Ik ben momenteel een boek van Jan Zijlstra aan t lezen. Wilde vanuit een vrij nuchtere hoek dit boekje lezen en wilde ook echt mn vraagtekens erbij plaatsen. Maar er staan écht goede dingen in. Hij draait niet om de hete brij heen. Zonden & ziekten wordt benoemd
en óók dat
God niet veranderd is, dat Zijn boodschap&opdracht van een paar eeuw terug nogsteeds van toepassing is. Jezus gaf de discipelen de opdracht om boze geesten uit te drijven en zieken de handen op te leggen en te genezen.
Helma schreef: Zelf ben ik een aantal jaren geleden van een ernstige spierziekte genezen
terwijl alle artsen zeiden dat het onmogelijk was.
In die tijd schreef ik een column in een 'onder ons bekend familieblad'
het feit dát ik genezen was mocht ik nog net vermelden, maar niet hóe en welke rol genezing op het gebed daarin plaatsgevonden had.
De reden die ze mij telefonisch opgaven was dat ze bang was dat niet alle abonnees daar gecharmeerd van zouden zijn en ze bang waren die mensen kwijt te raken door hen te vervreemden van het blad
Geweldig Helma dat je genezen bent! Geprezen zij de Heere!!!
Jacobus 5: 13 Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen. 14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer.15 Het gelovige gebed zal de zieke redden,en de Heer zal hem laten opstaan. Wanneer hij gezondigd heeft, zal het hem vergeven worden. 16 Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet. 17
Ik snap niet.... waarom slaan we de talloze opdrachten van Jezus in de wind alsof het niet voor ons is en alsof het niet waar is? Jezus veranderd de boodschap niet, de mens wel...