Kerkenraadslid of ds. met snor en/of baard. Kan dat?

takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Rhodé
vreemde vraag.

Zou net zo goed kunnen vragen of kerkenraadsleden met blauw ondergoed wel mag. Lekker belangrijk!
Dat is wat lastiger te controleren. je kunt moelijk vragen aan de kerkenraadsleden of zij hun onderbroek willen laten zien voor de dienst begint!
ze zouden zo`n speciaal poortje kunnen maken waar ze dan doorheen moeten en wat dan afgaat ofzo:)
Gebruikersavatar
dré
Berichten: 383
Lid geworden op: 06 apr 2004, 13:31

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Ik vind een man met snor en baard tenminste iets hébben.
mwa bedankt! Ik heb en snor en baard (sik) Ooit overgehouden in de vakantie en hij mag er niet meer af van de familie!

Het zou geen probleem moeten zijn, maar ik moet heden ten dage de eerste ds. binnen de GG nog zien komen met snor of baard. Kijk je in de boeken (predikanten en voorgangers) dan zie je daar toch wel eens een baardige ds.
In de boeken van Tholen zie je een enkel GG kerkenraadslid met baard of snor.
Ik vraag me af wat er gebeurd als er een ds. na de vakantie met baard terugkomt.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Rhodé
vreemde vraag.

Zou net zo goed kunnen vragen of kerkenraadsleden met blauw ondergoed wel mag. Lekker belangrijk!
Dat is wat lastiger te controleren. je kunt moelijk vragen aan de kerkenraadsleden of zij hun onderbroek willen laten zien voor de dienst begint!
Lecram, had/heb jij "toevallig" (mag je eigenlijk niet zeggen hé ) ook een snorretje en een baard??????
IK ?????
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
vreemde vraag.

Zou net zo goed kunnen vragen of kerkenraadsleden met blauw ondergoed wel mag. Lekker belangrijk!
He vreemde, wedden dat bij jullie geen mannen met snor/baard in de kerkenraad zitten?

[Aangepast op 14/6/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door dré
Ik vraag me af wat er gebeurd als er een ds. na de vakantie met baard terugkomt.
:D:D:D:D:D

Ds Kuijt had die geen baard? Wie heeft er dat herdenkingsboek?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Baard , snor ik vind het allemaal prima , maar ik ben toch blij met mijn gladgeschoren echtgenoot....
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door lily
en die ouwde scrivers met pruiken dan?
Ja, maar dat was toen mode, werd altijd gezegd :pu:pu:pu:pu
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Adryan
Ik herken wel iets uit de vraag. Bij ons zijn er wel mensen gekomen en komen ook op tweetal die een snor of een baard hebben. Zit inderdaad niemand in de kerkenraad met een snor of baard. Is ooit wel iemand gekozen. Deze heeft er zelf voor gekozen om zijn snor weg te halen toen hij in de kerkenraad kwam.
Het betreffende kerkenraadslid [met zonder snor] heeft toentertijd gesteld dat als hij gekozen zou worden dit met snor zou moeten gebeuren. Toen hij dus gekozen werd heeft hij zijn snor afgeschoren om [inderdaad] geen aanstoot te geven. Hij is dus als snordrager in de kerkenraad gekomen. Maar dit is toch al een tijdje geleden gebeurt? Zou het nu nog kunnen in Tholen?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door lily
die mannen hebt geloped met lange witte gepooderd pruiken, waarom moet wij zo kort zichtigd zijn van daag over alles en nog wat?
:u:u:u:u:u:u:$ ik ben t een keer met je eens :D
Plaats reactie