EO- Jongerendag

Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door parsifal

Even een uitspraak die je heel veel in de reformatorische kerken hoort: "Gods Woord keert nooit zonder resultaat terug" (even vrij vertaald om even duidelijk te maken wat er werkelijk gezegd wordt)

Nu de vraag aan alle reformatorische Christenen: Is de troep er echt uitgegooid na de afgelopen zondag, of ben je verhardt? Weet wel dat de oproep tot verandering elke week klinkt in de Kerk. En elke keer als je de Bijbel leest, terwijl je nog in zonde leeft. En dan komen de vragen: Welke cd's staan in je kast? (Klassiek is er ook genoeg troep?)
Welke kleding hangt in je kast? (Zijn er weer kinderen aan kapot gegaan?)
Of is er afgunst? Is er lust? Is er hebzucht? Op dat punt mag en moet je de vragen ook aan jezelf stellen. En ik aan mij.
Het is niet zo dat wij de perfecte mensen zijn. Niemand is hier volmaakt. Maar dingen waar de wereld zich heel erg in thuis voelt, en dan denk ik aan de bios, voetbalwedstrijden, circus, kermis, six flags en ga zo nog maar even door, daar kun je als een christen niet komen. Daar kun je als christen met je gedoopte voorhoofd niet tussen lopen. Dan ben je geen getuige van Hem. Waarom kan ik daar nu niet meer naartoe? Terwijl het 2 jaar geleden nog voor mij een lust was?
En die jongen van 14 die nu moeilijk echt afscheid kan nemen van zijn oude leventje is niets slechter dan ik die weliswaar niet naar voren ben gegaan, maar ondertussen vast zit aan van alles en nog wat. We zijn zo bang dat anderen te vroeg de hemel ingaan en niet echt strijden om in te gaan. En ondertussen sukkelen we zelf verder. Godzijdank is God God. Hij zal ook mij er doorheen trekken (en ja ik ben ook zo iemand die op een jongerendag behoorlijk is veranderd).
Moge duidelijk zijn dat de eerste woorden van de prediking van Heere Jezus, waren "bekeert u en gelooft het evangelie" Maar van bekering is geen sprake...

En als wij onszelf zouden moeten bekeren, dan kwam het niet goed. Dan kozen we allemaal een weg die ons recht schijnt te zijn, maar die eindigen allemaal in de ravijn.

Daarom zeg ik voor de zoveelste keer maar weer "laat ons, onze wegen onderzoeken en doorzoeken en laat ons wederkeren tot den HEERE"
Liever Turks dan Paaps
badeend

Bericht door badeend »

Hoi Allemaal

Het is niet zo dat wij de perfecte mensen zijn. Niemand is hier volmaakt. Maar dingen waar de wereld zich heel erg in thuis voelt, en dan denk ik aan de bios, voetbalwedstrijden, circus, kermis, six flags en ga zo nog maar even door, daar kun je als een christen niet komen. Daar kun je als christen met je gedoopte voorhoofd niet tussen lopen. Dan ben je geen getuige van Hem. Waarom kan ik daar nu niet meer naartoe? Terwijl het 2 jaar geleden nog voor mij een lust was?
Juist op die plaatsen kun je een getuigen van hem zijn. Of wil je je volledig terugtrekken onder hen die al christen zijn en de rest van de wereld maar laten voor wat het is. Zo ontneem je anderen de kans kennis te maken met het geloof. Dat is dan ook vaak wat je hoort: geslotenheid van kerken en gelovigen. Ik vind dat we als christenen een taak hebben, om open te staan voor onze niet-christelijke medemens en mede op die manier onze liefde voor god laten zien.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door badeend
Juist op die plaatsen kun je een getuigen van hem zijn. Of wil je je volledig terugtrekken onder hen die al christen zijn en de rest van de wereld maar laten voor wat het is.
Even serieus, Ga jij naar de kermis, bios of wat dan ook om daar een getuige van GOd te zijn. Doe je dat echt? Het lijkt mij meer dat dit een argument is om toch te gaan, maar dat het in de praktijk meer een bezoekje voor je eigen plezier is.

MAar uiteraard ken ik je niet persoonlijk, dus ik kan het mis hebben..

GRoetjes Nicname
KurtYo

Bericht door KurtYo »

Ik heb er een hekel aan dat mensen altijd maar komen met: dit mag niet en dat is niet christelijk... Kijk eerst eens naar jezelf en denk er ook eens aan wat je als christen wel allemaal mag. Ga God groot maken in plaats van je medemens te kleineren.
jacob

Bericht door jacob »

Doe jij God groot maken Door muziek te luisteren waar in wordt gevloekt????????????????????????????????????
KurtYo

Bericht door KurtYo »

Nee, heb ik dat gezegt? Niet dus. Ik ben het alleen beu dat mensen altijd zo veroordelend zijn...
jacob

Bericht door jacob »

ben een beetje dom misschien

maar kurtyo,

Is jou ideaal Bileam,

of mogen anderen iets niet zeggen wat jou niet aanstaat?
Kate

Bericht door Kate »

Oorspronkelijk gepost door KurtYo
Nee, heb ik dat gezegt? Niet dus. Ik ben het alleen beu dat mensen altijd zo veroordelend zijn...
Inderdaad KurtYo! Waar zijn we nou mee bezig? Er wordt bijna alleen maar geoordeeld, en dan niet alleen over wat iemand doet, nee ook over harten van mensen.
jacob

Bericht door jacob »

Rennen mensen. niet oordelen. Rennen en niet oordelen rennen. Van de bioscoop naar de disco. En ren ook nog even langs de hoeren. Je moet toch alles onderzocht hebben. Niet waarschuwen papa want je bent toch gek. Zo rennen jongens waar nu weer naar toe. Naar de kermis. en dan............................ Staat aan het einde van deze weg een rechtvaardige God die de boeken zal openen!

