Ds. P.J. de Raaf, predikant van de gereformeerde gemeente in Boskoop, in de rubriek Vraag & antwoord in Daniël (blad van de Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten).“ds. P.J. de Raaf” schreef:”Je stelt me een eerlijke vraag, ik wil jou een eerlijk antwoord geven: nee, je kunt echt niet naar Opwekking. Daar klinkt naar mijn overtuiging geen eerlijke Bijbelse boodschap en de eerbied voor de Heere ontbreekt. Ik weet iets beters: in jouw kerk wordt met Pinksteren gepreekt over de komst van de Heilige Geest. De gemeente komt samen om te horen over het wonder dat Hij in harten van zondige mensen komt wonen om Gods genade daar te verheerlijken. En juist daar werkt Hij. Niet onder spetterende optredens, maar in de rust en stilte van de kerkdienst. Ga dáár naartoe, met het gebed van Psalm 25:2: „Heer’, ai maak mij Uwe wegen, door Uw Woord en Geest bekend.””
Eerlijk gezegd vind ik het schokkend dat ieder jaar meer jongeren en ouderen uit de gereformeerde gezindte naar Opwekking gaan, precies vanwege waar ds. De Raaf in alle eerlijkheid en met bewogenheid de vinger bij legt.