Moge duidelijk zijn dat de eerste woorden van de prediking van Heere Jezus, waren "bekeert u en gelooft het evangelie" Maar van bekering is geen sprake...Oorspronkelijk gepost door parsifal
Het is niet zo dat wij de perfecte mensen zijn. Niemand is hier volmaakt. Maar dingen waar de wereld zich heel erg in thuis voelt, en dan denk ik aan de bios, voetbalwedstrijden, circus, kermis, six flags en ga zo nog maar even door, daar kun je als een christen niet komen. Daar kun je als christen met je gedoopte voorhoofd niet tussen lopen. Dan ben je geen getuige van Hem. Waarom kan ik daar nu niet meer naartoe? Terwijl het 2 jaar geleden nog voor mij een lust was?Even een uitspraak die je heel veel in de reformatorische kerken hoort: "Gods Woord keert nooit zonder resultaat terug" (even vrij vertaald om even duidelijk te maken wat er werkelijk gezegd wordt)
Nu de vraag aan alle reformatorische Christenen: Is de troep er echt uitgegooid na de afgelopen zondag, of ben je verhardt? Weet wel dat de oproep tot verandering elke week klinkt in de Kerk. En elke keer als je de Bijbel leest, terwijl je nog in zonde leeft. En dan komen de vragen: Welke cd's staan in je kast? (Klassiek is er ook genoeg troep?)
Welke kleding hangt in je kast? (Zijn er weer kinderen aan kapot gegaan?)
Of is er afgunst? Is er lust? Is er hebzucht? Op dat punt mag en moet je de vragen ook aan jezelf stellen. En ik aan mij.
En die jongen van 14 die nu moeilijk echt afscheid kan nemen van zijn oude leventje is niets slechter dan ik die weliswaar niet naar voren ben gegaan, maar ondertussen vast zit aan van alles en nog wat. We zijn zo bang dat anderen te vroeg de hemel ingaan en niet echt strijden om in te gaan. En ondertussen sukkelen we zelf verder. Godzijdank is God God. Hij zal ook mij er doorheen trekken (en ja ik ben ook zo iemand die op een jongerendag behoorlijk is veranderd).
En als wij onszelf zouden moeten bekeren, dan kwam het niet goed. Dan kozen we allemaal een weg die ons recht schijnt te zijn, maar die eindigen allemaal in de ravijn.
Daarom zeg ik voor de zoveelste keer maar weer "laat ons, onze wegen onderzoeken en doorzoeken en laat ons wederkeren tot den HEERE"