Hoofdpunten regeer akkoord

jvdg

Bericht door jvdg »

Unionist schreef:De SGP moet dan maar de wapens grijpen en de macht overnemen. Een andere oplossing zie ik ook niet. :cry:
Maar de SGP is juist de meest vredelievende partij in het parlement.
Dat wordt dus moeilijk.
Misschien een "tulpenrevolutie" :lol:
Unionist

Bericht door Unionist »

Pechtold: Regeerakkoord zet stappen terug in tijd
DEN HAAG - Het conceptregeerakkoord zet op medisch-ethisch gebied stappen terug in de tijd en is veel te weinig ambitieus bij het aanpakken van de vergrijzing. D66-leider Alexander Pechtold heeft dat dinsdag gezegd in een reactie op de uitgelekte delen van het regeerakkoord.

Dat CDA, PvdA en ChristenUnie daarin willen vastleggen dat er geen parlementair onderzoek komt naar de Nederlandse missie in Irak, is volgens Pechtold onbegrijpelijk. Hij spreekt van 'een doofpot'. Hij noemt het regeerakkoord „op sociaal gebied PvdA en qua sfeer CDA”.

De D66-ledier houdt vooral zijn hart vast voor de plannen van het nieuwe kabinet met abortus en euthanasie. Weliswaar wordt de bestaande wetgeving niet teruggedraaid, maar CDA, PvdA en ChristenUnie „morrelen wel aan de uitvoeringspraktijk”. Pechtold doelt onder meer op het voornemen om een bedenktijd in te voeren bij een overtijdbehandeling voor zwangere vrouwen.

Bron: Telegraaf.nl
geledu

Bericht door geledu »

Marnix schreef:
geledu schreef:Hoewel ik begrijp dat je geen ijzer met handen kunt breken , begrijp ik echt de voldoening niet die je bij Rouvoet hoort.

Een schamele oogst en in deze positie, waar een andere coalitie hoegenaamd niet mogelijk bleek, had het fijn geweest als het Christelijk geluid sterker gehoord zou worden in het regeerakkoord.
Iedereen ging er al vanuit dat dit zou gebeuren.

Misschien te graag geweest ?
Dat hebben de "grote" jongens dan snel door en zie hier het resultaat .......
Het is te hopen dat de CU fractie er niet zomaar mee akkoord gaat !
Nou, de CU wil nog wel flink wat veranderingen... dus jij je zin ;)
Toch een wijze fractie dus ... :wink:
Ze hebben in iedergeval lang werk , ik hoop dat Rouvoet er meer uit kan slepen !
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Unionist schreef:Pechtold doelt onder meer op het voornemen om een bedenktijd in te voeren bij een overtijdbehandeling voor zwangere vrouwen.
Ik zie niet in waarom hij daar moeite mee heeft. Als een moeder zich bedenkt en het kind toch laat komen? Is dan de abortuswetgeving ondergraven? Wat wil hij hier nu echt mee zeggen? Nu ik het onder woorden probeer te brengen vind ik elke optie luguber.
refo

Bericht door refo »

jvdg schreef:
Unionist schreef:De SGP moet dan maar de wapens grijpen en de macht overnemen. Een andere oplossing zie ik ook niet. :cry:
Maar de SGP is juist de meest vredelievende partij in het parlement.
Dat wordt dus moeilijk.
Misschien een "tulpenrevolutie" :lol:
Sjaaltjesrevolutie.
Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:Ik had ook op meer gehoopt.
En wie niet?
Zolang niet aan al ònze wensen is voldaan zijn we niet tevreden.

Maar laten we even rustig afwachten op het bekend worden van de gedetailleerdere afspraken, en op het invullen van de poppetjes.
Hehe er zijn twee vormen van tevredenheid. Tevredenheid over wat je kan bereiken.... en tevredenheid over wat je WIL bereiken. Met 6 zetels alles bereiken wat je hoopte, dat is niet realistisch... Tevreden zijn als men er zoveel mogelijk uitsleept en wat goede dingen daarmee voor elkaar krijgt, al zijn het maar stapjes vooruit, lijkt me niet verkeerd, ook al zou je veel meer willen bereiken. En proberen er meer uit te halen is al helemaal niet verkeerd.

