Maar de SGP is juist de meest vredelievende partij in het parlement.Unionist schreef:De SGP moet dan maar de wapens grijpen en de macht overnemen. Een andere oplossing zie ik ook niet.:
Dat wordt dus moeilijk.
Misschien een "tulpenrevolutie"

Toch een wijze fractie dus ...Marnix schreef:Nou, de CU wil nog wel flink wat veranderingen... dus jij je zingeledu schreef:Hoewel ik begrijp dat je geen ijzer met handen kunt breken , begrijp ik echt de voldoening niet die je bij Rouvoet hoort.
Een schamele oogst en in deze positie, waar een andere coalitie hoegenaamd niet mogelijk bleek, had het fijn geweest als het Christelijk geluid sterker gehoord zou worden in het regeerakkoord.
Iedereen ging er al vanuit dat dit zou gebeuren.
Misschien te graag geweest ?
Dat hebben de "grote" jongens dan snel door en zie hier het resultaat .......
Het is te hopen dat de CU fractie er niet zomaar mee akkoord gaat !
Ik zie niet in waarom hij daar moeite mee heeft. Als een moeder zich bedenkt en het kind toch laat komen? Is dan de abortuswetgeving ondergraven? Wat wil hij hier nu echt mee zeggen? Nu ik het onder woorden probeer te brengen vind ik elke optie luguber.Unionist schreef:Pechtold doelt onder meer op het voornemen om een bedenktijd in te voeren bij een overtijdbehandeling voor zwangere vrouwen.
Hehe er zijn twee vormen van tevredenheid. Tevredenheid over wat je kan bereiken.... en tevredenheid over wat je WIL bereiken. Met 6 zetels alles bereiken wat je hoopte, dat is niet realistisch... Tevreden zijn als men er zoveel mogelijk uitsleept en wat goede dingen daarmee voor elkaar krijgt, al zijn het maar stapjes vooruit, lijkt me niet verkeerd, ook al zou je veel meer willen bereiken. En proberen er meer uit te halen is al helemaal niet verkeerd.jvdg schreef:Ik had ook op meer gehoopt.
En wie niet?
Zolang niet aan al ònze wensen is voldaan zijn we niet tevreden.
Maar laten we even rustig afwachten op het bekend worden van de gedetailleerdere afspraken, en op het invullen van de poppetjes.
Mensen, als D66 het een slecht akkoord vindt, is dat alleen maar positief :mrgreen:Kaw schreef:Ik zie niet in waarom hij daar moeite mee heeft. Als een moeder zich bedenkt en het kind toch laat komen? Is dan de abortuswetgeving ondergraven? Wat wil hij hier nu echt mee zeggen? Nu ik het onder woorden probeer te brengen vind ik elke optie luguber.Unionist schreef:Pechtold doelt onder meer op het voornemen om een bedenktijd in te voeren bij een overtijdbehandeling voor zwangere vrouwen.
En je bereikt er niks mee. Maar ach, je geweten is weer tevreden heTiberius schreef:Dat vind ik ook, ja.Kaw schreef:SGP had het beter gedaan.
Zo zie je maar: van een principiële stem krijg je nooit spijt!
Het is bijzonder flauw en slap om een sneer richting de heer Van der Vlies te geven terwijl je het programma nog niet eens hebt gezien. Je gaat in op uitspraken in de wandelgangen gedaan door een hoofdredacteur (wie? en van welke richting?).Marnix schreef:
Overigens, vanavond allemaal even Netwerk kijken... als je geen tv hebt via Uitzending Gemist. Het gaat over Spakenburg, het dorp met de meeste CU-stemmers, het drugsgebruik onder jongeren en de voetbalrellen aldaar en de nieuwe regering die zich meer in wil zetten voor de jeugd.... en wat men er daar van verwacht enzo. In de studio "wij zouden het beter hebben gedaan"-Bas van der Vlies
Vernam ik net in de wandelgangen van hoofdredacteur.
Wil iemand ook nog de handtekening van Bas hebben?Volgns mij zitten er nogal wat fans hier
Gezien je uitleg heb je eigenlijk best wel gelijk, maar dat "gesteek" heen en weer maakt het toch soms wel moeilijk om het onderscheid te maken tussen ernst en luim.Marnix schreef:Ehm hallo, ik maak hier een grapje zonder iemand ernstig te kwetsen... Het "wij hadden het beter gedaan" is niet gebaseerd op van der Vlies maar is een reactie op de opmerking van enkele forumleden dat hij het beter gedaan zou hebben. De persoon in de wandelgangen vertelde alleen wat er gaat gebeuren zonder grapjes te maken, dus heeft er sowieso niets mee te maken. De feiten (waar Netwerk over gaat en met wie) heb ik van hem, de rest in mijn stukje is eigen bijdrageWat fans en handtekeningen betreft, dat was gewoon een grapje naar jullie toe. Ga er es niet zo serieus op in, zo was het ook niet bedoeld
Als je me een beetje kent weet je ook dat ik voorstander ben van toenadering tussen CU en SGP en helemaal niet zwaar anti-SGP, dat ik alleen het chauvinisme van sommigen en de kritiek op alles wat de CU doet wel eens jammer vind.... vandaar een wat sarcastische knipoog naar een aantal van dat soort uitspraken
Sorry voor de onduidelijkheid. En een beetje kritiek moet je wel kunnen verdragen, ik krijg als CU'er hier ook genoeg kritiek over me heenEen dergelijke reactie hoeft dan ook niet tot verdriet te leiden
Dan begrijp je me verkeerd. Mijn kritische noot is richting sommige opmerkingen van mensen op het forum en niet gericht op Van der Vlies of de SGP.
