Satan was tot de komst van Jezus 'gewoon' in de hemel. (zie bv. Job). Jezus ziet Satan uit de lucht vallen als een ster. (uit m'n hoofd volgens mij Luk 10). Satan wordt dus uit de hemel gegooid.Unionist schreef:Wat kan Satan nu niet dat hij vóór de zogezegde 1000 jaar wel kon?
Je uitgebreide andere antwoord kom ik op terug.
Wat kon Satan doen daarvoor? De mens aanklagen bij God! (Job). Dat was zijn grootste lust en leven, tegen God zeggen dat de mensen verloren moesten gaan, en daar voor pleiten. Maar door het offer van Jezus werden de mensen gered die in Hem geloofde!
Satan wordt uit de hemel gegooid.
Dat zie je ook gebeuren in Openbaring 12. Dat volgt op de geboorte en hemelvaart van Jezus in Openbaring 12. (in zeer compacte vorm).
Openbaring 13 volgt direct met wat satan gaat doen als hij op de aarde komt: de eindtijd ontketenen, de antichrist komt en de leugenprofeet, de christenen worden vervolgd en na 3,5 jaar worden de laatste gelovigen in Jeruzalem aangevallen (Openbaring 19).
Dus wat kon satan: mensen aanklagen bij God.
Wat kan hij nadat hij losgelaten is: de gelovigen op grote schaal vervolgen en de hele wereld opzetten tegen de gelovigen.
Wat kan hij nu? Twijfel zaaien in harten.
Mijn wedervraag:
Als het duizendjarig rijk niet direct na Openbaring 12 begon, waarom begon Openbaring 13 dan niet direct na Jezus, maar zit daar zo'n hele grote periode tussen.......!