Een ieder die vermaant vermaant in de eerste plaats zichzelf. Het vermanen is een liefdesdaad.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Kate
Er wordt bijna alleen maar geoordeeld, en dan niet alleen over wat iemand doet, nee ook over harten van mensen.
Is dat waar? Mijns inziens wordt er van verschillende kanten gezegd hoe men over bepaalde dingen denkt. Maar persoonlijk heb ik niet het idee dat er hier mensen worden veroordeeld, hooguit leefwijzen. Daar kun je anders over denken, maar het is toch altijd goed om je af te vragen: Kan ik op deze plaats God ontmoeten.
Er valt vooor ons mensen niet te oordelen over harten, gelukkig niet.
Toch moet je wel uitkijken dat je niet alles naar jezelf toe goed praat om toch nog maar zoveel mogelijk te kunnen doen. Waarom zou je niet dingen laten omdat je Gods eer daarmee op het oog hebt.
ZOu GOd liever hebben dat je wel naar de film gaat of dat je niet gaat?

Ik bedoel dit niet veroordelend, voordat die termen weer over het forum vliegen, maar dit is mijn visie hierop.

Groetjes Nicname
KurtYo

Bericht door KurtYo »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Rennen mensen. niet oordelen. Rennen en niet oordelen rennen. Van de bioscoop naar de disco. En ren ook nog even langs de hoeren.
Oordelen is aan God jacob. En hoe jammer je het ook zult vinden. Jij bent God niet. Jij bent net zo'n simpel mensje als alle anderen (mijn inclusief uiteraard). En dat jij graag oordeelt (iedereen z'n zwakke punt he) dat is jou grote probleem. OORDEELT NIET OP DAT GIJ GEOORDEELD WORDEN staat er toch? Of in ieder geval iets wat er op lijkt. En wat doe jij met deze woorden Jacob? Je komt zelf altijd met voorbeeldjes aan en uit hun verband gerukte teksten om duidelijk te maken dat ik zo goddeloos ben. Maar wat doe jij hiermee?
Je moet toch alles onderzocht hebben. Niet waarschuwen papa want je bent toch gek. Zo rennen jongens waar nu weer naar toe. Naar de kermis. en dan............................ Staat aan het einde van deze weg een rechtvaardige God die de boeken zal openen!
Juist, een rechtvaardig God die OOK OVER JOU Zijn boek zal openen. Dus zet maar niet zo'n grote mond op, daar schiet je niets mee op!
Een ieder die vermaant vermaant in de eerste plaats zichzelf. Het vermanen is een liefdesdaad.
Dit bedoel ik dus...

En ps: wat bedoel je met de reply daarvoor:
ben een beetje dom misschien

maar kurtyo,

Is jou ideaal Bileam,

of mogen anderen iets niet zeggen wat jou niet aanstaat?
Grace

Bericht door Grace »

Admin,

Ik zou willenvragen om deze topic te sluiten als er zo laaghartig en laatdunkend tegen elkaar gepraat wordt. Het is niet normaal hoe er in deze topic(en ook sommige andere topics) naar elkaar gedaan wordt. Het is gewoon schunnig!!! Dit is geen opbouwende discussie meer.

Jacob,

Ik vind niet dat je zo over die dingen kan praten! Je toon is zo veroordelend dat het niets meer weg heeft van een liefdesdaad waar je het over hebt.

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Kate

Bericht door Kate »

Rennen mensen. niet oordelen. Rennen en niet oordelen rennen. Van de bioscoop naar de disco. En ren ook nog even langs de hoeren. Je moet toch alles onderzocht hebben. Niet waarschuwen papa want je bent toch gek. Zo rennen jongens waar nu weer naar toe. Naar de kermis. en dan............................ Staat aan het einde van deze weg een rechtvaardige God die de boeken zal openen!

God is de Enige die mag oordelen, ook over wat goed en fout is.
De zaken waarover op dit forum gediscussieerd worden, worden door iedereen weer anders gezien.
jacob

Bericht door jacob »

Grace,

Je zal wel gelijk hebben. En ik heb met deze posting willen aangeven waar een goddeloos leven zal eindigen

Ik heb zo vreselijk veel moeite met mensen die iets wat krom is recht praten.

Ik stel me nergen boven. Wie mij kent zal dat zeker beamen. Want alle vunzigheden zitten ook in mij. Maar mag dat dan worden goed gepraat??
KurtYo

Bericht door KurtYo »

Kurtyo,

ben wat vergeten bij dat rennen te zetten. Misschien moet je ook nog even een bril aanschaffen onderweg.

Staat namelijk onder dat ik ook tegen me zelf preek.

En mag ik jou nog wat vragen. Heb jij weleens een profeet gelezen?
Bril heb ik al en als je daar mee spot mag je me een keer komen opzoeken. (jou kennende zul je dit wel serieus opvatten dus voor de duidelijkheid: neem dit niet TE serieus). Ja ik heb wel eens profeten gelezen maar dat doet niets af van wat ik zei.

Verder Grace ik ben het wel met je eens. Sorry voor mijn aandeel daarin.
Ik vind niet dat je zo over die dingen kan praten! Je toon is zo veroordelend dat het niets meer weg heeft van een liefdesdaad waar je het over hebt.
Dat probeerde ik duidelijk te maken.
Gesloten