Terri Chiavo mag sterven van federale rechter
Ik snap in dit hele gedoe niet zo goed dat de artsen niet gewoon met feiten op tafel komen. Als Terri's hersenen voor het grootste deel dood zijn, dan is daar toch een ecg van te maken? Dat kun je toch laten zien? Er zijn toch ook verpleegrapporten over de laatste jaren?
Verder wordt de echtgenoot nogal eens afgebroken, maar ik heb wel respect voor die man. Margriet zei dat hij zelf jaren voor haar heeft gezorgd. Je kunt ook bepaald niet zeggen dat hij zich makkelijk van haar afmaakt (vijftien jaar!!!)
Ik denk dat hij echt veel van haar gehouden heeft. En nu wil hij de beste oplossing voor haar lijden: ze mag sterven.
Ik heb ook nergens gelezen dat hij met modder gooit.
De stukjes in het rd gisteren, met name de columns, vond ik ook raar. Als dit met Terri doorgaat is niemand veilig meer voor euthanasie en zo. Bangmakerij.
Verder wordt de echtgenoot nogal eens afgebroken, maar ik heb wel respect voor die man. Margriet zei dat hij zelf jaren voor haar heeft gezorgd. Je kunt ook bepaald niet zeggen dat hij zich makkelijk van haar afmaakt (vijftien jaar!!!)
Ik denk dat hij echt veel van haar gehouden heeft. En nu wil hij de beste oplossing voor haar lijden: ze mag sterven.
Ik heb ook nergens gelezen dat hij met modder gooit.
De stukjes in het rd gisteren, met name de columns, vond ik ook raar. Als dit met Terri doorgaat is niemand veilig meer voor euthanasie en zo. Bangmakerij.
Ja maar dat heb ik al eerder gezegd: "Je kunt haar nu vergelijken met iemand die verstandelijk niet goed is". Het gaat mij erom dat je, hoe iemand er ook aan toe is, je als mens iemand nooit voedsel en vocht mag onthouden. Dat doe je een dier nog niet eens aan. Je laat iemand niet doodhongeren, dat is zowiezo moord. Als ze aan de beademing zou liggen dan vind ik het een andere situatie worden, maar ik vind dat ze nu voor God gaan spelen. Eerst zegt haar echtgenoot dat hij zich houdt aan de trouwbelofte en dat hij altijd voor haar zal blijven zorgen en nu is hij omgedraait als een blad aan een boom?!? Het respect voor het leven wordt hier aangetast.Oorspronkelijk gepost door MarikenJij ziet dat niet zo maar de rechter wel. En dat heeft alles te maken met het feit dat deze mw niet meer zelfstandig kan eten.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Toch kan ik het toedienen van voedsel en vocht niet zien als medische behandeling. Als je dat niet meer krijgt dan weet je dat een mens sterft. Ze krijgt geen medicijnen, tenminste daar wordt niet over gepraat. Ze reageert wel heb ik op de video's gezien en dan leef je volgens mij nog. Iemand die hersendood is reageert nergens meer op.
Over die video: die zijn zeer discutabel. Urenlang filmen en de beste stukjes eruitknippen, daar lijkt het op. Zoals al eerder gezegd: de familie an deze vrouw voert een zeer verbeten strijd op een zeer Amerikaanse manier, compleet met moddergooien naar haar echtgenoot.
[Aangepast op 25/3/05 door Mariken]
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Dat zijn aardige filosofische mijmeringen Jelle, maar je kunt er niks mee als het over moeilijke zaken gaat. Terri heeft 15 jaar geleden die hartstilstand gehad, toen waren ze wrs blij dat ze nog leefde en kon blijven leven, en nu is het een groot probleem. Waar heeft iemand een verkeerde keuze gemaakt? Ik zou het niet weten.Oorspronkelijk gepost door Jelle
Als de mens beslissingen neemt dan gaat dat altijd tegen Gods geboden in.
Uit heel dit gebeuren blijkt maar weer dat de mens God gelijk wil zijn en ook wil beslissen over leven en dood.
je stelt onomwonden dat jíj wil uitmaken wat de waarde van het leven van een patient is en als je dat te laag vindt dat er dan maar een einde aan gemaakt moet wordenOorspronkelijk gepost door SabraIk kan niet in de forumregels lezen dat mijn opmerking tegen de regels ingaat.Oorspronkelijk gepost door limosa
ik zou zeggen: lees de forumregels nog eens
ik neem aan dat je zelf ook wel inziet dat dat niet kán
Sorry, maar ik kan niet teruglezen dat ik onomwonden stel wat de waarde van levens is en dat er dan maar een eind aan moet worden gemaakt mocht die waarde te laag zijn.Oorspronkelijk gepost door limosa
je stelt onomwonden dat jíj wil uitmaken wat de waarde van het leven van een patient is en als je dat te laag vindt dat er dan maar een einde aan gemaakt moet worden
Je kunt je in deze afvragen wat wil God. Dat is natuurlijk de moeilijkste vraag van allemaal, maar wat zegt de bijbel iets over dergelijke zaken?
