Wat bedoel je met methoden tot controle?parsifal schreef: Ja, inzichten kunnen veranderen, het is goed als dan ook de methoden tot controle veranderen.
De problemen worden helemaal niet bij de ongevaccineerden neergelegd. Er wordt enkel op gewezen dat ongevaccineerden onevenredig veel zorg nodig hebben. En dat laatste kan niet genoeg benadrukt worden. Hier een impressie van enkele weken meelopen op de IC. https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/23/he ... r-a4071955De manier waarop de problemen bij de niet-gevaccineerden worden neergelegd is echt stuitend
Absoluut. En gelukkig was het kabinet zo verstandig om te ageren in plaats van reageren.parsifal schreef:want met exponentiële groei kun je er op rekenen dat ook met een vaccinatiegraad als Portugal je voorzichtig moet blijven
Dat vind ik lastig te beoordelen.parsifal schreef:en verder is er al nauwelijks reden om druk te zetten op kinderen en jongeren om zich te laten vaccineren (buiten algemene gezondheidsargumenten).
Ik vind niets mis met drang. Het individuele belang is niet altijd aan het gemeenschapsbelang bovengeschikt.parsifal schreef:Ik zeg helemaal niet dat vaccinatie schadelijk is. Ik stel dat vaccinatieplicht en drang verwerpelijk en niet zo zinvol is. Volgens mij heb ik er nooit een geheim van gemaakt dat ik zelfs positief sta tegen vaccinatie van tieners. Ik ben fan van dwang en drang, waarbij de overheid de overheid de "samenwetking" met de bevolking eigenlijk al bij het oudvuil heeft gezet.
Dat is dan de beperking van jouw voorstellingsvermogen. Als je het hebt over ventilatie dan heb je te maken met andere ministeries en daarmee ook met andere sectoren.parsifal schreef:En nee ik weet niet waarom Hugo de Jonge de motie heeft ontraden of waarom na al die tijd niet echt in ventilatie is geïnvesteerd. Ik kan alleen niet veel andere reden dan volslagen incompetentie, of erger bedenken.
Ik heb het schuin doorgelezen. Jij doet voorkomen of myocarditis een enorm risico is, en dat valt natuurlijk reuze mee. De onderzoekers schrijven zelf:parsifal schreef: Lees wat verder, en kijk naar de cijfers voor veertigminners en mannen. Waar vaccins (relatief tov besmetting) gevaarlijker worden naarmate men jonger is, kun je met goede reden vrezen voor wat de risico's van Moderna op de jongere groep is. Er zijn alternatieven voor handen en het is gevaarlijk die niet te gebruiken voor de jongere groepen.
We estimated extra myocarditis events to be between 1 and 10 per million persons in the month following vaccination, which
was substantially lower than the 40 extra events per million persons observed following SARS-CoV-2 infection.
Whilst myocarditis can be life-threatening, most vaccine associated myocarditis events have been mild and self-limiting. The risk observed here is small and confined to the 7-day period following vaccination, whereas the lifetime risk of morbidity and mortality following SARS-CoV-2 infection is substantial
The risks are more evenly balanced in younger persons aged up to 40 years, where we estimated the excess in myocarditis events following SARS-CoV-2 infection to be 10 per million with the excess following a second dose of mRNA-1273 vaccine being 15 per million.
Op basis van dit laatste citaat zou je kunnen besluiten om mensen jonger dan 40 niet langer met het vaccin van Moderna te vaccineren.