kinderdoop en onbekeerde ouders

Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Dat vraag ik me sterk af. Moet je iedereen dan maar weigeren zodat je ook mensen die er niet aan horen weigert? Dan weiger je ondertussen vast ook oprechte christenen. Volgens mij is er daarom ook zelfbeproeving... om dat laatste te voorkomen... en omdat in dit soort situaties de verantwoordelijk ook bij de persoon zelf ligt.
Dat is ook waar. Een ieder diene bij zichzelf na te gaan of hij berouw van zijn zonden heeft.
Zo niet, dan niet meedoen. Als je dit wel doet of scheve gezichten en geroezemoes uit de gemeente te voorkomen, weet wel dat er staat: 'opdat uw oordeel niet verzwaard worde'!
The Groom's still waiting at the altar
Marnix

Bericht door Marnix »

Bonny schreef:
Dat vraag ik me sterk af. Moet je iedereen dan maar weigeren zodat je ook mensen die er niet aan horen weigert? Dan weiger je ondertussen vast ook oprechte christenen. Volgens mij is er daarom ook zelfbeproeving... om dat laatste te voorkomen... en omdat in dit soort situaties de verantwoordelijk ook bij de persoon zelf ligt.
Dat is ook waar. Een ieder diene bij zichzelf na te gaan of hij berouw van zijn zonden heeft.
Zo niet, dan niet meedoen. Als je dit wel doet of scheve gezichten en geroezemoes uit de gemeente te voorkomen, weet wel dat er staat: 'opdat uw oordeel niet verzwaard worde'!
Precies. En dat laatste geldt ook voor de rest van de gemeente. Want hoe vaak gebeurt het niet dat die scheve gezichten niet terecht zijn. Als Jezus Zacheus uitnodigt en met hem eet, levert dat ook scheve gezichten op bij vrome mensen. Jezus bestraft hen... als er veroordelende blikken en scheve gezichten zijn en die niet terecht zijn is dat zonde en verzwaren mensen daarmee ook het oordeel.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie