Consuminderen: Wie heeft er bespaartips?

Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Dagelijks terugkerende discussie tegenwoordig:

Is het nou wel of niet zuiniger om je pc uit te zetten 's nachts?
Rens

Bericht door Rens »

Ma Vis schreef:Dagelijks terugkerende discussie tegenwoordig:

Is het nou wel of niet zuiniger om je pc uit te zetten 's nachts?
het werkt 2 kanten uit: het bespaart zonder meer energie: hij staat uit, dús verbruikt geen stroom.......en zolang hij verbonden is met internet, kunnen de visussen zomaar ongehinderd binnenwandelen.

TIP: haal de kabel los van de PC.........kunnen de virussen geen kant meer op.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Unionist schreef:Wat de kwaliteit van Aldi enzo betreft, hoorde ik pas het volgene:

Iemand werkte bij een nootjesfabriek van een goed merk. Aan de lopende band werden die dingen verpakt in zakjes van AH. Nadat er genoeg waren, werden de zakken vervangen door die van Aldi. De naam van de fabrikant was nergens op het zakje te vinden. De prijs was daarentegen stukken lager. Exact dezelfde nootjes!
Dat is zo, veel produkten vand e Aldi zijn kwalitatief minstens zo goed als wat je in andere supermarkten krijgt. Ze besparen gewoon door hoe ze hun winkel inrichten.... moet je eens kijken hoeveel personeel er in een Aldi werkt en hoeveel in een andere supermarkt.

De aldi heeft prima produkten. Alleen groente zou ik er niet snel kopen, fruit is ook goed opletten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Adorote

Bericht door Adorote »

De ultime bespaartip is gaan wonen in een woondoos onder de Maasbrug en eten bij de Zusters van Moeder Teresa of het Leger des Heils; over het algemeen alles gratis.Tel uit je winst.
Marnix

Bericht door Marnix »

je kan ook werken en anderen helpen in plaats van geholpen worden :P
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rens

Bericht door Rens »

Marnix schreef:je kan ook werken en anderen helpen in plaats van geholpen worden :P
aan wérken hebben die lui een broertje dood, want "werken" is een wérkwoord, en ze zijn liever lui dan moe................gedwongen aan het werk zetten die lui...............het luie zweet er uit!!!
Moderatorbericht:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Adorote schreef:De ultime bespaartip is gaan wonen in een woondoos onder de Maasbrug en eten bij de Zusters van Moeder Teresa of het Leger des Heils; over het algemeen alles gratis.Tel uit je winst.
Bij het leger des heils is het dus níet gratis...........
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
myster

Bericht door myster »

Marnix schreef: moet je eens kijken hoeveel personeel er in een Aldi werkt en hoeveel in een andere supermarkt.

De aldi heeft prima produkten. Alleen groente zou ik er niet snel kopen, fruit is ook goed opletten.
Moet je eens kijken hoe groot de rijen voor de kassa's zijn :wink:

Wij hebben wel eens broccoli en champignons van de Aldi en die zijn best goed.
jvdg

Bericht door jvdg »

Mariavt schreef:
Adorote schreef:De ultime bespaartip is gaan wonen in een woondoos onder de Maasbrug en eten bij de Zusters van Moeder Teresa of het Leger des Heils; over het algemeen alles gratis.Tel uit je winst.
Was vroeger een joetje per nacht (logies en ontbijt) toch?
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Mariavt schreef:
tegenswoordigs € 17,50 ........................... Tel uit je winst..............
Moderatorbericht:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Rens schreef:
jvdg schreef:
Mariavt schreef:
tegenswoordigs € 17,50 ........................... Tel uit je winst..............
Dat is in Haarlem, in Ede is het 9.50€ per week.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
jvdg schreef:
Mariavt schreef:
Bijna 4 keer zoveel!!

Ik ga naar Ede, al is het daar ook duur, maar dan heb je wel wat neem ik aan.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

jvdg schreef:
Rens schreef:
jvdg schreef:
Mariavt schreef: Bij het leger des heils is het dus níet gratis...........
Bijna 4 keer zoveel!!

Ik ga naar Ede, al is het daar ook duur, maar dan heb je wel wat neem ik aan.
'k Zou het je niet aanraden, 'k ben er één keer geweest maar na één ochtend was ik helemaal panisch van de goddeloosheid die er heerste en het zag eruit als een kantine........brrrrrrrrrr als ik er nog aan terugdenk...............

helma

Re: Consuminderen: Wie heeft er bespaartips?

Bericht door helma »

in deze tijd van bezuinigen dit nuttige topic maar weer eens naar boven gehaald :huhu

Ik heb ontdekt dat ik het drinken van gekookt water lekkerder vind als thee.
Dat bespaart me heel wat theezakjes uit.
Ik zou zelf nooit op het idee gekomen zijn om een glas heet water te drinken omdat ik altijd dacht dat het vies zou zijn. Maar ik vind het echt heerlijk.
Geduld

Re: Consuminderen: Wie heeft er bespaartips?

Bericht door Geduld »

wie heeft je dan op het idee gebracht? Ik doe het ook wel eens, al heb ik zo het vermoeden dat ik het begon omdat ik wel water had gekookt, maar er toen achter kwam dat de thee op was.

Overigens is thee toch niet zo duur dat dit een geweldige besparing oplevert?

Ik doe alleen nog boodschappen met een lijstje, en haal dan ook alleen wat er op dat lijstje staat. O en geen boodschappen doen als je trek hebt :D.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Plaats reactie