Bandbreedte rechterkant gereformeerde gezindte (vh: vdZwaag)

Marnix

Bericht door Marnix »

Ik denk dat het wel te zien is... maar dat we ons vaak laten verblinden door dogmatiek, dingen die wij belangrijk vinden, tweespalt etc.

Zoals Jezus al zegt kan je een boom aan zijn vruchten herkennen.... dus ik denk dat het er op de een of andere manier dan toch wel uit komt, dat er wel wat van te zien is.

Als we maar kijken naar waar het om gaat. Om dat offer van Hem en om geloof. Alles wat de kern raakt, wat zeg maar in de apostolische geloofsbelijdenis staat. That's it.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

WSO schreef:Geloof ik ook.

Het is de vraag of te zíen is of dat Jolanda, afgewezen, Marnix, Wilhelm,wso een kind van God is.

En niet of de één wel het goede geheim onder zijn pet heeft en de ander niet. Of bij forumgenoten of other gesprexpartners de juist toon treft of de juiste snaar aanraakt.
Wil ik je er even op wijzen, geachte WSO, dat het ons niet betaamt over harten te oordelen. Zal ik even met de woorden van de Dordtse Leerregels verwoorden wat we in de Schrift lezen:
Voorts, van diegenen die hun geloof uiterlijk belijden en hun leven beteren, moet men naar het voorbeeld der apostelen het beste oordelen en spreken; want het binnenste des harten is ons onbekend. En wat aangaat anderen, die nog niet geroepen zijn, voor dezulken moet men God bidden, Die de dingen die niet zijn, roept alsof zij waren; en wij moeten ons geenszins tegenover hen verhovaardigen, alsof wij onszelven uitgezonderd hadden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Jongere

Bericht door Jongere »

On topic graag!
Ik heb een paar (te) persoonlijke opmerkingen verwijderd.
Plaats reactie