Prima! Ik weet zeker dat het niet zo is. Het hoofdbestuur van het Calvijn College en het Hoornbeeck College zal dat tot in lengte van jaren voorlopig tegenhouden.refo schreef:O, jawel. We noteren de datum van vandaag: 8 januari 2020. Voor 8 januari 2025 zal dat ook in Zeeland een feit zijn.Jantje schreef:Dat dikgedrukte zal op de middelbare scholen en op het reformatorische mbo (in Zeeland althans) in ieder geval nog lang niet gebeuren...Bezorgd schreef:Veel meer reformatorische scholen worstelen met kleding regels.
Zeker na de befaamde 'Legging' discussie komt men er achter dat veel van dit soort discussies vaak heel fel kunnen zijn, maar vaak ook tijdelijk.
Je zult de komende jaren zien dat dit soort regels op veel refo scholen anders gehanteerd gaan worden. Zeker op scholen waar kinderen zitten uit verschillende kerkverbanden.
Ook HSV gebruikt op scholen zal natuurlijk veel breder worden.
Dit soort punten vind ik niet zo erg. Heel begrijpelijk eigenlijk. Een school ontwikkeld door de jaren heen. 100 jaar terug sloeg men nog![]()
Erger is dat voorheen bloeiende scholen te klein worden en bijna geen bestaansrecht meer hebben.
Dat is zorgelijk.
Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)
-
- Verbannen
Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Hoewel ik het een beetje jammer vind om deze discussie te verengen tot SV/HSV, vraag ik me toch wel even af waarop je dit nu baseert. Zit je zo dicht bij het vuur dat je dit goed kunt weten?Jantje schreef:Prima! Ik weet zeker dat het niet zo is. Het hoofdbestuur van het Calvijn College en het Hoornbeeck College zal dat tot in lengte van jaren voorlopig tegenhouden.refo schreef:O, jawel. We noteren de datum van vandaag: 8 januari 2020. Voor 8 januari 2025 zal dat ook in Zeeland een feit zijn.
Re: Identiteit school (uit: Gelezen, gedacht, gehoord)
Wel verrassend, voor Jantje wegen dus de kledingregels minder zwaar dan het lezen uit de HSV.
Het lijkt mij verstandig om ook wat dit soort zaken betreft geen al te grote woorden te "spreken."Jantje schreef: Ik weet zeker dat het niet zo is. Het hoofdbestuur van het Calvijn College en het Hoornbeeck College zal dat tot in lengte van jaren voorlopig tegenhouden.
Jongeren gebruiken in ieder geval volop de HSV, ook in kerken waar de SV in gebruik is.
Is men wat dat betreft inmiddels aan een achterhoedegevecht bezig, zo vraag ik mij af?
Als de identiteit alleen in de kledingcode en de SV/HSV zit heeft de school geen bestaansrecht en zal hij snel opgaan in de massa
Laatst gewijzigd door samanthi op 08 jan 2020, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
De betreffende bestuursleden hebben wellicht nog last van cognitieve dissonantie.Adje schreef: Jongeren gebruiken in ieder geval volop de HSV, ook in kerken waar de SV in gebruik is.
Is men wat dat betreft inmiddels aan een achterhoedegevecht bezig, zo vraag ik mij af?
RvT Calvijn College
G. van Kralingen, Middelburg (voorzitter)
A. Dieleman, Goes
J.J. van den Dorpel, Oosterland
C. den Hartog, Sint-Maartensdijk
J.J. Hoekman, Kruiningen
J.M. Krijger, Borssele (penningmeester)
ds. W. Meijer, Tholen (secretaris)
P. Moens, Middelburg
C.L. van de Wege, Krabbendijke
RvT Hoornbeeck
H.T. Groenendijk, voorzitter
ds. A.A. Egas, vice-voorzitter
J. Kuijers, secretaris
H.J. van den Berg
W.J. Frens R.A.
G.R.J. van Heukelom
mr. A. Weggeman
G. van Kralingen, Middelburg (voorzitter)
A. Dieleman, Goes
J.J. van den Dorpel, Oosterland
C. den Hartog, Sint-Maartensdijk
J.J. Hoekman, Kruiningen
J.M. Krijger, Borssele (penningmeester)
ds. W. Meijer, Tholen (secretaris)
P. Moens, Middelburg
C.L. van de Wege, Krabbendijke
RvT Hoornbeeck
H.T. Groenendijk, voorzitter
ds. A.A. Egas, vice-voorzitter
J. Kuijers, secretaris
H.J. van den Berg
W.J. Frens R.A.
G.R.J. van Heukelom
mr. A. Weggeman
-
- Verbannen
Exact. Al pleit ik vooralsnog voor rokken voor het vrouwelijke geslacht waarbij er ook nog wel een minimumlengte mogen worden ingesteld.Bezorgd schreef:Wel verrassend, voor Jantje wegen dus de kledingregels minder zwaar dan het lezen uit de HSV.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Inderdaad.eilander schreef:Hoewel ik het een beetje jammer vind om deze discussie te verengen tot SV/HSV, vraag ik me toch wel even af waarop je dit nu baseert. Zit je zo dicht bij het vuur dat je dit goed kunt weten?Jantje schreef:Prima! Ik weet zeker dat het niet zo is. Het hoofdbestuur van het Calvijn College en het Hoornbeeck College zal dat tot in lengte van jaren voorlopig tegenhouden.refo schreef:O, jawel. We noteren de datum van vandaag: 8 januari 2020. Voor 8 januari 2025 zal dat ook in Zeeland een feit zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Raad van Toezicht is iets anders dan het bestuur, @CvdW...
Ik betwijfel sterk of jij dichterbij het vuur zit dan ik; zo ja, dan moet je wel een bekende zijn. Ik zou zulke grote woorden in elk geval niet durven spreken.Jantje schreef:Inderdaad.eilander schreef:Hoewel ik het een beetje jammer vind om deze discussie te verengen tot SV/HSV, vraag ik me toch wel even af waarop je dit nu baseert. Zit je zo dicht bij het vuur dat je dit goed kunt weten?Jantje schreef:Prima! Ik weet zeker dat het niet zo is. Het hoofdbestuur van het Calvijn College en het Hoornbeeck College zal dat tot in lengte van jaren voorlopig tegenhouden.refo schreef:O, jawel. We noteren de datum van vandaag: 8 januari 2020. Voor 8 januari 2025 zal dat ook in Zeeland een feit zijn.
-
- Verbannen
Voor het Calvijn College is de Raad van Bestuur (inclusief de directeuren) als volgt:eilander schreef:Raad van Toezicht is iets anders dan het bestuur, @CvdW...
---knip--- privacygevoelige informatie verwijderd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Prima! Maar ik verkoop in dit geval geen onzin.eilander schreef:Ik betwijfel sterk of jij dichterbij het vuur zit dan ik; zo ja, dan moet je wel een bekende zijn. Ik zou zulke grote woorden in elk geval niet durven spreken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Tegenwoordig is het erg ingewikkeld geworden.eilander schreef:Raad van Toezicht is iets anders dan het bestuur, @CvdW...
Dus we praten over 3 drie mensen.
Calvijn College
J. Bakker
Hoornbeeck College
W. de Potter
D. van Meeuwen
-
- Verbannen
De Identiteitsraad van het Hoornbeeck College is ook wel van belang:
Laatst gewijzigd door Jantje op 08 jan 2020, 14:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje