Ja toch? Ons zijn wij hier op het refoforum.Hendrikus schreef:O? En wie zijn die "ons" dan wel? Horen wij daar ook bij?Eppie schreef: Want laten we wel wezen ook de CU is niet echt een optie voor ons.
SGP Gorinchem: mogelijk andere naam
Een echte ChristenUnionistjacob schreef:unionist is een echte cu-erEppie schreef:Ja toch? Ons zijn wij hier op het refoforum.Hendrikus schreef:O? En wie zijn die "ons" dan wel? Horen wij daar ook bij?Eppie schreef: Want laten we wel wezen ook de CU is niet echt een optie voor ons.
Maar waarom is de CHristenUnie (CU vind ik lelijk, je zegt ook geen GL tegen Groen Links) geen optie voor Eppie?
Om precies te zijn: juist na de raadsverkiezingn van 2002, nadat ik heel lang gezweefd had. Toen heb ik voor het laatst SGP gestemd. Overigens stemde ik in 1998 in de gemeente Ede al RPF/GPV, vanwege het hoge Neveldijk-gehalte van de lokale SGP.Eppie schreef:sinds wanneer? :|jacob schreef:unionist is een echte cu-erEppie schreef:Ja toch? Ons zijn wij hier op het refoforum.Hendrikus schreef: O? En wie zijn die "ons" dan wel? Horen wij daar ook bij?
Dan is die jongen wel snel van zwever naar fanatiek overgegaan. Als ik zweef en daarna overga treur ik meestal nog zo'n jaar of 5 over de verloren relatie.Unionist schreef:Om precies te zijn: juist na de raadsverkiezingn van 2002, nadat ik heel lang gezweefd had. Toen heb ik voor het laatst SGP gestemd. Overigens stemde ik in 1998 in de gemeente Ede al RPF/GPV, vanwege het hoge Neveldijk-gehalte van de lokale SGP.Eppie schreef:sinds wanneer? :|jacob schreef:unionist is een echte cu-erEppie schreef: Ja toch? Ons zijn wij hier op het refoforum.
Niet als je al jaren met kromme tenen in die relatie zit.Eppie schreef:Dan is die jongen wel snel van zwever naar fanatiek overgegaan. Als ik zweef en daarna overga treur ik meestal nog zo'n jaar of 5 over de verloren relatie.Unionist schreef:Om precies te zijn: juist na de raadsverkiezingn van 2002, nadat ik heel lang gezweefd had. Toen heb ik voor het laatst SGP gestemd. Overigens stemde ik in 1998 in de gemeente Ede al RPF/GPV, vanwege het hoge Neveldijk-gehalte van de lokale SGP.Eppie schreef:sinds wanneer? :|jacob schreef: unionist is een echte cu-er
Zo fanatiek ben ik trouwens ook weer niet hoor. Iedereen mag van mij gewoon SGP blijven stemmen. Ik zet me wel actief in voor de club, maar dat deed ik bij de SGP ook. Als ik ergens lid van ben, ga ik er ook voor.
Zijn ze zo pro-Oranje dan? Ze willen toch een theocratie?Breekijzer schreef:Inderdaad, nog nooit over na gedacht.Wat ik het meest gekke vind is dat de SGP wél wil samenwerken met een vorstin (koningin = vrouw), maar niet CU-vrouw. Wat is het verschil?
SGP de partij voor het koningshuis!
Wie kan dit uitleggen?

Misschien eens aan een SGP-er voorleggen?
Edit: Bij deze heb ik de vraag aan ze gemaild. Als ik antwoord heb deel ik dat met jullie

Van Nosnieuws.nl
SGP'ers weg om vrouwenstandpunt 8-12-05
Bij de christelijke politieke partij SGP zijn twee leden uit hoofdbestuur gestapt, omdat ze het niet eens zijn met het vrouwenstandpunt.
Het hoofdbestuur weigerde de gezamenlijke kieslijsten van de SGP en de ChristenUnie in vier gemeenten goed te keuren, omdat er ChristenUnie-vrouwen op een verkiesbare plaats staan.
Het SGP-bestuur vindt dat vrouwen geen actieve rol mogen spelen in de politiek. Dat standpunt staat binnen de partij echter steeds meer ter discussie.
Lidmaatschap opgezegd
De bestuursleden Van Belzen, burgemeester van Barendrecht, en Van Daalen, predikant in Nijkerk, zagen in de weigering reden om hun functie in het hoofdbestuur neer te leggen. SGP-wethouder Akkerman uit Gorinchem zegde zelfs zijn lidmaatschap van de partij op.
In vijftig gemeenten zijn SGP en ChristenUnie voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2006 een lijstverbinding aangegaan. Op de kieslijst staat daar SGP/ChristenUnie of andersom, al naar gelang de samenstelling.
In de gemeenten Zoetermeer, Amersfoort, Enkhuizen en Gorinchem zijn vrouwen verkiesbaar. Het SGP-hoofdbestuur keurde die lijsten af.
Partijvoorzitter Kolijn betreurt het aftreden van de bestuursleden. Hij vindt het jammer dat ze de discussie over het vrouwenstandpunt niet binnen het bestuur willen voortzetten.
Hoger beroep
Het Proefprocessenfonds Clara Wichmann heeft hoger beroep aangetekend tegen het vonnis in een rechtzaak tegen de SGP.
Het fonds eiste in die zaak dat de SGP vrouwen moet toelaten als volwaardig lid, maar de rechtbank zei daar niet over te kunnen oordelen omdat er geen benadeelde partij was; er waren geen SGP-vrouwen die de eis steunden.
Ook de staat is in hoger beroep gegaan, omdat de rechter wél stelde dat de SGP geen subsidie meer mag krijgen, zolang vrouwen geen lid mogen worden.
SGP'ers weg om vrouwenstandpunt 8-12-05
Bij de christelijke politieke partij SGP zijn twee leden uit hoofdbestuur gestapt, omdat ze het niet eens zijn met het vrouwenstandpunt.
Het hoofdbestuur weigerde de gezamenlijke kieslijsten van de SGP en de ChristenUnie in vier gemeenten goed te keuren, omdat er ChristenUnie-vrouwen op een verkiesbare plaats staan.
Het SGP-bestuur vindt dat vrouwen geen actieve rol mogen spelen in de politiek. Dat standpunt staat binnen de partij echter steeds meer ter discussie.
Lidmaatschap opgezegd
De bestuursleden Van Belzen, burgemeester van Barendrecht, en Van Daalen, predikant in Nijkerk, zagen in de weigering reden om hun functie in het hoofdbestuur neer te leggen. SGP-wethouder Akkerman uit Gorinchem zegde zelfs zijn lidmaatschap van de partij op.
In vijftig gemeenten zijn SGP en ChristenUnie voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2006 een lijstverbinding aangegaan. Op de kieslijst staat daar SGP/ChristenUnie of andersom, al naar gelang de samenstelling.
In de gemeenten Zoetermeer, Amersfoort, Enkhuizen en Gorinchem zijn vrouwen verkiesbaar. Het SGP-hoofdbestuur keurde die lijsten af.
Partijvoorzitter Kolijn betreurt het aftreden van de bestuursleden. Hij vindt het jammer dat ze de discussie over het vrouwenstandpunt niet binnen het bestuur willen voortzetten.
Hoger beroep
Het Proefprocessenfonds Clara Wichmann heeft hoger beroep aangetekend tegen het vonnis in een rechtzaak tegen de SGP.
Het fonds eiste in die zaak dat de SGP vrouwen moet toelaten als volwaardig lid, maar de rechtbank zei daar niet over te kunnen oordelen omdat er geen benadeelde partij was; er waren geen SGP-vrouwen die de eis steunden.
Ook de staat is in hoger beroep gegaan, omdat de rechter wél stelde dat de SGP geen subsidie meer mag krijgen, zolang vrouwen geen lid mogen worden.
- FlyingEagle