De instelling "we willen alles bereiken wat we willen, en anders helemaal niet regeren" schiet ook niet op, want dan bereik je helemaal niets... en je kan beter wat verbeteringen realiseren dan helemaal geen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Kaw schreef:
Unionist schreef:Pechtold doelt onder meer op het voornemen om een bedenktijd in te voeren bij een overtijdbehandeling voor zwangere vrouwen.
Ik zie niet in waarom hij daar moeite mee heeft. Als een moeder zich bedenkt en het kind toch laat komen? Is dan de abortuswetgeving ondergraven? Wat wil hij hier nu echt mee zeggen? Nu ik het onder woorden probeer te brengen vind ik elke optie luguber.
Mensen, als D66 het een slecht akkoord vindt, is dat alleen maar positief :mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Kaw schreef:SGP had het beter gedaan.
Dat vind ik ook, ja.
Zo zie je maar: van een principiële stem krijg je nooit spijt!
En je bereikt er niks mee. Maar ach, je geweten is weer tevreden he :) CU heeft hier tenminste nog dingen voor elkaar gekregen... :)

Dat het de CU niet lukt het hele homohuwelijk en abortus/euthnasiebeleid terug te draaien is niet zo verwonderlijk en niet de CU te verwijten. PVDA is ruim 5x zo groot en tegen en ook CDA is geen voorstander van het terugdraaien van die zaken...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

SGP-ers (van hoog tot laag) zijn wel goed in het stereo-type reageren!

Hulde!!

:?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Marnix

Bericht door Marnix »

:D

Overigens, vanavond allemaal even Netwerk kijken... als je geen tv hebt via Uitzending Gemist. Het gaat over Spakenburg, het dorp met de meeste CU-stemmers, het drugsgebruik onder jongeren en de voetbalrellen aldaar en de nieuwe regering die zich meer in wil zetten voor de jeugd.... en wat men er daar van verwacht enzo. In de studio "wij zouden het beter hebben gedaan"-Bas van der Vlies :D

Vernam ik net in de wandelgangen van hoofdredacteur.

Wil iemand ook nog de handtekening van Bas hebben? :P Volgns mij zitten er nogal wat fans hier :)
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef::D

Overigens, vanavond allemaal even Netwerk kijken... als je geen tv hebt via Uitzending Gemist. Het gaat over Spakenburg, het dorp met de meeste CU-stemmers, het drugsgebruik onder jongeren en de voetbalrellen aldaar en de nieuwe regering die zich meer in wil zetten voor de jeugd.... en wat men er daar van verwacht enzo. In de studio "wij zouden het beter hebben gedaan"-Bas van der Vlies :D

Vernam ik net in de wandelgangen van hoofdredacteur.

Wil iemand ook nog de handtekening van Bas hebben? :P Volgns mij zitten er nogal wat fans hier :)
Het is bijzonder flauw en slap om een sneer richting de heer Van der Vlies te geven terwijl je het programma nog niet eens hebt gezien. Je gaat in op uitspraken in de wandelgangen gedaan door een hoofdredacteur (wie? en van welke richting?).

En neem in je oordeel de context mee waarin de heer Van der Vlies die uitspraak zou hebben gedaan.

Ook de sneer over fans en handtekeningen vind ik hoogst ongepast.

Met de dag word ik verdrietiger over de polarisatie die sommige forummers bedrijven t.a.v. SGP en CU.

Laat ons a.u.b. toch één zijn!!
Marnix

Bericht door Marnix »

Ehm hallo, ik maak hier een grapje zonder iemand ernstig te kwetsen... Het "wij hadden het beter gedaan" is niet gebaseerd op van der Vlies maar is een reactie op de opmerking van enkele forumleden dat hij het beter gedaan zou hebben. De persoon in de wandelgangen vertelde alleen wat er gaat gebeuren zonder grapjes te maken, dus heeft er sowieso niets mee te maken. De feiten (waar Netwerk over gaat en met wie) heb ik van hem, de rest in mijn stukje is eigen bijdrage :) Wat fans en handtekeningen betreft, dat was gewoon een grapje naar jullie toe. Ga er es niet zo serieus op in, zo was het ook niet bedoeld :D

Als je me een beetje kent weet je ook dat ik voorstander ben van toenadering tussen CU en SGP en helemaal niet zwaar anti-SGP, dat ik alleen het chauvinisme van sommigen en de kritiek op alles wat de CU doet wel eens jammer vind.... vandaar een wat sarcastische knipoog naar een aantal van dat soort uitspraken :)

