Verhouding man-vrouw

Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door oesterschelpje »

Bert Mulder schreef:
oesterschelpje schreef:Deze topic maar even opgerakeld, nav opmerkingen in het topic kleding van ambstdragers.

Hoe man / vrouw vriendelijk zijn we forummers?

Mijn man is zeer vrouwvriendelijk, laat zijn handen wapperen in het huishouden tot grote vreugde van mij.
Hij kan wassen, strijken, stropdas strikken, schoenen poetsen, enz.
Andersom ploeg ik ook de tuin voor hem, maai het gras, snoei bomen, verbouw van alles.
Kortom wij doen veel samen en ik geniet enorm om mannelijke klusjes beet te pakken en hij steekt een helpend handje uit naar het huishouden.

Hoe zit dat bij jullie?
Is het mogelijk dat je niet al te man-vriendelijk bent?

(zie de rotte tomate al kome.....)
:tomates :tomates ::lol

Ja Bert, dat zal best mogelijk zijn! Net als niet al te vrouw-vriendelijk!
Maar ik ga juist van het positieve aspect uit! ;)
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door Bert Mulder »

Orchidee schreef:Wij hebben nog een vrij "traditioneel" gezin...mijn man werkt buitenshuis, en ik doe hoofdzakelijk het huishouden, maar bij gebrek aan gezondheid oid. springt mijn man vanzelf bij daar hoeft hier helemaal niet over gediscussieerd te worden, hij doet ook weleens een witte was in de wasmachine, als hij ziet dat de mand vol is na een douchebeurt, en stofzuigen, moet ook weleens even extra onverwachts,en de aanrecht na het eten opruimen doet hij ook meestal, maar niet omdat het van mij moet, maar dat gaat vanzelf!, maar zoals wassen, strijken, eten koken doe ik zelf, geeft toch niets ik vind het fijn om te zorgen,zie het ook als mijn taak, en mijn man werkt hard genoeg buitenshuis!
Wij zijn hier beiden gelukkig met de "taakverdeling", en zijn daarin nog "ouderwets" ;)
:)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door henriët »

Hier gaat het niet zoals t moet,maar hier moet het zoals het gaat:)
We zijn tevreden.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door Luther »

henriët schreef:Hier gaat het niet zoals t moet,maar hier moet het zoals het gaat:)
We zijn tevreden.
:super
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door Willem »

henriët schreef:Hier gaat het niet zoals t moet,maar hier moet het zoals het gaat:)
We zijn tevreden.
En dat is het finale definitieve criterium? Tevreden zijn?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door Auto »

Willem schreef:
henriët schreef:Hier gaat het niet zoals t moet,maar hier moet het zoals het gaat:)
We zijn tevreden.
En dat is het finale definitieve criterium? Tevreden zijn?
Hoe zou het anders moeten naar jouw beleving?
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door Willem »

Auto schreef:
Willem schreef:
henriët schreef:Hier gaat het niet zoals t moet,maar hier moet het zoals het gaat:)
We zijn tevreden.
En dat is het finale definitieve criterium? Tevreden zijn?
Hoe zou het anders moeten naar jouw beleving?
Het finale en definieve criterium lijkt me de norm van Gods Woord.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door Fjodor »

Willem schreef:
Auto schreef:
Willem schreef:
henriët schreef:Hier gaat het niet zoals t moet,maar hier moet het zoals het gaat:)
We zijn tevreden.
En dat is het finale definitieve criterium? Tevreden zijn?
Hoe zou het anders moeten naar jouw beleving?
Het finale en definieve criterium lijkt me de norm van Gods Woord.
En daarin is tevreden een vrucht van de Geest.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door oesterschelpje »

