. :super
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Een vraag:

Bericht door Lassie »

Succes.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Een vraag:

Bericht door Afgewezen »

Lassie schreef:Succes.
Het ging nu inderdaad beter, alleen aan het eind bleef het beeld 'hangen'. Maar goed, je kunt niet alles hebben. :mosc
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Een vraag:

Bericht door Marnix »

Gebruik je Silverlight? Je kan het filmpje als het goed is (zie knopje Instellingen bij de videoplayer) op meerdere manieren bekijken. Silverlight werkt verreweg het beste, maar het kan zijn dat die niet geinstalleerd is. Dat kan je doen op Silverlight.net, downloaden en installeren. En dan kan je kiezen in je videoplayer om hem via Silverlight af te spelen. Dan kan je in het filmpje scrollen, loopt hij minder snel vast en heb je de beste beeldkwaliteit.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Een vraag:

Bericht door memento »

Marnix schreef:Gebruik je Silverlight? Je kan het filmpje als het goed is (zie knopje Instellingen bij de videoplayer) op meerdere manieren bekijken. Silverlight werkt verreweg het beste, maar het kan zijn dat die niet geinstalleerd is. Dat kan je doen op Silverlight.net, downloaden en installeren. En dan kan je kiezen in je videoplayer om hem via Silverlight af te spelen. Dan kan je in het filmpje scrollen, loopt hij minder snel vast en heb je de beste beeldkwaliteit.
Andere dingen die je kan proberen:
1. Silverlight uitzetten
2. Kwaliteit lager zetten.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Een vraag:

Bericht door GJdeBruijn »

Probeer eens <control>-F5 op de bewuste pagina.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Een vraag:

Bericht door Afgewezen »

Sinds kort heb ik Word 2007 :banghead .
Kan iemand mij vertellen waar ik daar de woordafbreekfunctie kan vinden?
Plaats reactie