Is deze vrouw een kind van God? Waarom zouden wij haar dan nog langer op aarde in leven moeten houden? Misschien is dat een andere visie dan de visie van OSW, maar ik vraag me wel ernstig af hoe ver je mag gaan met het in leven houden van mensen. Ook in het geval van Terri. Is het Gods wil dat wij mensen zolang in leven houden. Een zeer moeilijke vraag, maar wel een zeer belangrijke vraag.
ik lees dat in de volgende quotesOorspronkelijk gepost door SabraSorry, maar ik kan niet teruglezen dat ik onomwonden stel wat de waarde van levens is en dat er dan maar een eind aan moet worden gemaakt mocht die waarde te laag zijn.Oorspronkelijk gepost door limosa
je stelt onomwonden dat jíj wil uitmaken wat de waarde van het leven van een patient is en als je dat te laag vindt dat er dan maar een einde aan gemaakt moet worden
. . .
Oorspronkelijk gepost door Sabra
Waarom onnodig medische apparatuur gebruiken die wellicht beter gebruikt kan worden . . .
Oorspronkelijk gepost door Sabra
Ik ben niet zo iemand die tot in den treure het leven van mensen wil rekken omdat er een zeer minieme mogelijkheid zo zijn dat iemand uit zijn of haar coma komt.
Dat ademt naar mijn gevoel bepaald niet de geest van de opvatting dat het leven beschermwaardig is en dat een patient in principe recht heeft op behandeling.Oorspronkelijk gepost door Sabra
Wat mij betreft stoppen ze elke behandeling en laten ze haar sterven door middel van een euthaniserend middel.
Als je dat verder doortrekt, dan kun je die uitspraak ook toepassen op de situatie 15 jaar geleden, toen deze vrouw een hartstilstand kreeg en dus dood dreigde te gaan. Door menselijk ingrijpen leeft zij nu nog, althans haar lichaam functioneert nog. Iemand heeft de beslissing genomen om haar te reanimeren en dat was een menselijke beslissing. Gaat dat dan ook tegen Gods geboden in???Oorspronkelijk gepost door Jelle
Als de mens beslissingen neemt dan gaat dat altijd tegen Gods geboden in.
Uit heel dit gebeuren blijkt maar weer dat de mens God gelijk wil zijn en ook wil beslissen over leven en dood.
[Aangepast op 26/3/05 door Mariken]
Dan kan nu het getouwtrek om de begrafenis/crematie beginnen.
Nare toestanden allemaal.
Overigens las ik dat de man van Terri er in heeft toegestemd dat er autopsie wordt gepleegd. Om aan te tonen dat haar hersens echt voor het grootste deel niet meer werkten.
Nare toestanden allemaal.
Overigens las ik dat de man van Terri er in heeft toegestemd dat er autopsie wordt gepleegd. Om aan te tonen dat haar hersens echt voor het grootste deel niet meer werkten.
Be yourself, there are plenty of others.
Oorspronkelijk gepost door Marjan

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Comapatiënte Schiavo overleden
Uitgegeven: 31 maart 2005 17:03
Laatst gewijzigd: 31 maart 2005 17:04
WASHINGTON - De Amerikaanse comapatiënte Terri Schiavo is overleden. Dat maakte een woordvoerder van de familie donderdag bekend.
Op verzoek van haar echtgenote was op 18 maart de voedingssonde bij Terri verwijderd. Haar ouders waren daar fel op tegen geweest
nu.nl
Uitgegeven: 31 maart 2005 17:03
Laatst gewijzigd: 31 maart 2005 17:04
WASHINGTON - De Amerikaanse comapatiënte Terri Schiavo is overleden. Dat maakte een woordvoerder van de familie donderdag bekend.
Op verzoek van haar echtgenote was op 18 maart de voedingssonde bij Terri verwijderd. Haar ouders waren daar fel op tegen geweest
nu.nl
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Je kunt er van gruwen Daphne, maar weet je wel wat die man allemaal naar zijn hoofd krijgt? Ik kan me voorstellen dat hij een onafhankelijk rapport wil van hoe groot de schade in Terri's lichaam was. Terri's familie verwijt hem dat hij dingen wil verbergen omdat hij haar wil laten cremeren.Oorspronkelijk gepost door DaphneOorspronkelijk gepost door Marjan
Overigens las ik dat de man van Terri er in heeft toegestemd dat er autopsie wordt gepleegd. Om aan te tonen dat haar hersens echt voor het grootste deel niet meer werkten.:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Be yourself, there are plenty of others.