Klopt. Maar ja, echt concrete samenwerking is natuurlijk lastig, want de SGP zou een dergelijk regeerakkoord al nooit ondertekenen... aldus Van der Vlies zojuist en eerder in het RD. Daarnaast moet je het dan ook eens worden over het vrouwenstandpunt.jvdg schreef:Gezien je uitleg heb je eigenlijk best wel gelijk, maar dat "gesteek" heen en weer maakt het toch soms wel moeilijk om het onderscheid te maken tussen ernst en luim.Marnix schreef:Ehm hallo, ik maak hier een grapje zonder iemand ernstig te kwetsen... Het "wij hadden het beter gedaan" is niet gebaseerd op van der Vlies maar is een reactie op de opmerking van enkele forumleden dat hij het beter gedaan zou hebben. De persoon in de wandelgangen vertelde alleen wat er gaat gebeuren zonder grapjes te maken, dus heeft er sowieso niets mee te maken. De feiten (waar Netwerk over gaat en met wie) heb ik van hem, de rest in mijn stukje is eigen bijdrageWat fans en handtekeningen betreft, dat was gewoon een grapje naar jullie toe. Ga er es niet zo serieus op in, zo was het ook niet bedoeld
Als je me een beetje kent weet je ook dat ik voorstander ben van toenadering tussen CU en SGP en helemaal niet zwaar anti-SGP, dat ik alleen het chauvinisme van sommigen en de kritiek op alles wat de CU doet wel eens jammer vind.... vandaar een wat sarcastische knipoog naar een aantal van dat soort uitspraken
Sorry voor de onduidelijkheid. En een beetje kritiek moet je wel kunnen verdragen, ik krijg als CU'er hier ook genoeg kritiek over me heenEen dergelijke reactie hoeft dan ook niet tot verdriet te leiden
Dan begrijp je me verkeerd. Mijn kritische noot is richting sommige opmerkingen van mensen op het forum en niet gericht op Van der Vlies of de SGP.
Ik heb daarbij ook jouw emoticons niet (juist) geïnterpreteerd.
Toch roep ik een ieder, zowel SGP-ers als CU-ers, op om respectvol met elkaar om te gaan.
We hebben elkaar zo bitter hard nodig!!
Juist het feit van het niet eens zijn over het vrouwenstandpunt, hetwelk verwijdering heeft gebracht tussen klein rechts, illustreert hoe weinig over en weer begrip wordt getoond voor elkaars standpunt in dezen.Marnix schreef:Klopt. Maar ja, echt concrete samenwerking is natuurlijk lastig, want de SGP zou een dergelijk regeerakkoord al nooit ondertekenen... aldus Van der Vlies zojuist en eerder in het RD. Daarnaast moet je het dan ook eens worden over het vrouwenstandpunt.jvdg schreef:Gezien je uitleg heb je eigenlijk best wel gelijk, maar dat "gesteek" heen en weer maakt het toch soms wel moeilijk om het onderscheid te maken tussen ernst en luim.Marnix schreef:Ehm hallo, ik maak hier een grapje zonder iemand ernstig te kwetsen... Het "wij hadden het beter gedaan" is niet gebaseerd op van der Vlies maar is een reactie op de opmerking van enkele forumleden dat hij het beter gedaan zou hebben. De persoon in de wandelgangen vertelde alleen wat er gaat gebeuren zonder grapjes te maken, dus heeft er sowieso niets mee te maken. De feiten (waar Netwerk over gaat en met wie) heb ik van hem, de rest in mijn stukje is eigen bijdrageWat fans en handtekeningen betreft, dat was gewoon een grapje naar jullie toe. Ga er es niet zo serieus op in, zo was het ook niet bedoeld
Ik heb daarbij ook jouw emoticons niet (juist) geïnterpreteerd.
Toch roep ik een ieder, zowel SGP-ers als CU-ers, op om respectvol met elkaar om te gaan.
We hebben elkaar zo bitter hard nodig!!