Moderne uitingen in reformatorische bladen

Jantje
Verbannen

Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:
BJD schreef:Tegelijkertijd denk ik... waaaaaar gaat dit over :D
In ieder geval een discussie waar blijkbaar behoefte aan is. :super
Overigens ben ik maar een vrij eenzame in dit draadje. :tilt
Kop op, Jantje. Luther en Eilander staan achter je.
En @Mannetje. Jij ook?

Verder had ik toch niet kunnen vermoeden dat zo'n foto in het RD zo weinig weerstand zou oproepen. Maar goed, mijn ervaring is dat het forum geen goede graadmeter is voor zulk soort zaken.

En nu ga ik proberen een winterslaapje te nemen. Voor je het weet zie je het maandoverzicht van de reacties weer voor je. :huhu
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
BJD

Bericht door BJD »

Mara schreef:
BJD schreef:
Mara schreef:
BJD schreef:Ik heb ook zo’n ding staan, vooral omdat ik geen zicht had wat m’n jongens keken op telefoon en ipad. Afspraak is dat we filmpjes kijken op de tv, (smart TV, eigenlijk soort van grote ipad met apps als NOS, NPO, YouTube etc) en niet meer op de telefoon. En nee, hier geen rare films of schimmige zenders of eindeloos gezap. Denk zelf dat ze hierdoor minder kijken. Op m’n ipad is het makkelijker allerlei troep te zien. Dus zo’n foto is zo gek nog niet.

Tegelijkertijd denk ik... waaaaaar gaat dit over :D
Veel refojongeren zijn "molloten". ;)
Ik snap je niet :oO :haha
Fanatiek fan van Wie is de mol. :)
O haha, nee Hier nog niet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Jij ook?
Persoonlijk en inhoudelijk vind ik het een non-discussie met enigszins bizarre trekjes.
Maar als moderator vind ik het juist heel boeiend, gezien de vele reacties in zo'n korte periode.
Orchidee

Re: RE: Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Orchidee »

Jantje schreef:Ik weet zeker dat in bepaalde landstreken deze foto een steen des aantoots is. Er zijn heel wat gemeenten, niet alleen ter rechterzijde, waar een tv tuchtwaardig is.
Why???
Om de buitenkant er goed uit te laten zien!!!

Ik heb nogal wat vrienden en/of familieleden die in een kerk zitten waar tv tuchtwaardig is + open internet, maar diezelfde mensen hebben dus wél gewoon open internet en een groot beeldscherm waar ze alles wat los en vast zit op kijken.
Ik vind dat dus zo'n onzin!
Je moet ZELF de knop omzetten!
En weten waar je wel wijzer van word en/of wat de moeite waard is om te bekijken.
Je hoeft echt niet onder een steen te leven en/of je kop in het zand te steken!
En als je al geen oppervlakkig persoon bent ga je echt geen pulp programma's oid kijken.
Zonde van je kostbare tijd!
Véél refomeisjes volgen bijvoorbeeld mode en model programma's, hoe oppervlakkig!
En soaps: hoe onwerkelijk!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara

Bericht door Mara »

Jantje schreef: Ik weet zeker dat in bepaalde landstreken deze foto een steen des aantoots is. Er zijn heel wat gemeenten, niet alleen ter rechterzijde, waar een tv tuchtwaardig is.
Dat was de foto van koningin Maxima, gemaakt tijdens haar eerste koninginnedag, ook. Ingezonden brieven omdat Maxima een kek spijkerjasje droeg en een rode baret.
Denim kon echt niet, volgens sommige lezers en was eveneens een steen des aanstoots.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat is wel wat anders natuurlijk. Die foto van Maxima was een nieuwsfeit, de door Jantje gewraakte foto niet.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Wat zijn we eigenlijk rare mensen. Bijna iedere refo kijkt televisie, zelfs @Jantje. Maar een TV-toestel in de woonkamer is uit den boze. Dit slaat toch werkelijk helemaal nergens op! Het is gewoon belachelijk.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind dat toch niet hetzelfde. Ik heb er geen bezwaar tegen als mensen Wie is de mol kijken of een ander onschuldig programma, maar een TV in het centrum van de huiskamer vind ik zelf jammer. Niet dat ik dat perse verkeerd vind, maar ik kan me best voorstellen dat er een andere geschikte foto was geweest.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zo zie je maar @Hendrien, dat zelfs @DDD mij enigszins begrijpt. Dat vind ik toch wel nog een reactie waard. Daarnaast wil ik ook wijzen op wat @eilander schreef. Ik heb ook nog amper een reactie gezien op de vraag wat de tv nou precies voor toegevoegde waarde heeft. Ik meen dat enkel @Maanenschijn daar wat over deelde. Bovendien: op onze reformatorische scholen worden ook fragmenten uit programma's over het maatschappelijke en politieke leven getoond.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Orchidee

Re: RE: Re: Moderne uitingen in reformatorische bladen

Bericht door Orchidee »

Hendrien schreef:Wat zijn we eigenlijk rare mensen. Bijna iedere refo kijkt televisie, zelfs @Jantje. Maar een TV-toestel in de woonkamer is uit den boze. Dit slaat toch werkelijk helemaal nergens op! Het is gewoon belachelijk.
Precies, spijker op z'n kopAfbeeldingAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ik heb ook nog amper een reactie gezien op de vraag wat de tv nou precies voor toegevoegde waarde heeft.
Heb je het nu over het apparaat zelf?
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Zo zie je maar @Hendrien, dat zelfs @DDD mij enigszins begrijpt. .
Een medestander voelt altijd fijn natuurlijk.
Maar als begrip in één post samengaat met een aanbeveling voor een onbijbels programma vol van list en bedrog, is het weinig waard.
Mara

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:Dat is wel wat anders natuurlijk. Die foto van Maxima was een nieuwsfeit, de door Jantje gewraakte foto niet.
Maar slaat wel op de topictitel. Sloeg. Want ik denk niet dat hier nog veel mensen zich aan zullen ergeren.
Jantje schreef: Ik heb ook nog amper een reactie gezien op de vraag wat de tv nou precies voor toegevoegde waarde heeft.
Ik zie wel toegevoegde waarde.
Televisie is een apparaat waarmee je ver(der) kunt kijken.
Ik zie dingen op tv die ik niet in de krant zie of op de radio hoor.
Als ik een interview op de radio hoor, hoor ik alleen de stemmen. Kijk je het op tv zie je hun gezichten, gebaren, dus wat meer nuances erbij.
Heel vroeger gingen mensen naar de bioscoop om de beelden te zien van de bombardementen of watersnoodramp.
Nu komen die beelden in de huiskamer.
Zoals elke uitvinding kan de televisie worden misbruikt idd.
Maar dat gold evengoed voor de bandrecorder, die in veel huiskamers stond om preken of liederen af te draaien.
Terwijl dat apparaat ook voor andere, verkeerde doeleinden werd gebruikt.
En heus, als dat ding in huis staat is dat over het algemeen minder verslavend en bijzonder, dan mensen die het niet gewend zijn en een tv in hun vakantiehuisje aantreffen, want dan wordt er vaak wel gekeken. ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
Tiberius schreef:Dat is wel wat anders natuurlijk. Die foto van Maxima was een nieuwsfeit, de door Jantje gewraakte foto niet.
Maar slaat wel op de topictitel.
Je hebt gelijk ja.
Eigenlijk klopt de topictitel niet. Zo modern is een tv nou ook weer niet. En andere moderne uitingen zijn waarschijnlijk geen probleem.
Mara

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
Mara schreef:
Maar slaat wel op de topictitel.
Je hebt gelijk ja.
Eigenlijk klopt de topictitel niet. Zo modern is een tv nou ook weer niet. En andere moderne uitingen zijn waarschijnlijk geen probleem.
Een TV is zeker niet modern. Wel als ie oprolbaar is. ;)

Maar wat valt dan wel onder deze categorie?
Plaats reactie