Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online
Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online
Volgens mij komt dit in Fitna helemaal niet duidelijk naar voren. Er wordt constant gesproken over DE islam en niet over moslim extremisme.
En zoals ik al zei, als je onzorgvuldig citeert enzo kan je wat bloederige verhalen uit het oude testament plukken en dan is zo'n film net zo goed te maken. Alsof er geen christen-extremisten zijn of geweest zijn?
En zoals ik al zei, als je onzorgvuldig citeert enzo kan je wat bloederige verhalen uit het oude testament plukken en dan is zo'n film net zo goed te maken. Alsof er geen christen-extremisten zijn of geweest zijn?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
Nou ja.... ik denk dat zgn christen-extremisme in Nederland nog wel meevalt. Hoewel, in het RD stond donderdag ook een vaag verhaal van een "christen" Maar als je over de grenzen kijkt, dan zijn er nog al wel eens groepen (geweest) die ook van alles deden in "Gods naam" denk bijv. aan de Ieren!freek schreef:En dan kunnen wij als rechtgeaarde refo's nog zeggen: dat waren katholiekenErasmiaan schreef:Verder lijkt het me lastig om excessen van de Bijbel aan te tonen. Hooguit heb je het dan over de kruistochten in de Middeleeuwen...
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tja, die palingboer noem ik geen christen. Lijkt me vrij onmogelijk als je jezelf tot God promoveert.JolandaOudshoorn schreef:Nou ja.... ik denk dat zgn christen-extremisme in Nederland nog wel meevalt. Hoewel, in het RD stond donderdag ook een vaag verhaal van een "christen" Maar als je over de grenzen kijkt, dan zijn er nog al wel eens groepen (geweest) die ook van alles deden in "Gods naam" denk bijv. aan de Ieren!freek schreef:En dan kunnen wij als rechtgeaarde refo's nog zeggen: dat waren katholiekenErasmiaan schreef:Verder lijkt het me lastig om excessen van de Bijbel aan te tonen. Hooguit heb je het dan over de kruistochten in de Middeleeuwen...
- MarthaMartha
In de bijbel zijn de teksten die gaan over bloedvergieten (vooral ot) altijd gebonden aan een bepaald volk in een bepaalde tijd en om een bepaalde reden.
Het schijnt (heb ik me laten vertellen) dat dit in de Koran niet zo is. Dat het vernietigen van niet-islamieten een blijvende opdracht is voor alle tijden en plaatsen.......
Het schijnt (heb ik me laten vertellen) dat dit in de Koran niet zo is. Dat het vernietigen van niet-islamieten een blijvende opdracht is voor alle tijden en plaatsen.......
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Pagina bestaat niet. De aanslag ook niet? 1 April?Jongere schreef:http://www.nu.nl/news/1505566/Aanslag_W ... jdeld.html
Ik denk 32 maart.jvdg schreef:Pagina bestaat niet. De aanslag ook niet? 1 April?
Hendrikus schreef:Ik denk 32 maart.jvdg schreef:Pagina bestaat niet. De aanslag ook niet? 1 April?

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Wellicht is dit wel de aanslag?!jvdg schreef:Pagina bestaat niet. De aanslag ook niet? 1 April?Jongere schreef:http://www.nu.nl/news/1505566/Aanslag_W ... jdeld.html
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
- MarthaMartha
Daphne schreef:Wellicht is dit wel de aanslag?!jvdg schreef:Pagina bestaat niet. De aanslag ook niet? 1 April?Jongere schreef:http://www.nu.nl/news/1505566/Aanslag_W ... jdeld.html

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
nu live debat in de tweede kamer.
Te beluisteren en te zien op http://www.tweedekamer.nl
Te beluisteren en te zien op http://www.tweedekamer.nl
Je bent me net voor Wilhelm,
ik vind het een rommelig debat waarin iedereen weigert om ècht met elkaar in gesprek te gaan en dieper door te dringen naar de wezenlijke vragen. Het lijkt belangrijker om altijd maar een weerwoord te hebben dan om een goede discussie te voeren.
ik vind het een rommelig debat waarin iedereen weigert om ècht met elkaar in gesprek te gaan en dieper door te dringen naar de wezenlijke vragen. Het lijkt belangrijker om altijd maar een weerwoord te hebben dan om een goede discussie te voeren.
Idd rommelig, hoewel ik niet voor de film ben vind ik de reactie's erg angstig.Jongere schreef:Je bent me net voor Wilhelm,
Men steekt de kop in het zand.
Wat dat aangaat was de reactie van vd Vlies, erg duidelijk en helder, zoals we gewend zijn van hem.
Ook begon hij nog over de brief van Dhr Bos, zou hij met dit topic meegelezen hebben ?

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.