Boek EstherBert Mulder schreef:Er is 1 boek in de Bijbel waarin de Naam van God niet voorkomt
Bijbelkennis
- Christiaan
- Christiaan
Volgende vraag uiteraard zonder Trommius en dergelijke.
Waar staat?
Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij
Waar staat?
Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Christiaan
Dat kan niet kloppen. Vijf jaar na de dood van Salomo is de tempel al leeggehaald: In het boek Koningen: 25 Het geschiedde nu in het vijfde jaar van den koning Rehabeam, dat Sisak, de koning van Egypte, optoog tegen Jeruzalem.Kaw schreef:Volgens de meest gangbare theorie is de ark vernietigd bij de verwoesting van de eerste tempel. Blijkbaar was de ark al verdwenen voordat de Babyloniërs de tempel plunderden want de ark, hoewel verreweg het belangrijkste voorwerp, wordt niet genoemd in de lijst van buitgemaakte tempelstukken.Bert Mulder schreef:Die is waarschijnlijk door de Babyloniers vernietigd, op God's leiding, zodat het niet door de Joden kan gebruikt worden om een tempeldienst op te zetten.Kaw schreef:Dat is een populaire theorie, maar zeer onwaarschijnlijk.refo schreef:Die staat in Ethiopië.
Daarom moest ook de tempel vernietigd worden.
Daarom staat ook, waarschijnlijk, er een moskee op de tempelberg. Anders hadden de Joden er al lang weer een tempel gebouwd.
De tijd van schaduwen is over.
Aldus Wikipedia.
De Ark is vanaf dat punt niet meer aangetroffen en is dus degelijk verstopt of inderdaad vernietigt. Ik keur het bovenstaande goed.
26 En hij nam de schatten van het huis des HEEREN, en de schatten van het huis des konings weg, ja, hij nam alles weg; hij nam ook al de gouden schilden weg, die Salomo gemaakt had.
En ook in Kronieken: Zo toog Sisak, de koning van Egypte, op tegen Jeruzalem; en hij nam de schatten van het huis des HEEREN en de schatten van het huis des konings weg; hij nam alles weg; hij nam ook al de gouden schilden weg, die Salomo gemaakt had.
De ark wordt hier niet genoemd. Hij nam alles weg. Dan zou je verwachten dat speciaal de ark genoemd zou worden, maar nee.
Dus of hij is meegenomen door Sisak of hij was al weg.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Refo, vergeet niet het belangerijke principe van Bijbelstudie, namelijk, Schrift met Schrift vergelijken. Gezien het citaat hierboven uit 2 Kronieken 36 kan niet waar zijn wat je zij, tenzij het allemaal vervangen was.18 En alle vaten van het huis Gods, de grote en de kleine, en de schatten van het huis des HEEREN, en de schatten des konings en zijner vorsten, dit alles voerde hij naar Babel.36)
19 En zij verbrandden37) het huis Gods, en zij braken den muur van Jeruzalem af, en al de paleizen daarvan verbrandden38) zij met vuur, verdervende ook alle kostelijke39) vaten derzelve.
De tekst die jij aanhaalde gaat alleen om 3 dingen, namelijk de schatten van God's huis, de schatten van het van de koning, en de gouden schilden die Salomo maakte. En van die 3 dingen haalde hij alles weg. Dus alle schatten, alle schilden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Christiaan
- Christiaan
- Bert Mulder
- Contacteer:
niet te vergeten Mozes, de man Gods - psalm 90
en Ethan, de Ezrariet - psalm 89
en Ethan, de Ezrariet - psalm 89
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.