Sorry voor de onduidelijkheid. En een beetje kritiek moet je wel kunnen verdragen, ik krijg als CU'er hier ook genoeg kritiek over me heen ;) Een dergelijke reactie hoeft dan ook niet tot verdriet te leiden :) Dan begrijp je me verkeerd. Mijn kritische noot is richting sommige opmerkingen van mensen op het forum en niet gericht op Van der Vlies of de SGP.
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Ehm hallo, ik maak hier een grapje zonder iemand ernstig te kwetsen... Het "wij hadden het beter gedaan" is niet gebaseerd op van der Vlies maar is een reactie op de opmerking van enkele forumleden dat hij het beter gedaan zou hebben. De persoon in de wandelgangen vertelde alleen wat er gaat gebeuren zonder grapjes te maken, dus heeft er sowieso niets mee te maken. De feiten (waar Netwerk over gaat en met wie) heb ik van hem, de rest in mijn stukje is eigen bijdrage :) Wat fans en handtekeningen betreft, dat was gewoon een grapje naar jullie toe. Ga er es niet zo serieus op in, zo was het ook niet bedoeld :D

Als je me een beetje kent weet je ook dat ik voorstander ben van toenadering tussen CU en SGP en helemaal niet zwaar anti-SGP, dat ik alleen het chauvinisme van sommigen en de kritiek op alles wat de CU doet wel eens jammer vind.... vandaar een wat sarcastische knipoog naar een aantal van dat soort uitspraken :)

Sorry voor de onduidelijkheid. En een beetje kritiek moet je wel kunnen verdragen, ik krijg als CU'er hier ook genoeg kritiek over me heen ;) Een dergelijke reactie hoeft dan ook niet tot verdriet te leiden :) Dan begrijp je me verkeerd. Mijn kritische noot is richting sommige opmerkingen van mensen op het forum en niet gericht op Van der Vlies of de SGP.
Gezien je uitleg heb je eigenlijk best wel gelijk, maar dat "gesteek" heen en weer maakt het toch soms wel moeilijk om het onderscheid te maken tussen ernst en luim.
Ik heb daarbij ook jouw emoticons niet (juist) geïnterpreteerd.

Toch roep ik een ieder, zowel SGP-ers als CU-ers, op om respectvol met elkaar om te gaan.
We hebben elkaar zo bitter hard nodig!!
Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Ehm hallo, ik maak hier een grapje zonder iemand ernstig te kwetsen... Het "wij hadden het beter gedaan" is niet gebaseerd op van der Vlies maar is een reactie op de opmerking van enkele forumleden dat hij het beter gedaan zou hebben. De persoon in de wandelgangen vertelde alleen wat er gaat gebeuren zonder grapjes te maken, dus heeft er sowieso niets mee te maken. De feiten (waar Netwerk over gaat en met wie) heb ik van hem, de rest in mijn stukje is eigen bijdrage :) Wat fans en handtekeningen betreft, dat was gewoon een grapje naar jullie toe. Ga er es niet zo serieus op in, zo was het ook niet bedoeld :D

Gezien je uitleg heb je eigenlijk best wel gelijk, maar dat "gesteek" heen en weer maakt het toch soms wel moeilijk om het onderscheid te maken tussen ernst en luim.

Toch roep ik een ieder, zowel SGP-ers als CU-ers, op om respectvol met elkaar om te gaan.
Klopt. Maar ja, echt concrete samenwerking is natuurlijk lastig, want de SGP zou een dergelijk regeerakkoord al nooit ondertekenen... aldus Van der Vlies zojuist en eerder in het RD. Daarnaast moet je het dan ook eens worden over het vrouwenstandpunt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:
jvdg schreef:

Klopt. Maar ja, echt concrete samenwerking is natuurlijk lastig, want de SGP zou een dergelijk regeerakkoord al nooit ondertekenen... aldus Van der Vlies zojuist en eerder in het RD. Daarnaast moet je het dan ook eens worden over het vrouwenstandpunt.
Juist het feit van het niet eens zijn over het vrouwenstandpunt, hetwelk verwijdering heeft gebracht tussen klein rechts, illustreert hoe weinig over en weer begrip wordt getoond voor elkaars standpunt in dezen.

En dat Van der Vlies in die situatie zo'n regeerakkoord nooit zou kunnen tekenen klopt toch met de principes van de SGP?
Gun de SGP dat principe en veracht ze er niet om.
De SGP veracht toch ook de CU niet om hun regeringsdeelname?

PVV en PvdD en SP en GL zouden toch ook nooit hebben getekend vanwege hùn principes.

En ik moet het weer zeggen: Het is toch triest dat klein links beter kan samenwerken dan klein rechts (oude rubricering).

Hoe komt dat toch?
Plaats reactie