En wim beste violist, ken je ook Pachelbel??wim schreef:Volgens mij is Vivaldi wel een 'opgewekte' componist. Haydn ook. Mozart moet ook werken als je van kinderlijke riedeltjes houdt. :mrgreen:
Bach heeft in mijn oren vaak een vleugje zwaarmoedigheid in zich. Maar soms is dat juist héél erg mooi. Zelf luister ik graag naar vioolsonates en -concerten uit de Barok.
Nou, die overbekende canon in ieder geval wel. :mrgreen:Christiaan schreef:En wim beste violist, ken je ook Pachelbel??wim schreef:Volgens mij is Vivaldi wel een 'opgewekte' componist. Haydn ook. Mozart moet ook werken als je van kinderlijke riedeltjes houdt. :mrgreen:
Bach heeft in mijn oren vaak een vleugje zwaarmoedigheid in zich. Maar soms is dat juist héél erg mooi. Zelf luister ik graag naar vioolsonates en -concerten uit de Barok.
Ja zeker, de canon wordt uitgevoerd in 100 verschillende uitvoeringen. Maar is bedoeld voor 3 violen en b.c.Zosinus schreef:Ik dacht dat Pachelbel niet veel meer heeft geschreven dan die ene kanon, maar ik kan me vergissen...
Hee vriend, je vergeet te verwijzen naar je mooie website. Zal ik het dan maar doen?Christiaan schreef:Ja zeker, de canon wordt uitgevoerd in 100 verschillende uitvoeringen. Maar is bedoeld voor 3 violen en b.c.Zosinus schreef:Ik dacht dat Pachelbel niet veel meer heeft geschreven dan die ene kanon, maar ik kan me vergissen...
Hij schreef ten minsten 450 werken, en was een belangrijk beinvloeder en voorganger van J.S. Bach. En een van de grottste organisten van zijn tijd.
Maar welke werken voor viool heeft hij geschreven? Als ik zoek kom ik niet verder dan wat kamermuziek. Is dat de moeite waard?Christiaan schreef:Ja zeker, de canon wordt uitgevoerd in 100 verschillende uitvoeringen. Maar is bedoeld voor 3 violen en b.c.Zosinus schreef:Ik dacht dat Pachelbel niet veel meer heeft geschreven dan die ene kanon, maar ik kan me vergissen...
Hij schreef ten minsten 450 werken, en was een belangrijk beinvloeder en voorganger van J.S. Bach. En een van de grottste organisten van zijn tijd.
Die muziek schijnt niet zo moeilijk te zijn, maar als violist kan jij dat beter zeggen. Zijn kamermuziek vindt ik fantastisch maar wat zegt dat. Het is erg afwisselend. En voor 2 of 3 violen bedoeld plus b.c. dus zou zeggen laat Hendrikus mee spelen.wim schreef:Maar welke werken voor viool heeft hij geschreven? Als ik zoek kom ik niet verder dan wat kamermuziek. Is dat de moeite waard?Christiaan schreef:Ja zeker, de canon wordt uitgevoerd in 100 verschillende uitvoeringen. Maar is bedoeld voor 3 violen en b.c.Zosinus schreef:Ik dacht dat Pachelbel niet veel meer heeft geschreven dan die ene kanon, maar ik kan me vergissen...
Ik zie hier in mijn Capella partituurbibliotheek een dansje (Gigue) staan die bij de Canon schijnt te horen. Voor drie violen en b.c. Niet ontzettend ingewikkeld inderdaad.Christiaan schreef:Die muziek schijnt niet zo moeilijk te zijn, maar als violist kan jij dat beter zeggen. Zijn kamermuziek vindt ik fantastisch maar wat zegt dat. Het is erg afwisselend. En voor 2 of 3 violen bedoeld plus b.c. dus zou zeggen laat Hendrikus mee spelen.wim schreef:Maar welke werken voor viool heeft hij geschreven? Als ik zoek kom ik niet verder dan wat kamermuziek. Is dat de moeite waard?Christiaan schreef:Ja zeker, de canon wordt uitgevoerd in 100 verschillende uitvoeringen. Maar is bedoeld voor 3 violen en b.c.Zosinus schreef:Ik dacht dat Pachelbel niet veel meer heeft geschreven dan die ene kanon, maar ik kan me vergissen...
Johann Pachelbel heeft zo zegt men op verzoek van vrienden deze muziek op geschreven. Het is niet moeilijk, maar zeer de moeite waard. Ik kan het blijven luisteren. Werkelijk het is zo anders dan andere kamermuziek, niet zo zeer vituoos maar erg mooi. De Giga is een streng werkje verwand aan de Fuga.wim schreef:Ik zie hier in mijn Capella partituurbibliotheek een dansje (Gigue) staan die bij de Canon schijnt te horen. Voor drie violen en b.c. Niet ontzettend ingewikkeld inderdaad.Christiaan schreef:Die muziek schijnt niet zo moeilijk te zijn, maar als violist kan jij dat beter zeggen. Zijn kamermuziek vindt ik fantastisch maar wat zegt dat. Het is erg afwisselend. En voor 2 of 3 violen bedoeld plus b.c. dus zou zeggen laat Hendrikus mee spelen.wim schreef:Maar welke werken voor viool heeft hij geschreven? Als ik zoek kom ik niet verder dan wat kamermuziek. Is dat de moeite waard?Christiaan schreef: Ja zeker, de canon wordt uitgevoerd in 100 verschillende uitvoeringen. Maar is bedoeld voor 3 violen en b.c.
Dat jij het fantastisch vindt, zegt me wel wat; je muziekkeuze getuigt toch wel van een zekere smaak. :mrgreen:
als ik in een dip zit ga ik juist ook allemaal muziek luisteren en niet bepaald muziek waar je vrolijk van wordGian schreef:van sommige muziek raak ik idd in een dip..