Willem schreef:
Auto schreef:
Willem schreef:
henriët schreef:Hier gaat het niet zoals t moet,maar hier moet het zoals het gaat:)
We zijn tevreden.
En dat is het finale definitieve criterium? Tevreden zijn?
Hoe zou het anders moeten naar jouw beleving?
Het finale en definieve criterium lijkt me de norm van Gods Woord.
Is het dan niet naar Gods Woord als man en vrouw in liefde, tevredenheid, zorgzaamheid, enz naar elkaar toe leven?
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door Willem »

oesterschelpje schreef:Is het dan niet naar Gods Woord als man en vrouw in liefde, tevredenheid, zorgzaamheid, enz naar elkaar toe leven?
Dat is niet wat Henriet schrijft Oesterschelpje. Niet mijn antwoorden op de quote van Henriet onjuist betitelen door deze quote anders te lezen dan dat er staat. Dat is niet zo netjes.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door refo »

Gods Woord zegt er niet zo heel veel over.
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door oesterschelpje »

Willem schreef:
oesterschelpje schreef:Is het dan niet naar Gods Woord als man en vrouw in liefde, tevredenheid, zorgzaamheid, enz naar elkaar toe leven?
Dat is niet wat Henriet schrijft Oesterschelpje. Niet mijn antwoorden op de quote van Henriet onjuist betitelen door deze quote anders te lezen dan dat er staat. Dat is niet zo netjes.
Ik stel een algemene vraag, waarin het woordje tevredenheid terug te vinden is.
Ik weet niet of Henriet zo leeft, maar aangezien ik overal positief over wil denken, neem ik aan, dat hun huwelijksleven zo is zoals ik dat omschrijf, tenzij dat zij zelf dat ontkent.
Aangezien we, als we naar Gods Woord willen leven, altijd het goed voor onze naasten moeten zoeken en denken, neem ik aan dat jij dit ook doet, hoewel de negatieve toon in je postings jammergenoeg soms heel anders laat zien. :hum
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door Mara »

Dat de dagelijkse praktijk vaak anders is dan de opdracht vanuit de Bijbel, hoeft geen betoog. Het aantal scheidingen neemt niet af, integendeel. Het aantal alleenwonende mensen neemt toe, vooral mannen !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Edith
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2009, 23:19

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door Edith »

Zelf vind ik mooi en duidelijk wat in Titus 2 over de plaats en taken van de vrouw staat; een taak voor 'oudere' vrouwen om jongere vrouwen te leren voorzichtig te zijn, haar mannen lief te hebben, haar kinderen lief te hebben, matig te zijn, kuis te zijn, het huis te bewaren, goed te zijn, haar eigen mannen onderdanig te zijn, opdat het Woord Gods niet gelasterd worde. Meer hoeft niet, het omvat alles.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Verhouding man-vrouw

Bericht door Desiree »

Wij zijn elkaars maatjes. Mijn karakter is wel zo dat ik de touwtjes in handen heb, mijn man corrigeert als het té gek wordt. Dan fluit 't ie mij terug. En dat vind ik dan ook leuk. Er moet een grens zijn.. die wil ik soms ook merken. Anders had ik hem nooit getrouwd. Dat de een psychisch boven de ander staat is nooit goed. Wat dat betreft, heeft mijn man een boeiend leven, zegt 't ie.

Er blijven wel mannen en vrouwen dingen. Ik probeer als vrouw veel maar ik kan soms dingen echt niet. Gewoon praktisch. En sommige dingen kunnen vrouwen toch beter..

Als hulpe tegenover zien wij als hulpe tegenover.. Dus naast elkaar. Traditioneel vullen we dat soms wel in omdat wij geen gezeur willen hebben met andere mensen en dus ons aanpassen.

Maar of wij als reformatorische mensen altijd wel echt de Bijbel begrijpen op dit gebied, daar ben ik nog niet uit. Ik weet wel dat als de Heere God iets adviseert of gebied, dat de Heere daarmee een bescherming/plaats wil bieden. Hij doet het nooit om ons te plagen, maar eerder omdat het goed voor ons is.

Ik vind het prachtig gemaakt, dat man en vrouw elkaar zo aanvullen. Echt een geschenk van God.. en iets moois wat de Heere ons nog gegeven heeft.
Hoewel het leven alleen, dus als vrijgezel ook echt heel leuk kan zijn.. zou ik het iedereen gunnen die dat graag zou willen. Het is een verrijking van je leven.

Groetjes,
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie