Een mening vormen is toch handig op basis van een stukje onderzoek bij de doelgroep.Valcke schreef:Geen enkele. Maar ondernemers kunnen in beroep gaan tegen een onredelijk opgelegde boete. Dat lijkt mij een feit.
Grapperhaus (uit: Kleine ergernissen)
Re: Kleine ergernissen
De fotograaf laat de foto's bewust stuk voor stuk uitlekken, zodat hij er zoveel mogelijk aan verdient.Valcke schreef:Ik vrees overigens dat minister Grapperhaus zal aftreden, wellicht vandaag al. En ook dat is een kleine ergernis.
Hij heeft nog honderden foto's, dus kassa voor deze meneer.
Bah.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik heb geen doelgroep. Ik begrijp echter niet waarom jij boetes die horeca-ondernemers gehad hebben zo uitspeelt tegen de minister. Dat is mijn punt. In ieder geval kunnen ondernemers in beroep gaan tegen onredelijk opgelegde boetes.Zeeuw schreef:Een mening vormen is toch handig op basis van een stukje onderzoek bij de doelgroep.Valcke schreef:Geen enkele. Maar ondernemers kunnen in beroep gaan tegen een onredelijk opgelegde boete. Dat lijkt mij een feit.
Deze boetes waren vaak onredelijk en eveneens zonder waarschuwing. Dus in lijn met hoe jij de reacties richting de minister momenteel duidt.Valcke schreef:Ik heb geen doelgroep. Ik begrijp echter niet waarom jij boetes die horeca-ondernemers gehad hebben zo uitspeelt tegen de minister. Dat is mijn punt. In ieder geval kunnen ondernemers in beroep gaan tegen onredelijk opgelegde boetes.Zeeuw schreef:Een mening vormen is toch handig op basis van een stukje onderzoek bij de doelgroep.Valcke schreef:Geen enkele. Maar ondernemers kunnen in beroep gaan tegen een onredelijk opgelegde boete. Dat lijkt mij een feit.
Jij gaf aan dat deze boetes pas na herhaaldelijk waarschuwen etc waren. En daarop geef je aan dat je nooit een ondernemers erover hebt gesproken. Dus begrijp ik niet waarom je dit dan zo benoemt.
Ik weet niet of het daar aan ligt. Ik denk dat ik van nature al makkelijk die anderhalve meter afstand houd.windorgel schreef:Van te pas en te onpas zoenen houd ik niet. Deed ik ook nooit aan mee. Maar iedereen altijd op 1,5 meter afstand ervaar ik af en toe wel als eenzaam. Maar wellicht dat ik dat als alleenstaande anders ervaar dan jij met een aantal gezinsleden om je heen.merel schreef:Ik ook, al is het natuurlijk wel een beetje dom van hem.
Ben ik nu de enige die de anderhalve meter maatschappij wel fijn vind? Ik ben niet zo van het te pas en onpas elkaar zoenen en knuffelen bij het gaan en komen.
Alle boetes moeten gewoon geseponeerd worden, anders is Grapperhaus al zijn geloofwaardigheid kwijt.
Ik houd van mezelf ook gemakkelijk afstand en zoen nooit iemand, maar als helemaal niemand je een hand drukt als je jarig bent bijv. is dat toch best moeilijk. Dat is m.i. echt anders dan wanneer je nog wel gezinsleden om je heen hebt met wie je gewoon kan omgaan.merel schreef:Ik weet niet of het daar aan ligt. Ik denk dat ik van nature al makkelijk die anderhalve meter afstand houd.windorgel schreef:Van te pas en te onpas zoenen houd ik niet. Deed ik ook nooit aan mee. Maar iedereen altijd op 1,5 meter afstand ervaar ik af en toe wel als eenzaam. Maar wellicht dat ik dat als alleenstaande anders ervaar dan jij met een aantal gezinsleden om je heen.merel schreef:Ik ook, al is het natuurlijk wel een beetje dom van hem.
Ben ik nu de enige die de anderhalve meter maatschappij wel fijn vind? Ik ben niet zo van het te pas en onpas elkaar zoenen en knuffelen bij het gaan en komen.
Het is helaas de wereld waarin we nu leven. Je doet een misstap en dan word je afgemaakt in de (sociale) media.Valcke schreef:Ik vrees overigens dat minister Grapperhaus zal aftreden, wellicht vandaag al. En ook dat is een kleine ergernis.
De handhaving daarvan ligt bij de burgemeesters. Ik ken wel een situatie, dat door de burgemeester daar met de boa's over in overleg gegaan is, om die handhaving streng en barmhartig te laten zijn. Je zult toch altijd eerst op het gemeentehuis moeten komen voor die boetes en niet bij de minister van justitie.Zeeuw schreef:Deze boetes waren vaak onredelijk en eveneens zonder waarschuwing. Dus in lijn met hoe jij de reacties richting de minister momenteel duidt.Valcke schreef:Ik heb geen doelgroep. Ik begrijp echter niet waarom jij boetes die horeca-ondernemers gehad hebben zo uitspeelt tegen de minister. Dat is mijn punt. In ieder geval kunnen ondernemers in beroep gaan tegen onredelijk opgelegde boetes.Zeeuw schreef:Een mening vormen is toch handig op basis van een stukje onderzoek bij de doelgroep.Valcke schreef:Geen enkele. Maar ondernemers kunnen in beroep gaan tegen een onredelijk opgelegde boete. Dat lijkt mij een feit.
Jij gaf aan dat deze boetes pas na herhaaldelijk waarschuwen etc waren. En daarop geef je aan dat je nooit een ondernemers erover hebt gesproken. Dus begrijp ik niet waarom je dit dan zo benoemt.
Gelezen op twitter:
Grapperhaus’ aftreden eisen heeft iets goedkoops. Maar Grapperhaus verdedigen is ook best moeilijk. Het punt lijkt me: iedereen heeft gemerkt dat die hele 1,5 metersamenleving altijd onhaalbaar is geweest - maar dat het als streven best slim is.
Tom-Jan Meeus
Grapperhaus’ aftreden eisen heeft iets goedkoops. Maar Grapperhaus verdedigen is ook best moeilijk. Het punt lijkt me: iedereen heeft gemerkt dat die hele 1,5 metersamenleving altijd onhaalbaar is geweest - maar dat het als streven best slim is.
Tom-Jan Meeus
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
We leven in een bizarre wereld. Die gast zit lekker geld te verdienen over het politieke hoofd van Grapperhaus. Ook die dreigementen zijn honds.Mara schreef:De fotograaf laat de foto's bewust stuk voor stuk uitlekken, zodat hij er zoveel mogelijk aan verdient.Valcke schreef:Ik vrees overigens dat minister Grapperhaus zal aftreden, wellicht vandaag al. En ook dat is een kleine ergernis.
Bah.
Dat kan ik zo benoemen omdat dit voortdurend door de premier en ministers is toegelicht. Zowel in persconferenties als in Kamerdebatten. Of het moet om grove overtredingen gaan, zoals het niet uitvoeren van de verplichte gezondheidscheck. Voor 1,5 meter van bezoekers zou echt eerst gewaarschuwd moeten worden.Zeeuw schreef:Deze boetes waren vaak onredelijk en eveneens zonder waarschuwing. Dus in lijn met hoe jij de reacties richting de minister momenteel duidt.Valcke schreef:Ik heb geen doelgroep. Ik begrijp echter niet waarom jij boetes die horeca-ondernemers gehad hebben zo uitspeelt tegen de minister. Dat is mijn punt. In ieder geval kunnen ondernemers in beroep gaan tegen onredelijk opgelegde boetes.Zeeuw schreef:Een mening vormen is toch handig op basis van een stukje onderzoek bij de doelgroep.Valcke schreef:Geen enkele. Maar ondernemers kunnen in beroep gaan tegen een onredelijk opgelegde boete. Dat lijkt mij een feit.
Als de praktijk anders is, dan dienen ondernemers in beroep te gaan.
We leven in een rechtsstaat. Volgens mij geef juist jij daar regelmatig (terecht) hoog van op.Ambtenaar schreef:Alle boetes moeten gewoon geseponeerd worden, anders is Grapperhaus al zijn geloofwaardigheid kwijt.
Zou moeten klinkt inderdaad al beter. Maar je mag uiteraard gerust premier en ministers citeren. We zien bij de minister nu dat theorie en praktijk niet zo makkelijk in 1 lijn te brengen zijn.Valcke schreef: Dat kan ik zo benoemen omdat dit voortdurend door de premier en ministers is toegelicht. Zowel in persconferenties als in Kamerdebatten. Of het moet om grove overtredingen gaan, zoals het niet uitvoeren van de verplichte gezondheidscheck. Voor 1,5 meter van bezoekers zou echt eerst gewaarschuwd moeten worden.
Als de praktijk anders is, dan dienen ondernemers in beroep te gaan.
Klopt. Helemaal eens. En het is voor mij werkelijk onbegrijpelijk dat (juist) hier een aantal mensen met droge ogen meegaan in deze hysterie.Tiberius schreef:We leven in een bizarre wereld. Die gast zit lekker geld te verdienen over het politieke hoofd van Grapperhaus. Ook die dreigementen zijn honds.Mara schreef:De fotograaf laat de foto's bewust stuk voor stuk uitlekken, zodat hij er zoveel mogelijk aan verdient.Valcke schreef:Ik vrees overigens dat minister Grapperhaus zal aftreden, wellicht vandaag al. En ook dat is een kleine ergernis.
Bah.